KIKY - Nyt meni hermot
Kikyn piti olla voimassa vuoden 2019 loppuun, ja mitä sanovat herrat...? Ei onnistu, sanon minä. Nyt kyllä täytyy meidän työssä käyvien vetää tässä asiassa yhtäköyttä, eikä hyväksyä ihan mitä vaan.
Kommentit (87)
Millä aloilla te kikyttelijät olette? Mulla tilitoimistossa työskentelevällä ei kikyä ole ja kaveripiirissä vain yhdellä dippainssillä on. Poikani aloitti putki- ja sähköalan yrityksessä varastomiehenä ja siellä on kiky. Mikä tässä on se logiikka? Riippuuko vaan siitä mihin liittoon kuuluu vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Millä aloilla te kikyttelijät olette? Mulla tilitoimistossa työskentelevällä ei kikyä ole ja kaveripiirissä vain yhdellä dippainssillä on. Poikani aloitti putki- ja sähköalan yrityksessä varastomiehenä ja siellä on kiky. Mikä tässä on se logiikka? Riippuuko vaan siitä mihin liittoon kuuluu vai mikä?
Kunnan kirjastossa nuuhkin pölyä vähän pidempään kuin ennen. Mutta tärkeintä on saada Suomi nousuun! Saan tuntea itseni tärkeäksi, kun pystyn omalla pikkutyölläni edistämään globaalia vientiteollisuutta.
Voi kamala sentään, kun se 6 min. Pv:ssä lisää työaikaa on raskasta tai yksi päivä vuodessa, ihan sitä kuolee siihen paikkaan pelkästään ajatellessa tuollaista työmäärää. Niin no vetää yhden ylimääräisen tupakan myrkyt sisäänsä siinä ajassa, niin päivä on pelastettu, samalla voi puhua paskaa niiden muiden haisevien nurkissa notkujien kanssa ja mittailla nenänvartta pitkin ohikulkevia.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu TESsistä ja työnantajasta. Tilitoimistoalalla muistaakseni ei ole tessiä lainkaan, joten siellä ei ole voitu sopia kikyistäkään. Ja vaikka sopimusalalla on kikyt sovittuna, niin työnantaja voi päättää että niitä ei sovelleta.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala sentään, kun se 6 min. Pv:ssä lisää työaikaa on raskasta tai yksi päivä vuodessa, ihan sitä kuolee siihen paikkaan pelkästään ajatellessa tuollaista työmäärää. Niin no vetää yhden ylimääräisen tupakan myrkyt sisäänsä siinä ajassa, niin päivä on pelastettu, samalla voi puhua paskaa niiden muiden haisevien nurkissa notkujien kanssa ja mittailla nenänvartta pitkin ohikulkevia.
Jos se olisikin noin, mutta sitä ei tuohon voi käyttää, eikä myöskään saa käyttää siihen työhön, mitä työkseen tekee. Kikyminuutit kasataan yhteen ja istutaan iltoja tai viikonloppuisin koulutuksessa.
Mulle tuli myös ihan yllätyksenä, että kikyt ei koske kaikkia suomalaisia.
Itsehän olen kulttuurialalla. Tuotan todella tehokkaasti kikytunnit. Nimittäin paskanjauhantaa.