Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä puoluetta pienituloisen pätkätyöläisen kannattaa äänestää?

Vierailija
14.02.2019 |

Olen suorittanut humanistisen alan korkeakoulututkinnon, joka ei siis suoraan pätevöitä mihinkään tiettyyn ammattiin. Olen tehnyt omalla alallani lähinnä äitiyslomasijaisuuksia ja lyhyehköjä projektitöitä; välillä olen ollut tavallisissa "duunari"-hommissa mm. virastoissa. Pitkiä työttömyysjaksoja on vähän väliä, eikä tulevaisuus varsinaisesti tämän suhteen näytä yhtään valoisammalta. Tukiviidakossa rämpiminen on tullut tutuksi, ja aktiivimallikin ehti lohkaista palan parin kuukauden työttömyyskorvauksista. Muutama vuosi sitten olin lähellä todellista ahdinkoa, kun mursin oikean ranteeni, ja olin aika pitkään työkyvytön. Olen aiemmin äänestänyt vihreitä, mutta en enää ole varma, onko se kaltaiselleni tyhjätaskulle paras valinta..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Mun mielestä oikein mikään puolue ei ole pienituloisen tai keskituloisenkaan työntekijän asialla. Periaatteessa ehkä demarit, mutta vain Ay-liikkeeseen kuuluvien duunarien asialla.

Vierailija
2/37 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita aiheita huomioimatta, jos tuo on valintaperusteesi niin Vasemmisto, sen jälkeen SDP.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajat toimivat eduskunnassa puoluerajojen yli yhteistyössä kansaa vastaan. Heillä on yhteinen puolueesta riippumaton intressi kahmia vaikutusvaltaa ja etuja itselleen.

Kansanedustajilla on yhteinen puolueesta riippumaton intressi säilyttää asemansa eliitissä, pysyä eduskunnassa, kahmia vaikutusvaltaa ja etuja itselleen. Siksi he toimivat eduskunnassa puoluerajojen yli yhteistyössä kansaa vastaan.

Puolueiden väliset erot ovat jo vuosikymmenien aikana vakiintuneet, eikä puolueilla ole oikeaa halua suureen muutokseen, joka voisi olla rapauttaa kansalaisten luottamusta tai puolueiden tasapainoa. Persujen menestys vaaleissa on aiheuttanut kaikille muille puolueille ongelmia. Koska Persut ovat käyneet kaikkien muiden puolueiden reviirillä, ja siksi loukanneet vanhojen puolueiden vakiintuneita käytäntöjä ja sopimuksia.

Muut puolueet ovat saneet persuista yhteisen vastustajan, jota vastaan käydään yhteistuumin yli puoluerajojen niin vasemmistossa kuin Kokoomuksessakin. Siksi Persut uutena puolueena saa rajua dissaamista vanhoilta puolueilta, mikä näkyy myös lehdistössä ja mediassa.

Puolueiden intressi on oman aseman säilyttäminen ja yhteisymmärryksessä muiden puolueiden kanssa, omien etujen vaaliminen, mieluiten niin että kansa luulee puolueiden olevan hyvinkin erimielisiä toisten puolueiden kanssa. Todellisuudessa puolueet punovat keskenään juonia jotta voivat säilyttää asemansa mahdollisimman suuren oman hyödyn kera. Puolueiden keskinäiset erimielisyydet ovat vain silmänlumetta, jolla saadaan vaikutelma halusta asioiden muuttamiseksi. Mikään ei kuitenkaan muutu vuosikymmennissäkään, koska puolueet ovat tyytyväisiä asemaansa näin. Oikeaa muutosta haluavat vaiennetaan hiljaisksi.

Persut ovat horjuttaneet vanhojen puolueiden tasapainoa ja siksi ovat kaikkien puolueiden hampaissa. Persut ovat yksin muiden puolueiden puristuksissa eivätkä siksikään pääse muiden puolueiden kanssa jaolle, jossa jaetaan sulle-mulle periaatteella etuisuuksia kansan selkänahasta.

Siksi Persut ovat ainoa kansan etua ajava puolue joka ei veljeile muiden puolueiden kanssa kansaa vastaan.

Siksi Persut.

Vierailija
4/37 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muita aiheita huomioimatta, jos tuo on valintaperusteesi niin Vasemmisto, sen jälkeen SDP.

Perustelut: ajavat sekä perusturvaa että pieni- ja keskituloistenkin asioita. Laajemmin ajatellen voisi sanoa, että kaikkien asioita, koska kannattavat eniten pohjoismaista hyvinvointivaltiota ja kaikkien pitämistä mukana (että kaikilla olisi asiat edes kohtuullisesti).

Vierailija
5/37 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen suorittanut humanistisen alan korkeakoulututkinnon, joka ei siis suoraan pätevöitä mihinkään tiettyyn ammattiin. Olen tehnyt omalla alallani lähinnä äitiyslomasijaisuuksia ja lyhyehköjä projektitöitä; välillä olen ollut tavallisissa "duunari"-hommissa mm. virastoissa. Pitkiä työttömyysjaksoja on vähän väliä, eikä tulevaisuus varsinaisesti tämän suhteen näytä yhtään valoisammalta. Tukiviidakossa rämpiminen on tullut tutuksi, ja aktiivimallikin ehti lohkaista palan parin kuukauden työttömyyskorvauksista. Muutama vuosi sitten olin lähellä todellista ahdinkoa, kun mursin oikean ranteeni, ja olin aika pitkään työkyvytön. Olen aiemmin äänestänyt vihreitä, mutta en enää ole varma, onko se kaltaiselleni tyhjätaskulle paras valinta..

Vasemmisto on ainut puolue, jonka edustajat ovat aktiivisesti ajaneet sinun asiaasi, ap. Seuraa esim. Anna Kontulan ja Li Anderssonin kirjoittelua.

T. Korkeakoulutettu pätkätyöläinen

Vierailija
6/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
7/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto!

Vierailija
8/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SDP ja vasemmistoliitto lahjoittaa verosi köyhille. Siis oikeasti köyhille.

Vierailija
9/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaalikonetta mielummin kuin kyselet AV:n mielipiteitä.

Vierailija
10/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasemmisto on ainut puolue, jonka edustajat ovat aktiivisesti ajaneet sinun asiaasi, ap. Seuraa esim. Anna Kontulan ja Li Anderssonin kirjoittelua.

T. Korkeakoulutettu pätkätyöläinen

Avaa YLE Areena. Etsi sarja 12 diktaattoria. Kuunhtele jaksot Pol Pot, Kim Jong Un ja Hoxha. Kerro sitten, kannattaako äänestää laitavasemmistoa.

Noh, työttömyys kyllä häviää. Tosin palkkaa ei makseta, ja työpaikat on ympäröity piikkilangalla.

Vierailija
11/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tavallisen ihmisen asialla olevaa raikasta ja uutta Harkimon ja Fryckmannin Liike Nyt! -kerhoa tai näyttäviä tuloksia aikaansaaneita perssuolinkaisia.

12/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piraattipuolue, SDP, Vasemmistoliitto, vihreät.

Huonoimmat vaihtoehdot ovat Kokoomus, Siniset, ja liike-nyt.

Vierailija
13/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että opiskelit jotain ajattelematta työllistymistä ollenkaan, ja nyt ajattelit jonkun poliitikon ottavan vastuun asiasta? Jaa-a, liekö sellaista puoluetta. Ehkä voit itse perustaa sellaisen.

Vierailija
14/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit ovat kaikkein vanhoillisimpia mitä tulee työelämän ja sosiaaliturvan uudistuksiin. On helppo hokea samoja vanhoja iskulauseita. He eivät ole vieläkään myöntäneet että pätkätyöläisyys on tietyillä aloilla myös tulevaisuus jota ei voi muuttaa kokopäivätyöksi seuraavaksi 40 vuodeksi. Heille ihminen on joko töissä tai työtön, ja he panostavat kokopäivätyössä olevien aseman parantamiseen. Onko heillä selvää kantaa ilmaistyövoiman käyttöön - tämä vie nuorilta matalapalkkatyöt, kuten myös vähemmän koulutetuilta?

Demarit vastustavat myös perusturvan nostoa jos sitä ei liitetä ansioturvan nostoon, tämä on moneen kertaan nähty. Älä helkutti äänestä, älä tietenkään myös kokoomusta. Vassareilla taas on ihanne, mutta ei talousosaamista. Vihreillä pisimmälle meneviä visioita joskin toteutus vielä vaatii hiomista. Persuja ei kiinnosta, kepusta ei tietoa.

Vierailija
15/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen mielestä sosiaaliturva on luksusta eikä sitä tarvitsisi olla.

Vierailija
16/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajat toimivat eduskunnassa puoluerajojen yli yhteistyössä kansaa vastaan. Heillä on yhteinen puolueesta riippumaton intressi kahmia vaikutusvaltaa ja etuja itselleen.

Kansanedustajilla on yhteinen puolueesta riippumaton intressi säilyttää asemansa eliitissä, pysyä eduskunnassa, kahmia vaikutusvaltaa ja etuja itselleen. Siksi he toimivat eduskunnassa puoluerajojen yli yhteistyössä kansaa vastaan.

Puolueiden väliset erot ovat jo vuosikymmenien aikana vakiintuneet, eikä puolueilla ole oikeaa halua suureen muutokseen, joka voisi olla rapauttaa kansalaisten luottamusta tai puolueiden tasapainoa. Persujen menestys vaaleissa on aiheuttanut kaikille muille puolueille ongelmia. Koska Persut ovat käyneet kaikkien muiden puolueiden reviirillä, ja siksi loukanneet vanhojen puolueiden vakiintuneita käytäntöjä ja sopimuksia.

Muut puolueet ovat saneet persuista yhteisen vastustajan, jota vastaan käydään yhteistuumin yli puoluerajojen niin vasemmistossa kuin Kokoomuksessakin. Siksi Persut uutena puolueena saa rajua dissaamista vanhoilta puolueilta, mikä näkyy myös lehdistössä ja mediassa.

Puolueiden intressi on oman aseman säilyttäminen ja yhteisymmärryksessä muiden puolueiden kanssa, omien etujen vaaliminen, mieluiten niin että kansa luulee puolueiden olevan hyvinkin erimielisiä toisten puolueiden kanssa. Todellisuudessa puolueet punovat keskenään juonia jotta voivat säilyttää asemansa mahdollisimman suuren oman hyödyn kera. Puolueiden keskinäiset erimielisyydet ovat vain silmänlumetta, jolla saadaan vaikutelma halusta asioiden muuttamiseksi. Mikään ei kuitenkaan muutu vuosikymmennissäkään, koska puolueet ovat tyytyväisiä asemaansa näin. Oikeaa muutosta haluavat vaiennetaan hiljaisksi.

Persut ovat horjuttaneet vanhojen puolueiden tasapainoa ja siksi ovat kaikkien puolueiden hampaissa. Persut ovat yksin muiden puolueiden puristuksissa eivätkä siksikään pääse muiden puolueiden kanssa jaolle, jossa jaetaan sulle-mulle periaatteella etuisuuksia kansan selkänahasta.

Siksi Persut ovat ainoa kansan etua ajava puolue joka ei veljeile muiden puolueiden kanssa kansaa vastaan.

Siksi Persut.

Takinkääntäjien ykkösiä. Viineri maistuu ja huijataan itselle kaikki rahallinen hyöty minkä irti saa. No kunhan ette Kepua äänestä, niin siitä vaan, senkun äänestätte.

Vierailija
17/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persujen mielestä sosiaaliturva on luksusta eikä sitä tarvitsisi olla.

No onhan se luksusta, jos vertaa koko maailmaan ja maailmanhistoriaan ylipäänsä. Mihinkään ei pitäisi suhtautua itsestäänselvyytenä.

Vierailija
18/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demarit ovat kaikkein vanhoillisimpia mitä tulee työelämän ja sosiaaliturvan uudistuksiin. On helppo hokea samoja vanhoja iskulauseita. He eivät ole vieläkään myöntäneet että pätkätyöläisyys on tietyillä aloilla myös tulevaisuus jota ei voi muuttaa kokopäivätyöksi seuraavaksi 40 vuodeksi. Heille ihminen on joko töissä tai työtön, ja he panostavat kokopäivätyössä olevien aseman parantamiseen. Onko heillä selvää kantaa ilmaistyövoiman käyttöön - tämä vie nuorilta matalapalkkatyöt, kuten myös vähemmän koulutetuilta?

Juuri tämän takia en äänestä demareita. Ilmaistyövoimaan suhtautuvat myönteisesti käsittääkseni. Siinä toinen syy.

Pätkätyöläisen, pienituloisen kannattaa äänestää Vasemmistoliittoa. Vihreät on myös edistyksellinen, mutta enemmän oikealla.

Vierailija
19/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto. Se on ainoa puolue, joka on määräaikaisten ja pienituloisen työväen puolella.

Vierailija
20/37 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämän takia en äänestä demareita. Ilmaistyövoimaan suhtautuvat myönteisesti käsittääkseni. Siinä toinen syy.

Pätkätyöläisen, pienituloisen kannattaa äänestää Vasemmistoliittoa. Vihreät on myös edistyksellinen, mutta enemmän oikealla.

Vasemmistoliitolla on toki suuret lupaukset, mutta en luota talousosaamiseen. Kuka käy enää matalapalkkatöissä jos saman saa vassareiden ehdottamana perustulona? Perustulon pitäisi olla tarpeeksi pieni, ja asumiskulut huomioitava päälle. Vihreillä sentään jotain rotia. Olen itse enemmän oikealla, enkä häpeä sitä. Jostain on joskus myös osattava luopua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi