Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uloste aina joko löysää tai sitten ummetusta

Vierailija
13.02.2019 |

Mistä tällainen voisi johtua? Tosi harvoin tulee ns. normaali kakka ja voi sitä onnen päivää... Syön ihan terveellisesti, kasviksia jne. En usko että on mikään IBS koska ei ole mitään kipuja yleensä eikä tule ripulit housuun tms..

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergiaa, maito, viljat taitaa olla yleisimpiä mitä kannattaa jättää vaikka itse pois ja pääsee paljon edullisemmin kuin tutkittaa verikokeissa.

Vierailija
2/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei IBS tarkoita sitä, että tulisi ripulit housuun. Itselläni ärtyneen suolen oireyhtymä ja kertaakaan en ole housuuni p*skonut. Sekin voi ilmetä ihmisillä vähän eri tavoilla, ei kaikilla ole tasan samat oireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on IBS ja oireilee juuri noin. On sen verran lievä ettei aiheuta kipuja eikä pakonomaisia ripulikohtauksia. Ainoastaan sen, että useimmiten kakka on hiutalemaista tai siirappimaista löysää tavaraa tai sitten välillä iskee ummetus. 

Vierailija
4/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vettä sopivasti ja käytä oliiviöjyä niillä tulee kiva kakka.

Vierailija
5/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on IBS ja oireilee juuri noin. On sen verran lievä ettei aiheuta kipuja eikä pakonomaisia ripulikohtauksia. Ainoastaan sen, että useimmiten kakka on hiutalemaista tai siirappimaista löysää tavaraa tai sitten välillä iskee ummetus. 

Okei, ilmeisesti mulla ei siis ole ollut riittävää tietoa aiheesta. Yhdellä tutulla vaan on IBS ja hänen tosiaan pitää aina rynnätä vessaan vähän väliä. Kiitos neuvoista! Pitää tutkia asiaa enemän

Vierailija
6/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravinnossa liian vähän kuitua eli kasviksia.

Vierailija
7/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juo vettä sopivasti ja käytä oliiviöjyä niillä tulee kiva kakka.

Näitä molempia teen jo :)

Vierailija
8/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama. Oon miettinyt että jos sairastun johonkin suolistosyöpään, mä en taatusti oireita tajua ihmetellä ennen kuin on ihan liian myöhäistä. En edes muista, minkälainen on ns. normaali uloste. Jos syön puhtaasti, oon ripulilla. Jos syön rennommin, en ulosta viikkoon ja senkin jälkeen tulee lähinnä pieniä papanoita. Oon vaan oppinut elämään tän kanssa.

Vierailija
9/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Chrohnin tauti ja myös juurikin noin. Tosin en pelottele, että sulla olisi. Kyllä siinä vakavampia oireita tulee mm. verinen uloste. Mutta kannattaisi tuo siltikin tutkia.

Vierailija
10/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö jotakin lääkettä, joka voi aiheuttaa tuota?

Vierailija
11/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kasvikset aiheuttaa mahvaivoja, joskus htvoin kun syön lihaa maha toimii paremmin

Vierailija
12/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolistosyöpä pahimmassa tapauksessa.

Mene heti lääkäriin.

Vierailija
13/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IBS on hyvin yksilöllinen vaiva, mutta aika monella on niin, että runsaat kasvikset ja kuitu pahentavat ripulia. Usein siis tämä neuvo on erittäin huono ripulipainotteisen IBS:n potijalle. 

Mutta tosiaan joutuu kukin itse kokeilemaan mikä toimii vatsalle. Osalla auttaa FODMAP ruokavalio, mulla FODMAPit ei vaikuta mitään syökö niitä vai ei. Osalla auttaa kuitu, osalla taas kuitu on varma tie karmeaan ripuliin. Osalla kuten minulla kasvikset löysyttää mahaa, aivan erityisen pahasti raakana syödyt. 

Mulla puhtaasti mahan kannalta paras ruokavalio olisi syödä vain läpikypsennettyä lihaa ja mahdollisimman valkoista riisiä tai viljaa. Näin syömällä vatsa toimii hyvin. Mutta eihän se terveellistä ole, joten syön myös kasviksia ja kuituja, vaikka se tarkoittaakin että pari kertaa päivässä täytyy käydä ripulilla. 

Vierailija
14/16 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä terveydenhuoltoon, jos epämääräinen ulostaminen jatkuu pitkään. Ei kukaan pysty auttamaan todellisen syyn määrittämisessä nettipalstalla. Todennäköisesti syy on harmiton, mutta pieni riski vakavampaan on aina olemassa etenkin iäkkäämmillä ja huonoja elintapoja harjoittavilla (yksipuolinen ruoka, paljon alkoholia, liikkumattomuus...).

Vierailija
15/16 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli oireina mahakipuja viikottain ja oksentelua välillä, mutta nyt ne on ollu täysin poissa jo kolme kuukautta. Mua on siis mitä ilmeisemmin auttanut Ayurveda. Onko kukaan muu kokeillut syödä sen mukaan? Suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, kun itselläni se on kyllä muuttanut elämän oikeastaan 😊 Olis hirveen kiva kuulla muidenkin kokemuksia!

Täältä voi katsoa mikä kehotyyppi vastaa itseä (ja kannattaa myös googlata ayurveda test):

https://omorganicbeauty.com/ayurvediset-kehotyypit-ja-kehotyyppitesti/

Ja täältä katsoa mitä kannatta syödä (englanniksi, kohdasta "pacifying foods"): https://www.banyanbotanicals.com/info/ayurvedic-living/living-ayurveda/…

Vierailija
16/16 |
01.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset