KIKY - Nyt meni hermot
Kikyn piti olla voimassa vuoden 2019 loppuun, ja mitä sanovat herrat...? Ei onnistu, sanon minä. Nyt kyllä täytyy meidän työssä käyvien vetää tässä asiassa yhtäköyttä, eikä hyväksyä ihan mitä vaan.
Kommentit (87)
Outoa, mulla taas ogelmana että kikytunteja tulee liikaa, täytyy kikkailla ylitöiden kanssa, kun niitäkään ei ihan järjettömästi voi olla. Luulen että kyse on sun asenteesta eikä kikystä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä tuossa kikyssä oikein sieppaa?
No se, että kun teen joka päivä palkatonta työtä reippaasti, että saan työni tehtyä, niin en voi laskea tästä palkattomasta ajasta edes kuutta minuuttia päivässä siksi kikyajaksi. Sen sijaan minun täytyy tehdä kaksi kokonaan ylimääräistä työpäivää vapaapäivinäni. Tuntuu aika kohtuuttomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se, että kun teen joka päivä palkatonta työtä reippaasti, että saan työni tehtyä, niin en voi laskea tästä palkattomasta ajasta edes kuutta minuuttia päivässä siksi kikyajaksi. Sen sijaan minun täytyy tehdä kaksi kokonaan ylimääräistä työpäivää vapaapäivinäni. Tuntuu aika kohtuuttomalta.
Heh, voi sua reppana. Ei ne ole vapaapäiviä, kun ne on ihan työpäiviä, ne kikyt. Jessus sentään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, voi sua reppana. Ei ne ole vapaapäiviä, kun ne on ihan työpäiviä, ne kikyt. Jessus sentään.
Kyllä, juurikin näin, vapaapäiviä ne eivät ole. Kuusipäiväisiä työviikkoja siis, viisipäiväisen sijaan. t. reppana
Kikyn myötä menetin (kollegoideni kanssa) yhden kokonaisen vapaapäivän. Kyseessä siis 3-vuorotyö sairaalan päivystyksessä, jossa tehdään kolmen viikon työvuorolistat kerrallaan. Ennen saatiin yhdessä listassa 7 vapaapäivää, nyt Kiky:n myötä enää 6. Porukka alkaa olemaan ihan jaksamisen äärirajoilla, työ sekä fyysisesti että henkisesti niin raskasta, ettei palautumisaika nykyisellään enää riitä. Kiky ei siis lisää tehokkuutta, päinvastoin. Toivottavasti Tehy pitää pintansa, muuten täytyy oikeasti alkaa katselemaan muita töitä/alanvaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, juurikin näin, vapaapäiviä ne eivät ole. Kuusipäiväisiä työviikkoja siis, viisipäiväisen sijaan. t. reppana
Ja montakos sä tällaisia teetkään vuodessa? Kannattaa käydä TAKE työnantajan kanssa jos kuusipäiväisiä on ihan joka viikkoista menoa, koska kuullostaa että teet ylitöitä etkä kiky tunteja. No tiedät kyllä, kunhan provoan, koska sulle muutama tunti vuodessa on jotain ihan järkyttävän kalamaa. Toivottavasti et ole yhtä kireä kotona miehelle ja lapsille.
Se on esim. 3000e/kk kuukausipalkkaa nauttivalle n. 450-500 euron arvosta ilmaista työtä. Sitten viedään lomarahoja toinen samanmoinen niin kyllä työmotivaatio kasvaa kohisten.
Vierailija kirjoitti:
Yksinkertaisesti vituttaa tehdä kerran kuussa 2h putkeen ilmaista työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Tehyllä alkaa kiivaat neuvottelut, sillä kiky oli määräaikainen sopimus, mutta työnantajapuoli pitääkin sitä jatkuvana. Tiukkana, siskot!
Tosi yllättävää, että työnantajille kelpaa ilmainen työaika. Luultavasti eivät pistäisi pahitteeksi, vaikka vähän pidennettäisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kuule niin paljon työttömiä että saisit olla kiitollinen siitä että sulla on edes työpaikka. Eiköhän sieltä työttömien jonosta löydy aika monta joille kikyt ei ole ongelma ja palkkaakin voidaan samalla alentaa. Joten sinuna en sanoisi yhtään mitään.
Oletko noin yksinkertainen? Sehän se on juuri työttömiltä pois kun työlliset laitetaan tekemään enemmän ja vielä ilmaiseksi. Pomon ei tartte palkata uusia kun nykyisistä duunareista otetaan kaikki irti.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tajua tuota härskiä peliä, että kikyä pitäs vielä jatkaa! Onko hullumpaa kuultu, että pitäs ilmaseksi työskennellä! Rikas pörssiyhtiö meilläkin. Tokihan ne ilmaistyölle kuolaa...
Taisi tulla uusi tilapäinen autovero tästä kikystä, mä niin arvasin että se jää pysyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on esim. 3000e/kk kuukausipalkkaa nauttivalle n. 450-500 euron arvosta ilmaista työtä. Sitten viedään lomarahoja toinen samanmoinen niin kyllä työmotivaatio kasvaa kohisten.
Voitko avata tuota kaavaa enemmän? Toki 3000€/kk palkalla tuohon kirpaisuun päästään JOS nuo lasketaan yhdelle kuukaudelle, mutta kun se jaetaan koko vuodelle niin se tekee hurjat 37,5€/kk. Nojoo, saa sitä tehdä vielä tikummasta asiaa jos haluaa. Täytyy vain ihmetellä miten ihmisillä on asiat hyvin, kun kitistään 24:stä tunnista vuodessa.
Sitten se kiky nyt ainakin pitää lopettaa KAIKILTA, jos jotkut siitä irtisanoutuu. Hommasta on tasapuolisuus kaukana.
Ei kukaan täysjärkinen työntekijä puolustele kikyä, pomot täällä kirjoittelemassa "duunareina" selkeästi. Säälittävää.
Moni varmaan ajattelee, ettei 6 min päivässä ole paljon. En tiedä kuinka monessa paikassa lisätään tuo 6 min joka päivään?
Meillä tuota ei sallita, koska työnantaja tietää, että kuudessa minuutissa ei paljoa ehdi. Eli joka viikko johonkin päivään tulee puoli tuntia lisää. Jos se jää syystä tai toisesta tekemättä, seuraavalla viikolla tunti jne..
Ei minua ainakaan pienipalkkaisena huvita tehdä minuuttiakaan ilmaista työtä menestyvälle firmalle. Sitten jos työntekijät protestoivat kikyä vastaan, vetää hallitus esiin pyhätyökorvaukset pois, kesälomarahat pois, palkattomia vapaapäiviä jne. Kyllä taas niin ajatellaan työntekijöiden työhyvinvointia.. tottahan se kaikkien motivaatiota lusää työn suhteen, kun tekee ilmaista työtä. Ihan ihme ideoita! Ennen ilman palkkaa tekeviä sanottiin orjiksi..
No emt, istun sen viis minsaa pitempään kahvilla joka päivä joten ihan sama.
Meillä tuo on ihan naurettavaa. Työt alkaa klo 8.54 aiemman klo 9.00 sijaan. Ihmiset juo kahvia, käy vessassa ym. sen 6 minuuttia. Mitään hyötyä siitä ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan täysjärkinen työntekijä puolustele kikyä, pomot täällä kirjoittelemassa "duunareina" selkeästi. Säälittävää.
Ei tarvii olla pomo. Mä teen kolmessa viikossa kikyni pois, ja sillä hoidettu. Ei tarvii kiusata ketään, pomoa eikä firman aktiivia, jota kaikki vihaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kikytän sen 6 minuuttia tekemällä ei mitään. Siinä sulle Sipilä!!!!
Minä lisään tuohon vielä toiset 6 minuuttia aivan tolkuttoman hidasta työskentelyä, Sipilää muistaen tottakai..
Ite paukutan sen 3pv noin kerran kolmessa kuussa, olin kipee eli en.
Aloitin tämän samantien ku työaika kasvoi ja lomarahoihin koskettiin.
Käy se Sipilä näinkin!