Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisen työntekijän katkeruus haisee kilometrien päähän

Vierailija
13.02.2019 |

Ei kaikkien, mutta yhdellä työntekijällä on selkeästi ongelmia määräaikaisuuteen asennoitumisessa. Liekö siinä syy, ettei ole saanut vakkaripaikkaa meiltä tai muualtakaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo takia en tee lainkaan määräaikaisia sopimuksia.

Vierailija
2/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuo riippuu siitä, onko hän ollut töissä määräaikaisena puoli vuotta vai 10 vuotta.

Mikä idea tässä keskustelussa edes on? Ei meitä kiinnosta teidän työpaikan asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai johtuisko siitä, että laitatte sen tekemään kaikki pjaskimmat työt? Pomonnekaan ei uskalla enää vakinaistaa ketään, koska jonkun ne työtkin on tehtävä.

Vierailija
4/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkien, mutta yhdellä työntekijällä on selkeästi ongelmia määräaikaisuuteen asennoitumisessa. Liekö siinä syy, ettei ole saanut vakkaripaikkaa meiltä tai muualtakaan.

Onko siis noita, jotka eivät tee töitään ja saikuttavat joka toinen viikko? Näihin välillä törmää.

Vierailija
5/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa tuo riippuu siitä, onko hän ollut töissä määräaikaisena puoli vuotta vai 10 vuotta.

Mikä idea tässä keskustelussa edes on? Ei meitä kiinnosta teidän työpaikan asiat.

Hauska kysymys. Kiinnostaa sitten toisten seksi-, parisuhde-, raha- ja kaikki muut mahdolliset asiat? Mulle ihan sama kiinnostaa tai ei. Ehkä niiden jotka ei koskaan ole saaneet vakituista työpaikkaa, kannattaisi miettiä onko itsessä ja omassa asenteessa jotain korjattavaa.

Vierailija
6/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siis noita, jotka eivät tee töitään ja saikuttavat joka toinen viikko? Näihin välillä törmää.

Ei, mutta tuo kyllä selkeästi määräaikaisuutensa esiin kaikissa mahdollisissa paikoissa.

Vierailija
7/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska kysymys. Kiinnostaa sitten toisten seksi-, parisuhde-, raha- ja kaikki muut mahdolliset asiat? Mulle ihan sama kiinnostaa tai ei. Ehkä niiden jotka ei koskaan ole saaneet vakituista työpaikkaa, kannattaisi miettiä onko itsessä ja omassa asenteessa jotain korjattavaa.

Kaikki eivät tietenkään haluakaan vakituista työpaikkaa.

Vierailija
8/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai johtuisko siitä, että laitatte sen tekemään kaikki pjaskimmat työt? Pomonnekaan ei uskalla enää vakinaistaa ketään, koska jonkun ne työtkin on tehtävä.

Tämä. Minä määräaikaisena jouduin tekemään kaikki pa**atyöt ja hoitamaan vaikeimpien asiakkaiden asioita, kun vakkarit piiloutuivat selkäni taakse. Pomolle (jota selän takana haukkuivat) olivat sitten määräaikaisuuden loppuessa itkeneet jokaisen tekemiseni. Mulla on varaa valita työpaikkani, jostain syystä en tuonne enää mennyt...

Vierailija
9/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, mutta tuo kyllä selkeästi määräaikaisuutensa esiin kaikissa mahdollisissa paikoissa.

Kuten?

Vierailija
10/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi harmi. Toivottavasti johto ottaa onkeensa ja vakinaistaa hänet pian. Jaksuhalit sinullekin, ap, ja aurinkoista kevään jatkoa!

Vierailija
11/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tollanen itseään täynnä oleva asenne on niin... Jollain suhteilla taisit oman vakkaripaikkasikin saada.

Vierailija
12/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se nyt ihan noin mene. Tietyillä aloilla määräaikaisuudet ovat arkipäivää, vaikka olisi miten hyvä työntekijä. Kunta- ja sosiaaliala ovat tyypillisiä esimerkkejä.

Vierailija
13/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinä saat potkut yt-neuvotteluissa ja hän saa paikkasi? Aina pitää olla toiveikas.

Vierailija
14/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida valtaosaa kiinnostaa onko määräaikainen vai vakituinen. On sinullakin ylpeyden aiheet..

Vierailija
15/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP halusi brassailla, että hän on sentään vakkari, eikä mikään tilapäistyöntekijä.

Vierailija
16/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa jännä, ei ole tullut ajateltua että määräaikaisuus olisi jollekin jotenkin iso ongelma. Itse kyllä oon sellaisella alalla missä määräaikaiset sopparit on tosi yleisiä. En itse edes haluaisi vakkaripaikkaa.

Vierailija
17/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko alle 30v? Milleniaalit tietävät oikeutensa eivätkä vaan istu jauhamassa sisusta kun kustaan silmään työpaikka-asioissa.

Vierailija
18/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan kannata olla joppava. Opiskeluaikana tulin isoon firmaan hanttihommiin ja silloinen talousosaston tiimipäällikkö ei tiennyt että olen viimeistelemässä yliopistotutkintoa, ajatteli että oon ”urpo”. Kyykytti törkeesti ja nälvi ja vittuili, kutsui mua että ”hei sä määräaikanen, tuus tänne tekeen tää homma” tai sitten jos sanoin hyvän perustellun näkemyksen, vastasi että ”joo onpa hyvä idea, harmi vasn että oot määräaikanen ja määräaikasten ideoita ei meillä kuunnella.

No meni joku vuosi, siirryin saman firman toiseen konttoriin eri kaupungissa. Palasin sit taas tänne ekaan paikkaan, tällä kertaa henkilöstöjohtajana jolle annettiin tehtäväksi talousosaston organisaatiouudistus ja johtamisongelmien ratkaisu. Kukapas siellä olikaan nolona vastassa luimistellen! Ja kyllä, niin kävi että tää kyykyttäjä sai ansionsa mukaan.

Karma is a bitch vai miten se menikään.

Vierailija
19/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koskaan kannata olla joppava. Opiskeluaikana tulin isoon firmaan hanttihommiin ja silloinen talousosaston tiimipäällikkö ei tiennyt että olen viimeistelemässä yliopistotutkintoa, ajatteli että oon ”urpo”. Kyykytti törkeesti ja nälvi ja vittuili, kutsui mua että ”hei sä määräaikanen, tuus tänne tekeen tää homma” tai sitten jos sanoin hyvän perustellun näkemyksen, vastasi että ”joo onpa hyvä idea, harmi vasn että oot määräaikanen ja määräaikasten ideoita ei meillä kuunnella.

No meni joku vuosi, siirryin saman firman toiseen konttoriin eri kaupungissa. Palasin sit taas tänne ekaan paikkaan, tällä kertaa henkilöstöjohtajana jolle annettiin tehtäväksi talousosaston organisaatiouudistus ja johtamisongelmien ratkaisu. Kukapas siellä olikaan nolona vastassa luimistellen! Ja kyllä, niin kävi että tää kyykyttäjä sai ansionsa mukaan.

Karma is a bitch vai miten se menikään.

Olipas kekseliäs tarina.

Vierailija
20/20 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis mäki ihmettelin ku yks ihminen oli kerran kiinnostunut, että onko mun sopimus määräaikainen vai vakituinen, siis siihen sävyyn että vakituinen olis parempi.

eikä hän tiedä edes mun elämäntilanteesta, esim. että muutanko ulkomaille ylihuomenna, tai että haluanko perustaa perheen, vai haluanko tehdä useissa eri paikoissa töitä jne. :D