Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka eivät ole koskaan käyneet Helsingissä?

Eila
14.02.2019 |

Olen ehtinyt jo 55 vuoden ikään enkä koskaan ole käynyt Helsingissä. Lähin pääkaupunkiseudun alue jossa olen käynyt on ollut Nurmijärvi. Enkä edes asu missään Lapissa, vaan ihan Joensuussa.
Onko täällä muita kaltaisiani?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen.

Asun Satakunnassa, eikä ole ollut mitään asiaa tuohon paikkaan.

M53

Vierailija
2/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, taas kaksi landepaukkua, jotka ovat pois pilaamasta stadilaisten mainetta ja mainostavat itseään helsinkiläisenä, heti kun ovat saaneet tehtyä muuttoilmoituksensa maistraattiin....

Kiitos ja kumarrus.

Emme kaipaa teitä tänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu kyllä yleissivistykseen käydä oman maan pääkaupungissa. On kyllä aika junttia maata jossain perähikijöillä koko ikää.

Vierailija
4/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kunnes muutin Helsingin keskustaan nelikymppisenä. Mutta en oo koskaan käynyt Joensuussa. Että mitäpä tuosta?

Vierailija
5/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan ole käynyt juuri muissakaan Euroopan kaupungeissa.

Vierailija
6/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kerran käynyt Pohjois-Karjalassa. Toiste en mene.

Ja tuore tutkimushan osoitti että pohjoisessa on muuta maata enemmän heikkolahjaisuutta.

Vierailija
7/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on mielenkiintoista. Olisi hauska kuulla aikuisen ihmisen kokemukset ensivisiitistä Helsinkiin. :)

Vierailija
8/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jännä. Missä muualla et oo käynyt?

Vierailija
9/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo rannikko täynnä ihmisiä jotka eivät ole käyneet Helsingissä. Mutta he ovat yleensä käyneet sen sijaan Tukholmassa.

Vierailija
10/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluu kyllä yleissivistykseen käydä oman maan pääkaupungissa. On kyllä aika junttia maata jossain perähikijöillä koko ikää.

Yleissivistystä saa kirjoista ja lehdistä eikä katselemalla työttömiä juoppoja ja kerjäläisiä spårassa ja kongeissa.

Helsinki taas on maailman mittakaavassa auttamaton perähikiä. Maailmalle pääsee käymättä koskaan kehäkolmonen rajaaman sossuloukon kautta kaikista oleellisista kaupungeista kuten Vantaalta. Helsinkiläisethän viisaudessaan päättivät lakkauttaa lentokenttänsäkin jo.

Suomen mitassa puolestaan suurin osa näkemisen arvoisesta ei ole Hesassa lainkaan. Monumentteja on jokunen ja moni hallintoviranomainen toki hienoinen titteleineen. 99% käy siellä kuitenkin vain pakosta esim töiden tai sukulaisten vuoksi tai läpikulkumatkalla.

Vierailija
11/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pk-seudulta kotoisin ja asun nyt Joensuussa. Ymmärrän että jostain Lapin perähikiöiltä ei hirveästi lähdetä minnekään, mutta hassua ajatella että joensuulainen ei olisi käynyt Helsingissä kun ei ole edes pitkä matka ja liikkuminen on helppoa. Toisaalta jos ei ole tarvetta (esim. tuttuja pk-seudulla tai lapsia joille pitäisi elämyksiä järjestää) niin miksipä sitä sitten lähtisi. Aika harva Joensuusta matkustaa muualle kun Venäjälle eikä se Helsinki nyt niin kummallinen paikka ole. En minäkään ole koskaan käynyt esim. Oulussa. Miksipä se Helsinki nyt sen kummosempi matkakohde olisi? Pääkaupunki toki joo, mutta mitä sitten? Itselle hassua ajatella että en olisi lapsuudessa koskaan käynyt linnanmäellä tai korkeasaaressa, mutta tuleehan Joensuuhunkin tivoli aina kesäsin ja no ei ne eläimet häkissä nyt niin kiinnostavia ole. Ennemmin niitä käy sääliksi. 

Vierailija
12/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 56v mies ja käyn Helsingissä vähintään viisi kertaa vuodessa. Asun satakunnassa. Helsinkiin en kyllä ikinä muuttaisi. Koko paikka on perseestä.

Vierailija
13/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, taas kaksi landepaukkua, jotka ovat pois pilaamasta stadilaisten mainetta ja mainostavat itseään helsinkiläisenä, heti kun ovat saaneet tehtyä muuttoilmoituksensa maistraattiin....

Kiitos ja kumarrus.

Emme kaipaa teitä tänne.

Oikeille helsinkiläisille ei ole mitään ongelmaa, jos joku on tullut jostain muualta, eivätkä ole tuolla tavoin ylimielisiä.

Isojen kaupunkien ja kasvukeskusten ideanahan on, että sinne muutetaan. Itsekin olen tänne muuttanut, tosin hieman isommasta pääkaupungista, joten en ehkä ole saanut tässä sitä egoboostia mitä moni muu. Helsinki tarjoaa kuitenkin paljon mahdollisuuksia ja on Suomessa yksi harvoista kaupungeista joissa on järkeä asua, jos toimii yrittäjänä ja matkustaa paljon.

Mielestäni Helsingissä asumisella tai siellä käymättömyydellä on turha ainakaan kehuskella, ihmisten tulee käydä erilaisissa paikoissa ymmärtääkseen kokonaisuutta paremmin.

Vierailija
14/14 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilemättä on ihmisiä, jotka eivät ole käyneet Helsingissä. Ei tietysti ole mikään pakkokaan, mutta onhan se vähän hassua ajatella, että aikuinen ihminen ei ole käynyt oman maansa pääkaupungissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme