KIKY - Nyt meni hermot
Kikyn piti olla voimassa vuoden 2019 loppuun, ja mitä sanovat herrat...? Ei onnistu, sanon minä. Nyt kyllä täytyy meidän työssä käyvien vetää tässä asiassa yhtäköyttä, eikä hyväksyä ihan mitä vaan.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kuule niin paljon työttömiä että saisit olla kiitollinen siitä että sulla on edes työpaikka. Eiköhän sieltä työttömien jonosta löydy aika monta joille kikyt ei ole ongelma ja palkkaakin voidaan samalla alentaa. Joten sinuna en sanoisi yhtään mitään.
Kummasti vaan ei löydy kun minua kiskotaan jatkuvasti töihin joka suuntaan, vaikka päätyö olisi niin keikoille soitellaan kokoajan ja täyspäiväistäkin tarjotaan säännöllisesti eri suunnista...
t. hoitsu
Kyllä se oli tiedossa, että kikyily tulee jatkumaan vielä tämän vuoden jälkeenkin, työnantajat haluaa tästä pitää kynsin hampain kiinne. Haluavat vielä varmasti kasvattaa kiky-tuntien määrää kilpailukyvyn varjolla ja en ylläty jos näin käykin..Pitäähän herrain lomp..eiku kilpailukyvyn kasvaa!
Sinänsä ymmärrän, koska jos palkansaajille olisi annettu 24h palkka "ilmaiseksi" niin kukapa siitä haluaisi ilman tappelua luopua sitten kun sen aika on. Ihan pyllystähän tämä kyykytys on. Itse kikyilen muutamalla extra vessatauolla (käyn selaamassa päivän uutisia) normaaliin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä tuossa kikyssä oikein sieppaa?
Niinpä. Itselläni ne otetaan, joustovapaista ja silti niitä jäi vielä 160h :D
Me oltiin puolassa työnantajan maksamana🤣
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Tehyllä alkaa kiivaat neuvottelut, sillä kiky oli määräaikainen sopimus, mutta työnantajapuoli pitääkin sitä jatkuvana. Tiukkana, siskot!
Miten se voi olla, koska meidän liittomme, joka tuli mukaan viimeisimpien joukossa sanoi, että meille se on määräaikainen, kaikilla ei. Eli että voimme irtisanoa sen ilmoituksella. Kyseessä farmasialiitto.
Toivottavasti ammattiyhdistykset puuttuvat tähän! Olisi siinä nyt räätälöity homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä tuossa kikyssä oikein sieppaa?
Silkkaa kiusaamista, että joudun pyörittelemään toimistolla papereita joka päivä 6 min pidempään. Kuntasektorilla olen töissä. Mitä hyötyä siitä on? Työmäärä on kuitenkin sama kuin se olisi ilman niitä 6 minuuttia. Ylitöistä ei myöskään makseta, eli mitään säästöäkään ei tule.
Mitä haittaa siitä sitten on?
Vie mun kallista aikaani 24 h vuodessa!
Hämärästi tosiaan muistan, että farmasialiitto oli viimeisenä allekirjoittamassa? Olivatpa fiksuja jos tosiaan saivat itsensä pelattua tästä kikystä ulos kolmessa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Teollisuusliitto sanoi irti koko sopimuksen. Tänä vuonna 16h ja se on siinä.
Juu, niin sanoi.
KIKYhän olikin suunnattu naisten aloille ja Teollisuusliitto oli vain alkuun malliksi mukana hengessä.
Jatkakaa vain naiset perinteitä rähmällään olemisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Tehyllä alkaa kiivaat neuvottelut, sillä kiky oli määräaikainen sopimus, mutta työnantajapuoli pitääkin sitä jatkuvana. Tiukkana, siskot!
*reps*
Se tiukkuus on nähty. :D
Kenttä on tiukkana, mutta liitto antaa periksi ja ajaa kokoomuksen etuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*reps*
Se tiukkuus on nähty. :DKenttä on tiukkana, mutta liitto antaa periksi ja ajaa kokoomuksen etuja.
Mitään järkeä maksaa jäsenmaksuja tommosille liitoille. Naisvaltaisten alojen liitot on aivan naurettavia ja tuntuu ettei siellä kentälläkään niin kovin tiukkoja olla. Turha naisten valittaa palkoista sun muista jos ei asioille tehdä mitään!
Minä liian kikytunnit lukemalla Aku Ankkaa työpaikan vessassa. Tai ihan vaan istuskelen kahvin kanssa.
Paljon meteliä tyhjästä sanon minä. Ainoastaan joskus 90-luvulla tehtaalla kesätöissä tehtiin töitä tehtaan pillin mukaan ja leimattiin aamulla sisään klo 8 ja ulos tasan klo 16. Nykyään ollaan töissä se aika kun tarvitsee ja välillä otetaan rennommin. Nyt kun projekti on kiireisessä vaiheessa niin saldoa oli töissä lähtiessä +43h. Kun on hiljaisempi aika niin lähdetään kotiin vaikka suoraan lounaalta.
Sitä paitsi vuoden 2015 alusta työaikaamme pidennettiin pysyvästi 15 min per päivä eli noin 7 työpäivää per vuosi. Kompensaatioksi saatiin kertakorvauksena 12 lomapäivää ja palkka pysyi ennallaan. Siitä oli kumma kyllä paljon vähemmän porua kuin tuosta kikyn 2h/kk pidennyksestä.
Minä olen onnellinen voidessani lisätä kilpailukykyä ja tämän maan hyvinvointia osallistumalla kikyilyyn. Viimeksi ennen joulua väkerrettiin joulukoristeita lauantaina tuntikausia. Ihan mahtavaa. Suomi nousuun! PS. Olen opettaja 😂
Tekisin mielelläni vaikka tunnin lisää joka päivä, jos siitä saisi lisää palkkaa. Itse asiassa teen tällä hetkellä, mutta siitä ei saa korvausta koska kuukausipalkka ja esimies ei ole määrännyt ylitöihin. Työtä vaan on niin paljon ettei siitä selviä normipäivän puitteissa.
Mä jatkan samaan malliin ja haen saikkua heti kun on pienintäkään syytä. Ennen kikyä menin töihin melkein puolikuolleenakin. Ei muuten jaksa, on tämä hoitajan työ niin raskasta. Sainuttakaa muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli tiedossa, että kikyily tulee jatkumaan vielä tämän vuoden jälkeenkin, työnantajat haluaa tästä pitää kynsin hampain kiinne. Haluavat vielä varmasti kasvattaa kiky-tuntien määrää kilpailukyvyn varjolla ja en ylläty jos näin käykin..Pitäähän herrain lomp..eiku kilpailukyvyn kasvaa!
Sinänsä ymmärrän, koska jos palkansaajille olisi annettu 24h palkka "ilmaiseksi" niin kukapa siitä haluaisi ilman tappelua luopua sitten kun sen aika on. Ihan pyllystähän tämä kyykytys on. Itse kikyilen muutamalla extra vessatauolla (käyn selaamassa päivän uutisia) normaaliin verrattuna.
Just näin, kikytetään p*skalla :)
Mitä vikaa kikyissä on?
Saadaan vuodessa 100h pekkasia jota me joudutaan pakkokäyttämään ylemmän tahon vuoksi. Lisäksi olemme syksyisin lyhennetyllä työviikolla ja keväisin? On töitä, mutta ei niin paljoa, että voidaan jäädä ylitöihin.
= ei pekkasia raskaassa työssä, 40h/vko joka voitaisiin välittömästi muuttaa 38,25h/vko ja kikyt näihin. Tuleva malli olisi vapaiden riistoa!
Mitä jos tulevaisuudessa kikyä tehdäänkin joka päivä puoli tuntia? Ja kun siihen ollaan totuttu, niin sitten aletaankin tekemään ilmaiseksi joka kuukauden ensimmäinen lauantai?
Hyödyntäkää pitkät WC-tauot: siellä saa olla rauhassa- lukea puhelimesta vaikka uutisia, venytellä, tai vain istua rauhassa. Nykyään jään myös töistä kotiin heti, jos olen vähänkään puolikuntoisena. Ei työn vuoksi kannata stressata liikaa, eikä työt lopu tekemällä.
Kun täällä nyt työttömät on niin anteliaalla päällä, niin voitaisko nyt sitten vaikka vaihteeksi vähentää työttömysskorvauksista vaikkapa näin aluksi 100h/vuosi? Mitä se nyt haittais?