Ostin kirppikseltä takin, kävi ilmi että kaverin miehellä on samanlainen eli takki on miesten mallistoa :D
Yllättävän naismainen kyllä, lyhyt ja violetti, selässä lohikäärme. Hämmästyin että niitä on Hm:n sivuilla vieläkin, joku ihan uuden takin vissiin roudannut kirppikselle!
Kommentit (15)
Mäkin ostin kerran cittarin alesta Icepeakin takin urheiluosastolta, ja olin hemmetin tyytyväinen, että miten hyvän mallinen takki, kerrankin mun hartiat mahtuu siihen. Sovitin, en katsonut kokolappua, vaan vilasin vaan takkia, että näyttää sopivankokoiselta. Kotona tajusin vasta lippulappuja lukiessa, että täähän on pienikokoinen miesten takki! Olen käyttänyt tosi paljon, eikä kukaan ole huomautellut mitään.
Teininä käytin samaa nahkatakkia, jota isäni oli nuorena käyttänyt. Se oli hartioista hieman leveä.
Joissain malleissa todennäköisesti huomioidaan naisten ja miesten erilaiset kehon mittasuhteet mutta jos on kiva takki ja sopii niin mitä väliä:)
Mä ostan kaikki ulkoilutakit miesten osastolta, mun hartiat ei mahdu naisten malleihin. Paitsi jos en nostele käsiäni vaan seison sievästi kädet supussa kylkiä myöten. Mikä on minusta vähän tyhmä rajoitus *ulkoilutakkiin*.
Ai että onpa hassua. Mä olen ihan tarkoituksellisesti teininä käyttänyt veljeni housuja kun ne oli mulle just sopivat.
Ihmisen fyysiset ominaisuudet ei edelleenkään määritä sukupuolta joten miksi ihmeessä edes on olemassa erikseen "miesten" ja "naisten" takkeja, pitäisi olla vain erilaisille vartalotyypeille soveltuvia, sukupuolineutraaleja takkeja.
Se, että nainen käyttää miesten vaatteita on ihan normaalia. TOisinpäin vähän harvinaisempaa
Minä käytän paljon miesten vaatteita, olen jopa vetäissyt joskus päälle exän silkki-catalinan vai mikä se simo vaatehuoneelta hei -takki oli.
Miesten vaatteet ovat yleensäkin lämpimämpiä, kestävämpiä, paremmat taskut ja lahkeenmitta riittää mullekin, siis nämä usein jopa niissä halvimmissa, kun laatuvaatteisiin ei ole varaa.
Mistä sitä tietää, vaikka alkuperäinen suunnittelija ei olisi edes miettinyt, mille sukupuolelle takki on suunnattu? Ehkä se on vain ollut pakko laitaa jommallekummalle puolelle ja joku päätti noin.
Ihmettelen miksei vaatteissa ole enemmän unisex-vaihtoehtoja vaan neutraalitkin vaatteet pitää myydä tietylle sukupuolelle kohdistettuna.
Kengänkokoni on 39-40-41 ja usein ostan ulkoilukengät miesten mallistosta. Paremmin tehtyjä, kestävämpiä, hiukka leveämpi lesti, mihin mahtuu kunnon sukka/sukat jalan lisäksi. Erityisesti englantilaiset miesten nahkakengät ovat olleet hyviä ostoksia.
Käytin isäni nahkatakkia monta vuotta, kunnes sitten yhdessä suursiivouksessa heitin pois. Olen nainen, en mikään hartiamonsteri.
Hankala tilanne. Ehdotan ratkaisuksi parinvihtoa naapurin kanssa. On se sitten söpöä kun käsikädessä kuljette lohikäärmetakeissanne.
Mitä väliä kummalle sukupuolelle on tarkoitettu. Jos tykkäät ja sopii sinulle hyvin, käytä ahkerasti.