Ruokatrendit ovat huvittavia
Ensin kaikki santsasivat lihaa ja rasvaa, halusivat ketoosiin, hiilihydraatit olivat s*atanasta seuraava ja niistä luopuminen paransi jokaisen diabeteksen, sydänvaivat, ylipainon ja väsymyksen... Ja nyt kun se on unohdettu, niin yhtäkkiä maito ja liha ovatkin se s*atanasta seuraava, ja niistä luopuminen pelastaa jokaisen aknelta ja kuolemalta.
Miten niin monet ihmiset voivat hurahtaa näihin ruokatrendeihin, pitää niitä uutena uskontonaan ja yhtäkkiä muka alkaakin huomata väitettyjä positiivisia vaikutuksia, jotka vielä viime vuonna oli kuitenkin päinvastaisia?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen lihava kirjoitti:
Olen jo 80-luvulta ihmetellyt samaa. Ensin terveellisenä mainostettiin sitä, mikä oli eduksi suomalaiselle maataloudelle. Pikkuhiljaa alettiin mennä maatalouden sijaan terveys edellä. Mutta kun vika on siinä, että kampanjoiden suosion takaa vain se, että joku on paha ja toinen hyvä. Ensin mentiin munalla töihin ja sitten kuoltiin kolestrooliin.
Milloinkahan tulisi muotiin syödä kaikkea kohtuudella? Enkä nyt tarkoita ruokaympyrän 600 grammaa päivässä, mitä ei kukaan kohtuudella syövä sekasyöjä syö.
Nyt terveellisenä mainostetaan sitä, mikä pitää tuoda lentokoneella mahdollisimman kaukaa. Enää ei syödä ruisleipää, puolukkaa tai mustikoita, vaan pitää olla jtn vtun lucumaa, goijia ja kombuchaa.
Nauroin nytkin kun FB:ssä Ruohonjuuren sivuilla on joku ashwaganda-kapseliarvonta, auttaa kuulemma stressiin :D
Miksi roikut Ruohonjuuren FB-sivuilla ärsyyntymässä ja nostamassa verenpainettasi? Itse en ole moisilla norkoillut, vaikka kivijalkaliikkeessä silloin tällöin asioinkin.
Mitä jos mä itse en seuraa Ruohonjuuren sivuja, mutta ne näkyy uutisvirrassa ku mun kaverit on käyny osallistumassa siihen arvontaan?
Onko se kauramaitohullu taas asialla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entinen lihava kirjoitti:
Olen jo 80-luvulta ihmetellyt samaa. Ensin terveellisenä mainostettiin sitä, mikä oli eduksi suomalaiselle maataloudelle. Pikkuhiljaa alettiin mennä maatalouden sijaan terveys edellä. Mutta kun vika on siinä, että kampanjoiden suosion takaa vain se, että joku on paha ja toinen hyvä. Ensin mentiin munalla töihin ja sitten kuoltiin kolestrooliin.
Milloinkahan tulisi muotiin syödä kaikkea kohtuudella? Enkä nyt tarkoita ruokaympyrän 600 grammaa päivässä, mitä ei kukaan kohtuudella syövä sekasyöjä syö.
Nyt terveellisenä mainostetaan sitä, mikä pitää tuoda lentokoneella mahdollisimman kaukaa. Enää ei syödä ruisleipää, puolukkaa tai mustikoita, vaan pitää olla jtn vtun lucumaa, goijia ja kombuchaa.
Nauroin nytkin kun FB:ssä Ruohonjuuren sivuilla on joku ashwaganda-kapseliarvonta, auttaa kuulemma stressiin :D
Miksi roikut Ruohonjuuren FB-sivuilla ärsyyntymässä ja nostamassa verenpainettasi? Itse en ole moisilla norkoillut, vaikka kivijalkaliikkeessä silloin tällöin asioinkin.
Mitä jos mä itse en seuraa Ruohonjuuren sivuja, mutta ne näkyy uutisvirrassa ku mun kaverit on käyny osallistumassa siihen arvontaan?
Poista moiset ituhipit kaverilistalta, niin sillähän siitä pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokatrendit ei niinkään ärsytä, mutta ne niihin hurahtaneet kyllä. Se ihan älytön asialla naamaan hiorominen on s**tanasta. Pahimmat ovat ehkä vegaanit, jotka kalpeina ja aneemisina selittää miten liha on pahasta. Emme me sekasyöjätkään hiero sitä pihviä vegaanin naamaan, vaan annamme heidän rauhassa harjoittaa ideologiaansa.
Siinä on sentään moraalinen, luontoa ja eläimiä suojeleva ideologia takana. Itsekin olisin vegaani jos jaksaisin ja pitäisin lihasta vähemmän. Hatunnosto kaikille vegaaneille.
Muuten vaan pitävät lemmikkejä... ja ideologia on epälooginen.
Miksi lampaan villaa ei saisi käyttää? Miten lammas kärsii siitä? Enkä kyllä suostu uskomaan että kalan tai riistaeläimen kuolema on luonnossa välttämättä armollisempi kuin ihmisen aiheuttamana...
Mä olen kurkkua myöten täynnä karppajia ja muita rasvauskovaisia. Aina jeesustelemassa muiden syömisiä ja itse ainoita "oikein syöjiä" - vtu niin kelmeää ja huonovointisen näköistä porukkaa löydy edes vegaaneista kuin ne rasvanmättäjät ovat.
Syöttöporsas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off-topic... 500-600 g kasviksia ei ole kyllä mitenkään erityisen paljon. Joka aterialla vähän. Aamupalalla hedelmä tai puuroon marjoja. Lounaslla tulee jo 200 g salasttia, jos vetää puoli lautasta. Päiväkavilla hedelmä. Päivällisellä taas salaattia ja iltapalalla marjoja tai hedelmä esim. jugurtin kanssa. Ei millään tasolla kohtuutonta.
Jos tuo on helppoa, niin miksi puolet suomalaista on ylipainoisia?
Täh. Minä syön vähintään tuon 600gr kasviksia päivittäin, yleensä enemmän, ja olen ylipainoinen. Liikun päivittäin ja teen fyysistä työtäkin. Ei ylipainoisuus välttämättä tarkoita tosi epäterveellisellä ruualla elämistä vaan sitä terveellistäkin ruokaa voi vain syödä liikaa.
Kaikki on tietysti mahdollista. 600 grammaa kasviksia ja 200 grammaa suklaata päälle.
Valtaosan ylipaino ei tule päivittäisestä hillittömästä herkkujen ja epäterveellisten ruokien mättämisestä vaan pienistä asioista. Vähän liikaa pastaa sen salaatin ja kastikkeen lisäksi, 3 leipää päivässä vaikka yksi riittäisi, kermaa kahviin, liikaa oliiviöljyä kasviksille, yksi hampurilaisateria tai pizza viikossa ym. Liian isot annoskoot tai kalorimäärä omalle kulutukselle, vaikka ruoka itsessään olisi ihan terveellistä ja fiksua.
Helppo hommako? kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Off-topic... 500-600 g kasviksia ei ole kyllä mitenkään erityisen paljon. Joka aterialla vähän. Aamupalalla hedelmä tai puuroon marjoja. Lounaslla tulee jo 200 g salasttia, jos vetää puoli lautasta. Päiväkavilla hedelmä. Päivällisellä taas salaattia ja iltapalalla marjoja tai hedelmä esim. jugurtin kanssa. Ei millään tasolla kohtuutonta.
Kuitenkaan siihen ei pääse kuin 10% väestöstä. Vähän sama kuin jokaisen pitäisi harrastaa hikiliikuntaa tunti kolmasti viikossa.
Kun vastikään luin jostain lehdestä jutun, jossa tätä aihetta käsiteltiin, olin aidosti yllättynyt. Olin todella kuvitellut, että suurin osa ihmisistä elää ruoka- ja liikuntasuositusten mukaisesti. Itse siis elän enkä koe sitä mitenkään haastavaksi. Mitä ihmettä syövät ne 90%, joilla "puoli kiloa päivässä" -kasvissuositus ei täyty? Sehän tulee helposti täyteen jo parista välipalahedelmästä ja lounaan ja päivällisen salaateista ja muista kasvislisukkeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkaan siihen ei pääse kuin 10% väestöstä. Vähän sama kuin jokaisen pitäisi harrastaa hikiliikuntaa tunti kolmasti viikossa.
Kun vastikään luin jostain lehdestä jutun, jossa tätä aihetta käsiteltiin, olin aidosti yllättynyt. Olin todella kuvitellut, että suurin osa ihmisistä elää ruoka- ja liikuntasuositusten mukaisesti. Itse siis elän enkä koe sitä mitenkään haastavaksi. Mitä ihmettä syövät ne 90%, joilla "puoli kiloa päivässä" -kasvissuositus ei täyty? Sehän tulee helposti täyteen jo parista välipalahedelmästä ja lounaan ja päivällisen salaateista ja muista kasvislisukkeista.
No mitäpä luulisit? Vilkaise joskus ohi mennessäsi mäkkäriin, heseen tai raxiin...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kurkkua myöten täynnä karppajia ja muita rasvauskovaisia. Aina jeesustelemassa muiden syömisiä ja itse ainoita "oikein syöjiä" - vtu niin kelmeää ja huonovointisen näköistä porukkaa löydy edes vegaaneista kuin ne rasvanmättäjät ovat.
Trollaat. Ketogeeninen dieetti ei todellakaan vie ihmistä huonoon kuntoon vaan hiilarit vie.
Rasvakahvivillitys taitaa olla jo laantumaan päin? Ainakin duunipaikan muijat ovat lakanneet siitä puhumasta.
Toinen oli chian siemenet, ei ole näkynyt enää sammakonkutua kahvihuoneen jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi minä syön lounaalla ja illallisella puoli puoli lautasellista salaattia. Silti niistä ei kerry lähellekään tarvittavaa määrää ilman hedelmiä.
Ihmisillä on hassu uskomus, että muut elävät heidän tavallaan. Minuakin ihmetyttää, miten keskiverto suomalainen juo keskimäärin kossupullon verran alkoholia viikossa imeväiset ja dementikot mukaan luettuna.
Mä syön sipsejä.