Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne lomalle puolison kanssa? Ehdotuksia otetaan vastaan!

Vierailija
13.02.2019 |

Olemme avomieheni kanssa lähdössä lomamatkalle ensimmäistä kertaa yhdessä. Olemme kumpikin suht kokemattomia matkustelijoita, joten kaipaisimme vähän ehdotuksia ja ideoita siitä, minne lähteä. On osoittautunut aika hankalaksi kohteen valitseminen, joten ehdotuksia otetaan ilomielin vastaan. :)

Toiveena olisi kohde Euroopan sisällä, hintatasoltaan suht edullinen - sekä lennot, majoittuminen sekä hinnat paikan päällä. Varsinkin lennoissa ja majoituksessa olemme valmiit tinkimään, sillä haluamme, että jää mahdollisimman paljon varaa kokea ja käyttää rahaa kohteessa. Hotellin ei tarvitse olla mikään erityinen, kunhan on siisti ja suihku sekä sänky löytyvät.
Haaveilemme romanttisesta lomasta, jossa olisi parhaillaan mahdollisuus sekä kiertelyyn eri paikoissa ja tehdä ostoksia sekä ehkä mahdollisesti ranta jossa rentoutua. Tarkoituksena olisi matkustaa keväällä, joskus huhti-toukokuussa ehkä. Löytyyköhän Euroopan sisältä kohdetta, jossa olisi tuolloin mukavan lämmin, niin että tarkenisi vähemmissä vaatteissa illalla terassilla? Emme kaipaa mihinkään turistirysään jossa huutavia lapsia joka puolella.

Kommentit (175)

Vierailija
161/175 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Barcelona ja Lissabon eroaa?

Barcelona on kaupunki Espanjassa kun taas Lissabon on naapurimaa Portugalin pääkaupunki.

Vierailija
162/175 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä aina ihmettelen, että matkoilla halutaan ostoksille. Shoppailemaan tavaraa ja pyörimään kaupoissa, miksi?

Euroopan muissa maissa on vaatteet ja kosmetiikka halvempaa kuin Suomessa. Irlannista, Portugalista ja Espanjasta hamstraan aina alusvaatteita ja sukkia. Kun Suomessa maksat 3 sukkaparista 7e,sain irlannissa 7sukkaparia 3e. Alushousut on naurettavan hintaisia Suomessa muualla saat 1e kappale paremmin istuvia, mukavia ja kauniimpia ku suomesta löytää mistään

Tämä. Ja mitä kosmetiikkaan tulee, niin ulkomailla on parempi valikoima kuin meillä täällä. On isoja kosmetiikkaketjuja ja paljon tuotteita joita meiltä ei saa, jotkut nettikaupat eivät edes toimita Suomeen. 

Missä teette ostoksia. Minun pitäisi uusia valikoimaa ja nämä kiinnostaa kesän matkoja ajattelen kovasti.

Mä ostan paljon esim saksalaisesta dm-ketjusta. Se on sellainen saksalainen ketju, jossa saa kaikkea sellaista päivittäiskosmetiikkaa kuten esim. vartalorasvoja, suihkugeelejä, dödöjä ym. edullisesti. Dm-kaupoissa myydään kyllä muutakin kuin kosmetiikkaa, esim. pesuaineita, vitamiineja, superfoodeja ja sen tyylistä tavaraa. Vähän samantyylinen kuin esim. Boots Briteissä (myös vierailun arvoinen), jos olet siitä kuullut. Dm:llä on kauppoja ympäri Keski-Eurooppaa. Sitten tietenkin vanha kunnon Sephora, joka tosin ei ole halpaketju mutta kosmetiikkafanin must-kauppa muuten :) Lähin löytyy Tukholmasta. Tukholmassa tykkään myös Åhlensin kosmetiikkaosastosta. Tallinnassa tykkään Kaubamajan kosmetiikkaosastosta ja Solaris-keskuksessa olevasta Pillekaarista, joka myy virolaista laadukasta luonnonkosmetiikkaa. Lisäksi isoissa kaupungeissa kannattaa tsekata isojen tavaratalojen kosmetiikkaosastot, koska niissä myydään usein sellaisia juttuja ja sarjoja, joita ei ole Suomessa myynnissä. 

Mä olen käyttänyt paljon Avenen kosmetiikkaa (juu herkkä, couperosaiho), ja kun olen ostanut suoraan Ranskasta, olen usein saanut todella edullisesti, usein tuplapakkauksia, lahjoja yms. vielä päälle. Suomessa maahantuoja vetää sen verran välistä, että hinnat ovat törkeät, vähintään +50%.

Lisäksi Suomessa full bust -liivien valikoima on onneton, joten olen ostanut rintaliivejä ulkomailta.

Englannissa Boots-kempparit ovat kivoja ostospaikkoja, ostan heidän omia tuotteitaan, joiden hinta-laatusuhde on hyvä.

Ulkomailla on myös hyvää se, että kun menet isompaan kauppaan, siellä on tiettyä merkkiä valtava valikoima. Suomessa kun se tuppaa olemaan aina että "meillä on vain tämä voide A, muttei siihen kuuluvaa puhdistusgeeliä" tai "meillä ei ole tämä vaate kuin mustana", "meillä on herkän ihon ihonhoitotuotteet, muttei meikit valikoimassa, "no tuote on loppunut, emme tiedä milloin saameme lisää" jne... Tyypillistä on sekin että juuri se suostuin huulikiillon sävy on aina loppu, jostain syystä vaan ei voida tilata enemmän sitä mitä ihmiset ostavat vaan mielummin myydään "ei-oota" säännöllisin välein.

Suomessa et voi vain tehdä ostoslistaa tyyliin että "ostanpa nyt kaikki kerralla", ei, vaan joudut juoksemaan ihan peruspäivittäiskaman perässä kaupasta toiseen pää kolmantena jalkana ihan Helsingin keskustassakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/175 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pietari.

Pääsee kätevästi junalla, valtavasti näkemistä, taidetta, arkkitehtuuria, rokkia, oopperaa, balettia,kaunis, lähellä, upeita ravintoloita ja hienoja hotelleja, loputtomat ostosmahdollisuudet.

Mikään ei ole romanttisempaa kun risteily yöttömässä yössä Neva-joella shamppanjaa siemaillen.

Suosittelen lämpimästi.

Talvi on kylmä ja ankea mutta kesä ja alkusyksy hienoja.

On hieno kokemus. Ulkona syöminen on Suomea edullisempaa. Toki keväällä ei ole ihan rantailmat ja rannat ovat hieman kauempana. Suurkaupunki. Englannilla pärjää suhteellisen hyvin. Viisumin joutuu hankkimaan ellei mene risteilyllä. Se lisää hintaa ja muuta hässäkkää.

Ei ehkä vähän matkustaneelle paras ensi kohde.

Vierailija
164/175 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattayalle meet miehes kans ja tuut yksin takas. 

Vierailija
165/175 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bremen

Vierailija
166/175 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä voi vielä olla vähän turhan viileää varsinaiselle rantalomalle euroopassa. Muut kriteerit täyttyisivät hyvin budapestissä. Sielläkin kyllä pääsee rentoutumaan ja nautiskelemaan kylpylöissä.

Vierailija
167/175 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välttää ylikansoitettuja ylihintaisia kaupunkeja kuten Rooma, Barcelona jne. Saksassa ja Keski-Euroopassa on kivoja kaupunkeja kuten Berliini, Amsterdamm, Varsova tai Lissabon.

Vierailija
168/175 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä haluan lomalle

Olen 6 päivän'ä viikosta töissä

tulen nippanappa toimeen

Olen yrittäjä

Missä minun lomani on?

Verottaja, AY-liike ja sossupummit vei sun lomasi ja nyt ne haluaa sun loputkin rahat. Niille ei riitä mikään.

Vierailija
169/175 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa välttää ylikansoitettuja ylihintaisia kaupunkeja kuten Rooma, Barcelona jne. Saksassa ja Keski-Euroopassa on kivoja kaupunkeja kuten Berliini, Amsterdamm, Varsova tai Lissabon.

Noista Amsterdam ja Lissabon nimenomaan tukehtuvat turisteihin. Kivoja paikkoja ne kyllä ovat, siitä olen samaa mieltä. 

Vierailija
170/175 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krakova, Pietari, Praha. Siinä kolme hyvää kohdetta joihin pääsee edullisesti ja ovat hintatasoltaan edullisia.

Köpikseen pääsee kans edullisesti, mutta paikanpäällä kukkaro ottaa niin pahaa osumaa että toipuminen kestää kuukausia.

Vierailija
171/175 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bulgaria. Halpa paikka keskiverto suomalaisten budjetilla.

Vierailija
172/175 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottamasti Nizzaan. Halpoja lentoja, rantaa, ja itse kaupunki on noin helsingin kokoinen. Liikkuminen helppoa busseilla ja lentokentän vieressä loistava ostoskeskus.

Ranskan kulttuuri on kaiken kaikkiaan romanttinen, ja kaikkialta löytyy viiniä hyvää ruokaa ja jäätelöä.

Vierailija
173/175 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitten niin turhaa touhua koko matkailu että pysykää vaan kotona.

Vierailija
174/175 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mä aina ihmettelen, että matkoilla halutaan ostoksille. Shoppailemaan tavaraa ja pyörimään kaupoissa, miksi?

Shoppailu terminä tarkoittaa sitä kun köyhät pyörii liikkeissä katsomassa tavaroita joita heillä ei ole varaa ostaa.

Lopuksi sitten ostetaan viiden euron ihku ihana t-paita.

Vierailija
175/175 |
24.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusamon Tropiikki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan