Eronneet/tapailusuhteen päättäneet mitä olette tehneet miehen antamille lahjoille?
Pidittekö lahjat itsellä vai annoitteko takaisin miehelle? Hyödyittekö lahjoista ja myitte ne tai annoitte eteenpäin? Viimeisen vuoden aikana on kertynyt iso kasa lahjoja ja haluan niistä eroon....
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoin takaisin tietysti. Sytytystulpat, hummelin sukat, tohvelit, käytetyt talvirenkaat ja suklaalevyt.
Muuta en ole saanutkaan, keltään.Miksi et syönyt suklaita?
No söin tietysti, mutta palautin kuitenkin... Jotain. Ehkä siinä oli suklaatakin joukossa. Siltä se ainakin näytti :D
No pidän ne kaikki tietysti. Ja myös eksä pitää kaikki minun antamat lahjat. Ei siitä nyt aleta mitään draamaa vääntämään. Eksällä on vieläkin minun antama iPhone ihan käytössä, ja niin on juuri hyvä. Miksi se pitäisi minulle takaisin antaa tai heittää roskiin?
Kaikki lahjat ovat ihan peruskäytössä eli korut, laukut ja huivit. Hyviä ja kauniita lahjoja, miksi ihmeessä en pitäisi niitä edelleen.
Annoin takaisin mieheltä saadut lahjat. Ja kun häneltä lahjaksi saamani halpiskiikarit olivat menneet rikki enkä voinut antaa niitä takaisin, mies vaati rahaa ja minä tyhmä maksoin.
Sitten toisaalta mies ei antanut minulta saamiaan lahjoja takaisin ja vielä stalkkasi ja uhkaili minua pitkään eron jälkeen. Jouduin muuttamaan ja vaihtamaan puhelinnumeroni.
Vierailija kirjoitti:
No voithan sinä ne vaihtaa rahaksi, jos tuntuu siltä. Mikäli niillä mitään arvoa on.
Minä en ole tehnyt entisten miesten lahjoille mitään eron jälkeen. Jos ero on tapahtunut hyvässä hengessä ja en muista pahalla, niin miksi olisin?
Tosin nyt olen aloittanut suhteen, jossa miestä varmasti kaihertaa entisten ostamat lahjat. Saatan laittaa ne kiertoon jollekin enemmän tarvitsevalle.
Ilman kuitteja on hankala vaihtaa tavarat rahaksi ja kuitit on miehellä, joten köh en aio pyytää niitä. Miksi et piilota lahjoja jos ne kerta niin paljon vaivaavat nyksää? Poissa silmistä poissa mielestä.
Sormukset vein suoraan panttilainaamoon enkä hakenut takaisin.
Vierailija kirjoitti:
No pidän ne kaikki tietysti. Ja myös eksä pitää kaikki minun antamat lahjat. Ei siitä nyt aleta mitään draamaa vääntämään. Eksällä on vieläkin minun antama iPhone ihan käytössä, ja niin on juuri hyvä. Miksi se pitäisi minulle takaisin antaa tai heittää roskiin?
Itse ainakin kehoitin heittämään roskiin lähinnä siinä mielessä, jos saadut lahjat ovat niin epämiellyttäviä ettei niitä halua katsella. Turhaa niitä on exälle kiikuttaa. Jos arvo on vähäinen, niin myyminen ei ole järkevää. Joku armottoman ruma kukkavaasi ja huivit ja laukut turistirysästä Kreikan lomalta - roskiin vaan. Mitä sitä turhaan mieltään vaivaamaan ja itseään rasittamaan jos tavarat ei miellytä. Yhdessä ollessa sitä voi vielä kumppanin mieliksi säästää lahjoja - eron jälkeen ei mitään syytä, jos ei käyttöä itsellä ole.
16
Olen saanut aikojen kuluessa tosi mieleisiä ja kalliitakin lahjoja, kuten Iittalan sisustus- ja käyttöesineitä ja iPhonen. En todellakaan myynyt näitä eron jälkeen pois, sillä pidän niistä todella paljon. Mulle jäi erossa myös huonekaluja, jotka oli alunperin eksän. Vähävaraisena olen erittäin kiitollinen siitä kaikesta materiasta, joka saa mut hyvälle tuulelle. En tiedä vaikuttaako tähän se, että tunteeni eksää kohtaan eivät ole katkeria tmv, lähinnä koen haikeutta siitä, ettei meidän yhteiselo onnistunut eikä tule onnistumaan jatkossakaan. Ihmisenä hän on kuitenkin mitä ihanin edelleen.
Vierailija kirjoitti:
En tajua lahjojen takaisin antamista, paitsi tarkoituksellisena v*luna.* Lahjat on lahjoja, riippumatta antajasta tai tilaisuudesta. Jos lahjat ei kiinnosta tai miellytä, niin aina voi lyödä roskiin, lahjoittaa eteenpäin tai vaikka myydä.
*En myöskään tajua miksi pitäisi ihan varta vasten käyttää aikaa ja vaivaa eksälle v*luun. Turhaa ja typerää, parempaankin voisi energiansa käyttää.
Minä sain hetkeksi oikein hyvän mielen v**tuilustani, eroterapiaa itselleni. Pesin ja viikkasin säntillisesti kaikki vaatteet ja varsinkin alusvaatteet ja pakkasin kompaktisti isoon paperikassiin. Pari korua myös.
Ainut minkä pidin itselläni oli tietty lompakko, jonka olin itse pyytänyt häntä ostamaan matkaltaan, olin tarjoutunut maksamaan sen, mutta hän ei huolinut maksua.
Jätin kamat oven taakse.
Mun ei tarvinnut tätä edes miettiä, kun mies oli käynyt poissa ollessani ( oli vielä avain) keräilemässä kaikki vähäiset antamansa takaisin. Ja huom! Mitään vähänkään arvokkaampaa en häneltä koskaan saanut. Piraattilaukun, dildon ja pari rihkamakorua ( koska oikein toivoin joskus koruja niin sain krääsää). Enpähän päässyt hyötymään!😅
Kuinkahan sitä dildoo mahtaakaan nykyään käyttää..epäilemättä meni kiertoon muille😁
Ihmeellinen ketju. Ei kai kukaan täysijärkinen niitä ala takaisin antamaan tai vaatimaan. Tak heittämään käyttökelpoista tavaraa roskiin jos lahjoittaja on väärä.
Kun erosimme ex:n kanssa, hän oli omin luvin ottanut kaapistani kaikki antamansa korut, jopa vanhempiensa antamat lahjat 20-vuoden avioliiton ajalta. Yhtään saamaansa lahjaa ei kuitenkaan palauttanut. Oli viemässä jopa lasten kummilusikat. Eipä tarvinnut jossitella, olisiko eroa vielä pitänyt harkita. Toimi ihan perusluonteensa mukaisesti.
oon pitänyt pieruverkkareita vuosia
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan sitä dildoo mahtaakaan nykyään käyttää..epäilemättä meni kiertoon muille😁
Kuka kehtaa antaa lahjaksi seksileluja? Hyi soikoon! Olisi välittömästi ex ja osoittaisin ovea jos seksilelun antaisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellinen ketju. Ei kai kukaan täysijärkinen niitä ala takaisin antamaan tai vaatimaan. Tak heittämään käyttökelpoista tavaraa roskiin jos lahjoittaja on väärä.
Ihmeellinen viesti. Meitä on moneen junaan ja tiedän montakin tapausta, jossa mies on vaatinut lahjaksi antamansa korut ja muut esineet takaisin kun suhde ei ole jatkunut.
Kysyin mieheltä haluaako takaisin. Ei halunnut.
Ne mitkä halusin itse pitää, pidin itselläni. Loput möin tai lahjoitin pois tai heitin roskiin. Aika hyvät rahathan myymälläkin sai.
No ei kuulosta hyvältä suhteelta, jos vanhat lahjat kaihertaa. Jokaisella on menneisyys.