Minne lomalle puolison kanssa? Ehdotuksia otetaan vastaan!
Olemme avomieheni kanssa lähdössä lomamatkalle ensimmäistä kertaa yhdessä. Olemme kumpikin suht kokemattomia matkustelijoita, joten kaipaisimme vähän ehdotuksia ja ideoita siitä, minne lähteä. On osoittautunut aika hankalaksi kohteen valitseminen, joten ehdotuksia otetaan ilomielin vastaan. :)
Toiveena olisi kohde Euroopan sisällä, hintatasoltaan suht edullinen - sekä lennot, majoittuminen sekä hinnat paikan päällä. Varsinkin lennoissa ja majoituksessa olemme valmiit tinkimään, sillä haluamme, että jää mahdollisimman paljon varaa kokea ja käyttää rahaa kohteessa. Hotellin ei tarvitse olla mikään erityinen, kunhan on siisti ja suihku sekä sänky löytyvät.
Haaveilemme romanttisesta lomasta, jossa olisi parhaillaan mahdollisuus sekä kiertelyyn eri paikoissa ja tehdä ostoksia sekä ehkä mahdollisesti ranta jossa rentoutua. Tarkoituksena olisi matkustaa keväällä, joskus huhti-toukokuussa ehkä. Löytyyköhän Euroopan sisältä kohdetta, jossa olisi tuolloin mukavan lämmin, niin että tarkenisi vähemmissä vaatteissa illalla terassilla? Emme kaipaa mihinkään turistirysään jossa huutavia lapsia joka puolella.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Rooma on ihana paikka ja täyttää kriteerit.
Rooma halpa?! Ja vähän turisteja?
Sisilia! Toukokuun puolella on jo lämmin. Giordini-Naxosessa helppo majoittua (biitsi ja ravintolat lähellä) ja siitä on helppo matkata bussilla Taorminaan tai käydä Etnalla. Yksi niistä harvoista Euroopan matkakohteista joihin palaan aina uudelleen.
Rodoksen kaupunki. Toukokuussa on varmaan jo lämmintä. On meri, vanha kaupunki, pieni saari jossa voi ajella ympäri. Lentokentältä pääsee alle tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä aina ihmettelen, että matkoilla halutaan ostoksille. Shoppailemaan tavaraa ja pyörimään kaupoissa, miksi?
Euroopan muissa maissa on vaatteet ja kosmetiikka halvempaa kuin Suomessa. Irlannista, Portugalista ja Espanjasta hamstraan aina alusvaatteita ja sukkia. Kun Suomessa maksat 3 sukkaparista 7e,sain irlannissa 7sukkaparia 3e. Alushousut on naurettavan hintaisia Suomessa muualla saat 1e kappale paremmin istuvia, mukavia ja kauniimpia ku suomesta löytää mistään
Vierailija kirjoitti:
Rodoksen kaupunki. Toukokuussa on varmaan jo lämmintä. On meri, vanha kaupunki, pieni saari jossa voi ajella ympäri. Lentokentältä pääsee alle tunnissa.
Minäkin suosittelen tätä, vaikka paikalla turistirysäleima onkin. Vanha kaupunki on Unescon maailmanperintökohde ja symppis.
Auton vuokraaminen on edullista ja sillä tosiaan ajaa helposti saaren ympäri ( ei tainut olla kuin 200 km). Auromatkalla näimme linnanrauniomäeltä kauniin turkoosin meren, Lindoksen valkosien kaupungin, Perhoslaakson ja seitsemän lähdettä.
Jos innostusta sellaiseen löytyy, niin Falirakissa puolestaan on yksi Euroopan suurimpia vesipuistoja.
Vanhassa kaupungissa oli ihana sympaattinen ja romanttinen perheravintola Romios https://www.tripadvisor.at/ShowUserReviews-g635613-d1170334-r509972673-… Siellä söimme useampanakin iltana. Meidän majapaikka oli Iallyssoksessa, n. kahdeksan km. kaupungista. Ihan merenrannalla, pienessä suloisessa perhehotellissa. Tientoisella puolella oli mainio kalaravintola ja pieni kauppa, missä oli temperamenttinen myyjärouva :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä mä aina ihmettelen, että matkoilla halutaan ostoksille. Shoppailemaan tavaraa ja pyörimään kaupoissa, miksi?
Euroopan muissa maissa on vaatteet ja kosmetiikka halvempaa kuin Suomessa. Irlannista, Portugalista ja Espanjasta hamstraan aina alusvaatteita ja sukkia. Kun Suomessa maksat 3 sukkaparista 7e,sain irlannissa 7sukkaparia 3e. Alushousut on naurettavan hintaisia Suomessa muualla saat 1e kappale paremmin istuvia, mukavia ja kauniimpia ku suomesta löytää mistään
Tämä. Ja mitä kosmetiikkaan tulee, niin ulkomailla on parempi valikoima kuin meillä täällä. On isoja kosmetiikkaketjuja ja paljon tuotteita joita meiltä ei saa, jotkut nettikaupat eivät edes toimita Suomeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ja mitä kosmetiikkaan tulee, niin ulkomailla on parempi valikoima kuin meillä täällä. On isoja kosmetiikkaketjuja ja paljon tuotteita joita meiltä ei saa, jotkut nettikaupat eivät edes toimita Suomeen.
Missä teette ostoksia. Minun pitäisi uusia valikoimaa ja nämä kiinnostaa kesän matkoja ajattelen kovasti.
Jos haluat vähän jännitystä elämään, suosittelen Ranskaa:
"AUTHOR: AREAS OF FRANCE NOW UNDER DE FACTO SHARIA LAW
Zemmour: “We aren’t in France any longer”
FEBRUARY 13, 2019
"French author Eric Zemmour says areas of France are now completely outside the control of police and are being run by Arab gangs who have imposed de facto Sharia law.
During a recent talk, Zemmour put it bluntly when he stated; “We aren’t in France any longer.”
“It’s rather easy to understand: people dress like in 7th-century Arabia, there is a curfew, the girls are asked to dress decently, meaning: not in skirt, and even less in a miniskirt, they are forced to come back home at 10 pm, or they will be insulted, spat at, and so on,” said Zemmour.
He went on to point out a case where police officers refused to enter an area to back up their colleagues because they feared being attacked or starting a riot.
“Police officers don’t enter those neighborhoods. You saw recently that in the Grande Borne, (ghetto south of Paris) when the two cops were shot at, their colleagues didn’t enter,” said Zemmour. “You certainly haven’t missed that. They didn’t enter, either to take revenge or to arrest the perpetrators. And why didn’t they enter, in your opinion? First, because they were ordered not to enter, because otherwise there would be riots, and so they never entered.”
Despite police not being able to enter many areas, Zemmour doesn’t describe them as “lawless,” remarking instead that the areas are run by “the caids” (Arab gang leaders] who enforce “Islamic law”.
“And everyone is trying to create, you know it’s the ancient alliance of the sword and the aspergillum [the army and the Church]. Sounds familiar! Only here, it’s the alliance of the Kalashnikov and the Quran. This is France today,” said Zemmour, pointing to similar Islamic patrols in the UK, where people who drink alcohol or women who wear skirts are punished.""
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälinen avaruusasema.
Ei taida olla kovin lämmintä huhti-toukokuusssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansainvälinen avaruusasema.
Ei taida olla kovin lämmintä huhti-toukokuusssa.
Mitäs tykkäätte?
Vierailija kirjoitti:
Koska nautin siitä ja se on rentouttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu, samat tavaraat joka paikassa ja netistä löytyy, EN IKINÄ haaskaa matkoillani aikaa jossain tavarataloissa.
Minusta on mahtavaa pyöriä jossain ruokamarketissa laitakaupungilla (ei muita turisteja) tutkimassa kaikkia tuotteita. Jotain erikoista herkkua yleensä ostankin hotellihuoneeseen maisteltavaksi. No vaatteita ja kenkiä yms. en minäkään shoppaile.
Ap:lle suosittelisin kriteerien mukaan Lissabonia. Muuten sopisi Praha, mutta sieltä se rantaelämä puuttuu. Joen rantaan voi kyllä mennä istuskelemaan.
Minä inhoan kaikkea kaupassa käymistä Suomessa. Kun olen matkalla on kiva mennä ruokakauppaan. Olla vähän kärrykytiksellä, katsoa mitä paikalliset ostavat. Minusta on aina parasta matkoilla nähdä se miten paikallise elävät ja ruokakauppa tarjoaa siihen oivan mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan lomalle
Olen 6 päivän'ä viikosta töissä
tulen nippanappa toimeen
Olen yrittäjä
Missä minun lomani on?
Menepä töihin jonnekin. Ai et pääse/jaksa/pärjää/liikaa töitä... Niinpä.
Ei ainakaan Barcelonaan tai Reykjavikiin. Paikalliset kärsivät, kun turistit vievät kohtuuhintaiset asunnot käsistä Airbnb-tyylillään ja kansoittavat joka paikan.
Tajutkaa jo, ei teitä turistit tarvita joka paikassa hääräämässä ja jotain rakennusta tai maisemaa tuijottamassa.
Kolmen koon lomamatka. Voin tarjoutua matkaoppaaksi. Kouvola, Kerava ja Korso. Lähtö huomenna. Hinta vain tänään 12 000. Yöpyminen metsän läheisesti teltassa, matkustaminen jännittävästi pummilla. Jännitystä ja seikkailua luvassa!
Suunnistakaa perssilmään hieno paikka luksusta
Mä suosittelisin myös Mallorcaa. Ollaan pariskunta ja käydään siellä joka kesän alkupuolella. Siellä on kauniita rantoja, shoppailua, hyviä ravintoloita, paljon nähtävää, hyviä retkiä ja yöelämää. Lähdetään taas kesäkuussa viikko Mallorcalla ja viikko Ibizalla. Ibizaa en suosittele budjettimatkailijalle koska se on kallis. Drinkki Cala Bassassa esim 15€.
Shoppailu ei tosiaan ole tässä matkassa se pääasia. En tykkää viettää lomaa kaupoissa pyörien mutta onhan siinä se joku oma juttunsa päästä kiertelemään paikallisia kauppoja. Toki tuliaisia haluan myös tuoda. Tutustumme kohteisiin joita täällä on ehdotettu, toki lisääkin otetaan vastaan. :) Ap