Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko asuntoni siivottu huonosti ja olen aiheesta tuohtunut, vai olenko vain dramaattinen? (KUVIA!)

Vierailija
13.02.2019 |

Muutin juuri eilen illalla uuteen vuokra-asuntoon. Kävin tutustumassa taloon aiemmin, ja silloin kaikki näytti erinomaiselta. Talossa oltiin juuri remontoitu vesivahingon jäljiltä (mutta kaikkea ei uusittu) joten pölyä ja sotkua riitti. Tämä on tietenkin odotettavissa, remontissa tulee sotkua ja ymmärrän tämän. Asunnon esittelijä vakuutti minulle ettei kannata huolestua, sillä remontin jäljiltä jääneeseen sotkuun oltiin tilattu ammattisiivous. Tämän tiedon johdosta asia ei vaivannut minua ja allekirjoitin sopimuksen, olettaen että pääsen hyvillä mielin muuttamaan uuteen siistiin kotiin.

Muutin eilen... Ja paikalta löytynyt sotku on kohtuuton. Tai no se jääköön teidän arvioitavaksenne mammat, kertokaa minulle olenko vain dramaattinen.

Huomattavaa kellertävää remonttipölyä on mm. hyllyissä, kaapeissa, pattereiden päällä, valokatkaisijoissa, tiskipöydällä.. Tiskipöytä ja allas olivat molemmat sen valtaamia, mutta ne oli pakko pyyhkäistä heti. Kaikenlaisia tahroja on mm. ikkunoissa.. Uuni on rasvan, pölyn ja inhottavan hajun valtaama, ei tulisi mieleenkään laittaa siinä ruokaa. Patterin päältä löytyi kuollut ötökkä pölyn keskeltä.. Laatikoissa on paksuja mustia karvoja, vanhaa sokeria ja remonttipölyä. En koe turvalliseksi säilyttää elintarvikkeitani noin epähygiensessä ympäristössä. Vessan seinässä oli karvoja ja paksua, huomattavaa valkoista pölyä joka tarttui sormiin. Sekin tuli huuhdeltua suihkussa käydessä. Valokatkaisijoissa ja jopa pistorasioissa on runsaasti paksua pölyä ja roskaa. Siis selkeää sormiin tarttuvaa keltaista pölyä huomattava kerros. Talossa on jälkeen jätettyjä esineitä, kuten kuparikannu täynnä nauloja. Kaiken kukkuraksi yhdestä pölyisestä kaapista löytyi muoviroskia, ja toisesta pystyyn sojottavia nauloja. Takaoven tiivisteet repsottaa. Tiedän toki etteivät nämä kolme viimeistä mene siivoojan piikkiin lainkaan. Kunhan mainitsin kun pisti silmään.

En odottanut muuttavani palatsiin. Takaovi on mm. kulunut maalipinnastaan lähes täysin ja tämä ei minua häiritse. Hellassa on pinttymää ja keittiön kaapit kellertävät luonnostaan sisältä. Sellaista se on, asiat kuluvat vuosien mittaan. Mutta lika..? Täällä on pyyhitty lattiat ja hutaisten kaappien pinnat, mutta en sanoisi että täällä on kauhean tarkkaan siivottu kun pinnoiltakin lötyi noin paljon pölyä. Liitteenä ihan vain pari kuvaa.

Soitin asiasta, ja minulle sanottiin että ihmisillä on eri käsitys perussiisteydestä ja että uuden asukkaan siivottavaksi jää aina jotain. Kertokaa minulle, olenko tosiaan vain dramaattinen ja vaadinko liikaa?

https://aijaa.com/8fGyPq

https://aijaa.com/5yPRXI

https://aijaa.com/sAmeDp

https://aijaa.com/u7EXTs

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helevatta, eihän tuota ole siivottu ollenkaan. Lähettäisin nuo kuvat (ja muita, jos on) sekä esittelijälle että vuokranantajalle ja vaatisin ammattisiivousta. 

Vierailija
2/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei olisi kyllä tullut mieleenkään tuollaisesta valittaa. Olisin siivonnut vain itse, minusta on ihan normaalia että tuon verran likaa jostain löytyy edellisen asukkaan jäljiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Hyi helevatta, eihän tuota ole siivottu ollenkaan. Lähettäisin nuo kuvat (ja muita, jos on) sekä esittelijälle että vuokranantajalle ja vaatisin ammattisiivousta. 

Laitoin 20 kuvaa ja sanottiin että ihmisillä eri käsitys perussiisteydestä.. :(

AP

Vierailija
4/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pyyhkimällä lähtee. Ei vakavaa.

Vierailija
5/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei olisi kyllä tullut mieleenkään tuollaisesta valittaa. Olisin siivonnut vain itse, minusta on ihan normaalia että tuon verran likaa jostain löytyy edellisen asukkaan jäljiltä.

Kiitos palautteesta. Yritän olla itse reippaampi, jos en siivoojaa saa vuokrayhtiön kautta niin laitan itse hihat heilumaan.

AP

Vierailija
6/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin siisteyden olevan ihan normaalia tasoa remontin ja edellisen asukkaan jäljiltä, ei asunto mikään leikkaussali ole. 

Vierailija
7/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pyyhkimällä lähtee. Ei vakavaa.

Ymmärrän. Likaa vain on niin paljon ja kaikkialla, joka kolossa ja nurkassa että koko päivä tässä menee.. :( Mutta pakko kai se on, ei valittaminen mitään auta!

AP

Vierailija
8/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista kämpistä joihin olen muuttanut on löytynyt likaa. Keittiö ja vessa sisällä aina kamalat ja ulkona parveke sekä ikkunat. Olen kai niin turtunut siihen että pidän sitä normaalina.

Vierailija
9/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuossa ensimmäisessä kuvassa tapahtuu? Joku jättänyt sormen jälkeensä?

Vierailija
10/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin siisteyden olevan ihan normaalia tasoa remontin ja edellisen asukkaan jäljiltä, ei asunto mikään leikkaussali ole. 

Kiitos palautteesta. Kommeinteista ymmärrän nyt että tämä oli vissiin ihan odotettavissa.

AP

Vierailija
11/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista kämpistä joihin olen muuttanut on löytynyt likaa. Keittiö ja vessa sisällä aina kamalat ja ulkona parveke sekä ikkunat. Olen kai niin turtunut siihen että pidän sitä normaalina.

Ai kamala! Mitä enemmän kommentteja tippuu niin tajuan että kai multa on todellisuudentaju kadonnut asian suhteen.. edellinen vuokrakämppä oli tosin tip top siisti.

AP

Vierailija
12/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on tuollaisia erikoispaikkoja. Eli siivous valitettavasti tarkoittaa usein vain lattioiden imurointia ja pyyhintää. Esim. taloyhtiömme rappukäytävässä käy siivousfirma. Heille kuuluu vain lattiat ja kerran vuodessa sovitusti rappukäytävän ikkunoiden ja ovien pesu. Valokatkaisijan pyyhkimistä ei ole kirjattu sopimukseen joten jouduin tästä aikoinaan huomauttamaan isännöitsijälle että rappukäytävän valokatkaisijat ovat huippulikaisia. Nykyisin eritellään siivouksessa kaikki kohdat erikseen mikä kuuluu hintaan ja jos tulee jotakin esim. uunin siivous niin se pitää kirjata siivoussopimukseen kun se siivous tehdään.

Vierailija
13/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuossa ensimmäisessä kuvassa tapahtuu? Joku jättänyt sormen jälkeensä?

Pyyhin sormellani vessan seinästä valkoista remonttipölyä näyttääkseni että sitä on paljon. Jos katsot tarkkaan, näet seinässä rajan mistä olen pyyhkinyt. :)

AP

Vierailija
14/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit nyt iloinen, että ylipäätänsä sait vuokra-asunnon! Kaikki ei nimittäin saa.

Vierailija
15/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on tuollaisia erikoispaikkoja. Eli siivous valitettavasti tarkoittaa usein vain lattioiden imurointia ja pyyhintää. Esim. taloyhtiömme rappukäytävässä käy siivousfirma. Heille kuuluu vain lattiat ja kerran vuodessa sovitusti rappukäytävän ikkunoiden ja ovien pesu. Valokatkaisijan pyyhkimistä ei ole kirjattu sopimukseen joten jouduin tästä aikoinaan huomauttamaan isännöitsijälle että rappukäytävän valokatkaisijat ovat huippulikaisia. Nykyisin eritellään siivouksessa kaikki kohdat erikseen mikä kuuluu hintaan ja jos tulee jotakin esim. uunin siivous niin se pitää kirjata siivoussopimukseen kun se siivous tehdään.

Kiitos paljon! Tämä oli erittäin silmiä avaava kommentti!

Tosin makuuhuineeseeni vesivahingon jäljiltä asennetut uudet kaapit luvattiin siivota vaan nepä ovat pölyiset myös.. ja niissä oli sisällä muoviroskaa ylähyllyllä.. :( rikottu lupaus harmittaa!

AP

Vierailija
16/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksyisi tuollaista törkyä, etenkin kun nimenomaan keskustelitte siivouksesta asuntoa miettiessäsi. Olisi eri asia, jos olisit vuokrannut asunnon peruskunnossa ja ilman erillistä lupausta siivouksesta.

Jos olisin itse yksityisenä ihmisenä maksanut tuollaisesta _ammattisiivoojan_ jäljestä, vaatisin ehdottomasti uusintasiivousta enkä ikinä palkkaisi samaa firmaa uudestaan. Kummallista, että vuokranantajalle tuollainen jälki kelpaa.

Vierailija
17/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samankaltainen tilanne muuttaessa nykyiseen asuntooni. Asunto oli siistitty, ei siivottu. Kaukaa katsottuna kaikki ok, mutta kun kosket pinnoille, ne on tahmaiset. Valokatkaisijat ja oven pielet juuri kuvasi kaltaiset. Uuni kauheampi kuin kuvassasi. Hinkkasin pitkälti kaikki pinnat ihmesienellä ja tolulla. Pattereiden, kaappien, vessan lattian ja ikkunan reunojen ero oli huikea. Lähetin ennen ja jälkeen kuvat vuokranantajalle ja sovittiin että minun ei pois muuttaessani tarvitse tehdä loppusiivousta.

Kaikki ihmiset eivät vaan tajua siivota sellaisia asioita kuin keittiökaappien pinnat, vessan seinät, oven kahvat yms..

Vierailija
18/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit nyt iloinen, että ylipäätänsä sait vuokra-asunnon! Kaikki ei nimittäin saa.

Olen erittäin iloinen ja kiitollinen! :) Sain yli puoli vuotta metsästääkin tätä, ja olen onnellinen sen saamisesta.

AP

Vierailija
19/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuon pitäisi olla suoraan remontin jälkeen tehdyn ammattisiivouksen jäljiltä, niin minusta erityisesti tuo runsas remonttipöly seinillä kyllä on erittäin huonoa ammattisiivouksen jälkeä.

Muuten nuo näyttää aika normaalilta, sellaiselta millaisia usein asunnot asukkaiden jäljiltä on. Kyllä olen itse ainakin joutunut aina perussiivoamaan asunnon ensin, kun on ollut esim. uuninpohjalla rasvaa tai murusia, hellanlevyt vähän sottaisat, liesituulettimen rasvasuodatin paskainen, valokatkaisijoissa sormenjälkiä, siellä täällä pölyä tai hiekkaa. 

20/92 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaen huomioon, että asunnossa on ollut remontti. Remontin jälkeinen pöly on kamalaa. Vaikka asunto olisi kuinka imuroitu ja pesty, sitä pölyä löytyy pitkänkin ajan päästä. Varsinkin, cyproc levyä jos laitettu/purettu, tuntuuettä jää leijailemaan pitkiksi ajoiksi, siivouksesta huolimatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi