Mistä johtuu että kaikki korkeasti koulutetut, kuten lääkärit ja farmaseutit, ovat häipyneet AV:lta?
Olen viime aikoina vaivihkaa yrittänyt selvittää, vieläkö otsikossa mainittujen ammattiryhmien edustajia löytyy palstalta. Olen silloin tällöin postaillut kysymyksiä mm. lääketieteeseen, ihmisen fysiologiaan ja farmakologiaan liittyvistä asioista. Kuitenkaan yhtään kunnollista vastausta en ole noihin ketjuihin saanut.
Tämän perusteella on pakko tehdä päätelmä, että ainakaan lääketiedettä ja sen lähialoja opiskelleita ei tällä palstalla enää paljoa näy. Todennäköisesti sama päätelmä on ekstrapoloitavissa myös muihin korkeasti kouluttautuneisiin.
Haluaisinkin nyt sitten kuulla tänne palstalle jääneiden näkemyksiä siitä, miksi näin on päässyt tapahtumaan. Miksi tästä on tullut pelkästään rahvaan palsta?
Kommentit (32)
Lähihoitajatkin ovat lähteneet. Tein keskustelun pyllyn pyyhkimisestä eikä siihen tullut vastauksia
Itse en kyllä haluaisi käydä lääkärillä, joka vauvapalstailee...
Lääkäriksi tälle palstalle pääsee sillä, että kirjoittaa Olen lääkäri ja sinun vaivasi vaatii vastaanotolla käyntiä. Itse en usko yhtään ammattinsa mainitsevaa oikeaksi ammattilaiseksi. Mitä vikaa rahvaassa on?
Ei sitä koulutettu ihminen määräänsä kauempaa jaksa jankata jääräpäisten ja ennakkoluuloisten, ties minkä huuhagurujen aivopesemien vauvapalstavänkyröiden kanssa. Hetken sitä jaksaa yrittää puhua tyhmällekin järkeä, mutta aika nopeasti viisas antaa periksi, kun tajuaa, ettei mitään vaikutusta ole.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriksi tälle palstalle pääsee sillä, että kirjoittaa Olen lääkäri ja sinun vaivasi vaatii vastaanotolla käyntiä. Itse en usko yhtään ammattinsa mainitsevaa oikeaksi ammattilaiseksi. Mitä vikaa rahvaassa on?
Minä olen maininnut ammattini - ihan sen oikean - kun se on oikeasti liittynyt keskusteltavaan asiaan. Tuskin olen ainoa, joka on rehellisesti ammattinsa täällä kertonut. Toki varmasti näitä "lääkäreitä" ja "lakimiehiä" täällä myös riittää, mutta ei tuollainen sairaaloinen vainoharha kaikkia kohtaankaan ihan terveeltä vaikuta. Aika äärimmäisen epätodennäköistä nimittäin on, etteikö näin suositulla palstalla olisi ihan kiitettävä määrä myös niitä oikeita lääkäreitä, farmasisteja ja lakimiehiä.
Tuskin kovin moni lääkäri jaksaa kirjoittaa täällä vapaa-ajallaan lääketieteestä tai vastailla muiden sairauksia koskeviin kysymyksiin. Joskus täällä on ollut muka lääkäri vastailemassa palstalaisten kysymyksiin, mutta virheistä on huomannut, etteivät he ole lääkäriä nähneetkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse en kyllä haluaisi käydä lääkärillä, joka vauvapalstailee...
Miksi et? Eikös täällä nyt ole tehty aika selväksi, että kuka tahansa mutuasiantuntija tietää kaiken sairauksien hoidosta paremmin kuin joku korruptoitunut ja täysin pihalla oleva lääkärin planttu. Eikös se olisi vain hyvä, että olisi saanut SITÄ OIKEAA TIETOA, täältä viisauden tyyssijasta, niin varmasti osaisi hoitaa kaikki vaivat juuri oikein.
Palsta nykyisellä viestien poistamisellaan ja julkaisun estämisellä vääristää keskustelua. En nyt kutsu tätä sen oikealla nimellä koska tämä viesti ei muuten mene läpi. Manipuloitu totuus muuttaa ajan kanssa myös omaa ajattelua. Tämmöisestä mediasta on syytä pysyä erossa jos haluaa ajatella kriittisesti - ja sehän on juuri se tärkein oppi jonka yliopistossa saa.
Kyllä tuohon katoon vaikuttaa keskustelujen taso. Joskus aiemmin kun kaipasin aivojen lepuuttamista kävin useinkin vilkaisemassa täällä ketjuja ja aina löytyi kiinnostavia aiheita joita pohdittiin vakavastikin. Varsinkin eroaiheet ja yhteiskunnalliset analyyttisemmat ketjut kiinnjostivat. Nykyään kaikki älyllisesti kiinnostavammat ketjut näyttävät tipahtavan kivenä pohjaan ja otsikot jotka jäävät elämään ovat sisällöltään kevyitä "miksi miehet tai naiset" tai jonkun viihdeohjelman/mediapersoonan/lapsettomien/lapsellisten teilaamista. Negatiivista, ei älyllistä vyörytystä, niitä hauskoja tai kiinnostavia ketjuja ei näy tai niitä pitäisi olla päivystämässä jatkuvasti. Tuossa ainakin niitä syitä miksi minä korkeastikoulutettu en enää juurikaan käy palstalla, nytkin katsoin nopeasti läpi ja siirryn twitteriin lopuksi kahvitauoksi.
Ai siis kaikki muut kuin lääkärit ja farmaseutit ovat 'rahvasta'? Itselläni on kauppatieteen ja oikeustieteen loppututkinnot, ja olen kyllä tähän saakka pitänyt itseäni melko korkeasti koulutettuna ja hyvin toimeentulevana, mutta kiitos sinun, tiedänkin nyt kuuluvani rahvaaseen.
Kyllä täältä lähihoitajia ainakin löytyy. Lähihoitaja on lääketieteen ammattilainen siinä missä lääkäri ja sairaanhoitajakin, ainoa ero on, että lähihoitaja on ammatillinen tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuohon katoon vaikuttaa keskustelujen taso. Joskus aiemmin kun kaipasin aivojen lepuuttamista kävin useinkin vilkaisemassa täällä ketjuja ja aina löytyi kiinnostavia aiheita joita pohdittiin vakavastikin. Varsinkin eroaiheet ja yhteiskunnalliset analyyttisemmat ketjut kiinnjostivat. Nykyään kaikki älyllisesti kiinnostavammat ketjut näyttävät tipahtavan kivenä pohjaan ja otsikot jotka jäävät elämään ovat sisällöltään kevyitä "miksi miehet tai naiset" tai jonkun viihdeohjelman/mediapersoonan/lapsettomien/lapsellisten teilaamista. Negatiivista, ei älyllistä vyörytystä, niitä hauskoja tai kiinnostavia ketjuja ei näy tai niitä pitäisi olla päivystämässä jatkuvasti. Tuossa ainakin niitä syitä miksi minä korkeastikoulutettu en enää juurikaan käy palstalla, nytkin katsoin nopeasti läpi ja siirryn twitteriin lopuksi kahvitauoksi.
Olen taas joutunut saikulle, ja käyn täällä välillä. Kolmen viikon tauon, tai kävin silloin toki joskus illalla vähän katsomassa kommentoimatta jälkeen tajusin tason menneen taas alaspäin. Ehkä sama näillä. Planeetalle ei jää yhtään älyllistä elämää. Palsta muistuttaa otsikkoaan, vauva. Kyse on käyttäjäkunnasta, aikuisvauvoista, joita aloittajista valtaosa on. On täällä todennäköisesti ihan tavallista kansaa lukijoina, harmi että aloitukset ovat niin ala-arvoisia. En tosiaan haluaisi lääkäriä/hoitajaa, joka viihtyy tällä palstalla!
Tämä keskustelupalsta on viihdettä ja kakkahuumoria varten. Vieläpä Isosiskon valvomaa sellaista. Ei täällä kukaan kuvittele jakavansa tietoa tai keskustelevansa mielipiteillään. Niitä varten löytyy aivan asiallisiakin keskustelufoorumeita.
No onhan tää av muodostunut aika rasittavaksi paikaksi. Ennen täällä oli vielä siedettävä määrä trolleja, mutta nyt tuntuu ettei täällä paljon muuta olekaan. Vaikka en kuulu otsikoissa kuvattuihin ammattiryhmiin, niin olen keksinyt parempaakin tekemistä vapaa-ajallani kuin roikkua täällä Jonne-palstalla.
Hah! Minäpäs tiedän satavarmasti, että palstan latinomies kirjoittelee nykyään eräällä espanjankielisellä palstalla. Niinkuin politiikasta, ihmisoikeuksista ja esim. ketjussa, jonka aihe on latinoamericanos en españa y europa. Omalla facebookprofiililla, siksi tiedän. Siellä keskustelut on asiallista, eikä kukaan oo kommentoimassa sille, että ”oot feikki”, ”palaa kotimaahasi” tai ”tai se johtuu siitä, että oot eksoottinen ulkkis”. En yhtään ihmettele jos latinomies on saanut vauvasta tarpeeksi ja sitä ei kiinnosta palata tänne haukuttavaksi. T: puolilatina
Olen aika uusi palstalla.
Onko täällä tehty viimevuosina jokusuurempi uudistus, joka on mm. vähentänyt m o " erointia?
Oletin, että tässä olisi palsta, jossa suurin osa kirjoittajista olisi perheellisiä ja perusasenne lapsiin positiivinen.
Assburger kirjoitti:
Olen aika uusi palstalla.
Onko täällä tehty viimevuosina jokusuurempi uudistus, joka on mm. vähentänyt m o " erointia?
Oletin, että tässä olisi palsta, jossa suurin osa kirjoittajista olisi perheellisiä ja perusasenne lapsiin positiivinen.
Uskomatonta! Kirjoitin sinulle pitkän ja asiallisen vastauksen mo de roin nis ta ja niin vaan tuli ilmoitus, että kommenttini julkaistaan hyväksynnän jälkeen (=ei ikinä). Plääh!
Kohta luovutan minäkin. Olisi kiva saada lista näistä kielletyistä sanoista, koska selvästikin taas vahingossa käytin sellaista...
Olettamuksestasi kommentoin, että niinhän sitä luulisi, mutta ei täällä :(
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täältä lähihoitajia ainakin löytyy. Lähihoitaja on lääketieteen ammattilainen siinä missä lääkäri ja sairaanhoitajakin, ainoa ero on, että lähihoitaja on ammatillinen tutkinto.
Menee hoitotieteet ja lääketiede sekaisin?
Vierailija kirjoitti:
Tämä keskustelupalsta on viihdettä ja kakkahuumoria varten. Vieläpä Isosiskon valvomaa sellaista. Ei täällä kukaan kuvittele jakavansa tietoa tai keskustelevansa mielipiteillään. Niitä varten löytyy aivan asiallisiakin keskustelufoorumeita.
Tämä. Av on vain sellaista aivot narikkaan-hetkeä varten oleva ”keskustelu”palsta. Ei täällä ole juuri muita kirjoittelijoita kuin trollit (sis. mo det) ja muutama syrjäynyt mt-tapaus.
Viime aikoina fysiologiaan liittyvät keskustelut ovat keskittyneet genitaali- ja rectum-alueelle.