Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne lomalle puolison kanssa? Ehdotuksia otetaan vastaan!

Vierailija
13.02.2019 |

Olemme avomieheni kanssa lähdössä lomamatkalle ensimmäistä kertaa yhdessä. Olemme kumpikin suht kokemattomia matkustelijoita, joten kaipaisimme vähän ehdotuksia ja ideoita siitä, minne lähteä. On osoittautunut aika hankalaksi kohteen valitseminen, joten ehdotuksia otetaan ilomielin vastaan. :)

Toiveena olisi kohde Euroopan sisällä, hintatasoltaan suht edullinen - sekä lennot, majoittuminen sekä hinnat paikan päällä. Varsinkin lennoissa ja majoituksessa olemme valmiit tinkimään, sillä haluamme, että jää mahdollisimman paljon varaa kokea ja käyttää rahaa kohteessa. Hotellin ei tarvitse olla mikään erityinen, kunhan on siisti ja suihku sekä sänky löytyvät.
Haaveilemme romanttisesta lomasta, jossa olisi parhaillaan mahdollisuus sekä kiertelyyn eri paikoissa ja tehdä ostoksia sekä ehkä mahdollisesti ranta jossa rentoutua. Tarkoituksena olisi matkustaa keväällä, joskus huhti-toukokuussa ehkä. Löytyyköhän Euroopan sisältä kohdetta, jossa olisi tuolloin mukavan lämmin, niin että tarkenisi vähemmissä vaatteissa illalla terassilla? Emme kaipaa mihinkään turistirysään jossa huutavia lapsia joka puolella.

Kommentit (175)

Vierailija
41/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma, Praha, Gdansk? Eka ei tosin halpa...

Vierailija
42/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan Bulgariaa tai Romaniaa. On ainakin halpaa ja toukokuussa jo suht lämmintä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä aina ihmettelen, että matkoilla halutaan ostoksille. Shoppailemaan tavaraa ja pyörimään kaupoissa, miksi?

Sama juttu, samat tavaraat joka paikassa ja netistä löytyy, EN IKINÄ haaskaa  matkoillani aikaa jossain tavarataloissa.

Vierailija
44/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nizza. Helppo kohde kokemattomalle matkustajalle. Upea välimerellinen kaupunki, jonka vanhassakaupungissa saa kokea italialaistunnelmaa. 

Vierailija
45/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shoppailumatkat on nykyään uusi wt.

Vierailija
46/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan lomalle

Olen 6 päivän'ä viikosta töissä

tulen nippanappa toimeen

Olen yrittäjä

Missä minun lomani on?

Vierailija
47/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barcelona on ihan kiva kaupunki.Rantakohteita löytyy Barcelonan eteläpuolelta,joista pääsee junalla aika kivasti Barcelonaan

Vierailija
48/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilatkaa menoliput Tajukankaalle, pitkäripaisen matkatoimistosta hinnat alkaen eurokossu.

Vierailija
49/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi Mallorcaa. Siellä on kaupunkia, ostosmahdollisuuksia, rantoja, hyviä retkipaikkoja, pyöräilyreittejä. Ihania pikku kyliä. Tuohon aikaan parhaimmillaan.

Vierailija
50/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan lomalle

Olen 6 päivän'ä viikosta töissä

tulen nippanappa toimeen

Olen yrittäjä

Missä minun lomani on?

tyhmä..sipilän kaveri..mene pois

Vierailija
51/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni tykättiin Espanjan Cadizista. Kivoja rantoja eikä juuri ollenkaan ihmisiä (olikohan huhtikuuta kun oltiin, tai ehkä maaliskuuta. Kesällä varmasti ihan täyttä.) Oli sellaista Suomen kesän lämmintä, mies meni uimaankin, minulle riitti hiekalla istuskelu. Mukavia ravintoloita kun meni paikallisten paikkoihin.

Ei rantoja mutta tykättiin myös Granadasta ja Sevillasta. Niissä on kyllä paljon ihmisiä molemmissa, mutta paljon nähtävää myös, varsinkin Granadassa. Barcelona on kiva myös, sieltä löytyy kaikkea.

Vierailija
52/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisilia ❤

Vierailija
53/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan Riviera, esim. Antibes, Cannes, Nizza.

Vierailija
54/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan Nizzaa. Canneskin käy, mutta lentokenttä on Nizzassa että sikäli Nizza on helpompi. Hyvää ruokaa, sopivasti nähtävyyksiä, kai siellä jotain kauppojakin on? Mutta plussana, että sieltä on tosi helppo tehdä junalla päiväretki Monacoon. 

Vierailija
55/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa ei ole huhti-toukokuussa biitsikelejä muualla kuin Kanarialla, tai hyvällä säkällä etelä-Espanjassa ja Portugalissa. Miten olisi Lissabon? Mielenkiintoinen kaupunki, ja mahdollista myös mennä rannalle ja matkustella junalla lähiympäristössä. Ei myöskään mahdottoman hintaista oleskelu.

Kevät on aika vaihtelevaa säiden osalta monissa kohteissa Etelä- Euroopassa. Mutta aivan hyvin voi olla jo rantakelejä. Toukokuussa jo varsinkin.  Itse olin joskus pääsykoekeväänä toukokuun alussa Sisiliassa rantalomalla.  Lämpötila oli n. 25 astetta ja tulin aika ruskettuneena takaisin. 

Huhtikuun puolesta välistä alkaen voi olla jo parinkympin kelejä ihan keski- euroopassakin. Huhti-toukokuu on monessa Euroopan kohteessa parasta matkustusaikaa.  Toki jos tarkotuksena on nimenomaan lähteä rantalomalle, niin varmin aurinko on esim. Välimeren rannalla jossakin Espanjassa, Italissa. Tai sitten Kreikassa, Turkissa tai Kyproksella.  Miten olisi esim. Praha tai Krakowa? Tai Lontoo? 

Varmasti helppoja kohteita vähän matkustaneille. 

Vierailija
56/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan Nizzaa. C Hyvää ruokaa, sopivasti nähtävyyksiä, kai siellä jotain kauppojakin on?  

Kai?! Ei, Nizzassa ei ole yhtään kauppoja, ei ainakaan kalliita luksusmerkkiliikkeitä.

Vierailija
57/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi Roodos oi roodos lauloi aikanaan Irvinkin. Sillä kyllä "muutama" muukin Suomainen. Ixiaan varattu syyskuun loppuun 2vk. lyhyt matka kaupunkiinkin jossa toissasyksynä Loistohotelli Rivierassa yövyimme 14vrk.. Rodoksella toukokuussa jo mukavan lämmintä.

Vierailija
58/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotan Nizzaa. Canneskin käy, mutta lentokenttä on Nizzassa että sikäli Nizza on helpompi. Hyvää ruokaa, sopivasti nähtävyyksiä, kai siellä jotain kauppojakin on? Mutta plussana, että sieltä on tosi helppo tehdä junalla päiväretki Monacoon. 

Nizzan lentokentältä on ihan yhtä helppo liikkua Cannesiin tai esim. Antibesiin kuin Nizzan keskustaan. Nizza on toki kiva, mutta ihania ovat myös muut Rivieran kaupungit. Cannes on hiukan muovinen, mutta kivan kokoinen. Antibes on suosikkini, pieni mutta tunnelmallinen ja eloisa. Juan les pins’ssä hienot rannat mutta minusta sekin on hiukan ”sieluton”. Viihtyisä toki.

Vierailija
59/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa meille!

Vierailija
60/175 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montenegron Bar, rakastuin <3 Siellä ei kyllä niin shoppailla, mut ei tarvikaan. Ihana paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme