Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokatrendit ovat huvittavia

Vierailija
12.02.2019 |

Ensin kaikki santsasivat lihaa ja rasvaa, halusivat ketoosiin, hiilihydraatit olivat s*atanasta seuraava ja niistä luopuminen paransi jokaisen diabeteksen, sydänvaivat, ylipainon ja väsymyksen... Ja nyt kun se on unohdettu, niin yhtäkkiä maito ja liha ovatkin se s*atanasta seuraava, ja niistä luopuminen pelastaa jokaisen aknelta ja kuolemalta.

Miten niin monet ihmiset voivat hurahtaa näihin ruokatrendeihin, pitää niitä uutena uskontonaan ja yhtäkkiä muka alkaakin huomata väitettyjä positiivisia vaikutuksia, jotka vielä viime vuonna oli kuitenkin päinvastaisia?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, miten moni noihin trendeihin edes hurahtaa – ehkä vaan ne muutamat kovaäänisimmät ja suuri enemmistö tajuaa syödä monipuolisesti ja niin että itse voi hyvin?

Vierailija
2/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei sovi sama ruokavalio. Tuleeko se sinulle todella yllätyksenä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 80-luvulta ihmetellyt samaa. Ensin terveellisenä mainostettiin sitä, mikä oli eduksi suomalaiselle maataloudelle. Pikkuhiljaa alettiin mennä maatalouden sijaan terveys edellä. Mutta kun vika on siinä, että kampanjoiden suosion takaa vain se, että joku on paha ja toinen hyvä. Ensin mentiin munalla töihin ja sitten kuoltiin kolestrooliin.

Milloinkahan tulisi muotiin syödä kaikkea kohtuudella? Enkä nyt tarkoita ruokaympyrän 600 grammaa päivässä, mitä ei kukaan kohtuudella syövä sekasyöjä syö.

Vierailija
4/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokatrendit ei niinkään ärsytä, mutta ne niihin hurahtaneet kyllä. Se ihan älytön asialla naamaan hiorominen on s**tanasta. Pahimmat ovat ehkä vegaanit, jotka kalpeina ja aneemisina selittää miten liha on pahasta. Emme me sekasyöjätkään hiero sitä pihviä vegaanin naamaan, vaan annamme heidän rauhassa harjoittaa ideologiaansa. 

Vierailija
5/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off-topic... 500-600 g kasviksia ei ole kyllä mitenkään erityisen paljon. Joka aterialla vähän. Aamupalalla hedelmä tai puuroon marjoja. Lounaslla tulee jo 200 g salasttia, jos vetää puoli lautasta. Päiväkavilla hedelmä. Päivällisellä taas salaattia ja iltapalalla marjoja tai hedelmä esim. jugurtin kanssa. Ei millään tasolla kohtuutonta.

Vierailija
6/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Off-topic... 500-600 g kasviksia ei ole kyllä mitenkään erityisen paljon. Joka aterialla vähän. Aamupalalla hedelmä tai puuroon marjoja. Lounaslla tulee jo 200 g salasttia, jos vetää puoli lautasta. Päiväkavilla hedelmä. Päivällisellä taas salaattia ja iltapalalla marjoja tai hedelmä esim. jugurtin kanssa. Ei millään tasolla kohtuutonta.

Kuitenkaan siihen ei pääse kuin 10% väestöstä. Vähän sama kuin jokaisen pitäisi harrastaa hikiliikuntaa tunti kolmasti viikossa. 

Vierailija
7/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokatrendit ei niinkään ärsytä, mutta ne niihin hurahtaneet kyllä. Se ihan älytön asialla naamaan hiorominen on s**tanasta. Pahimmat ovat ehkä vegaanit, jotka kalpeina ja aneemisina selittää miten liha on pahasta. Emme me sekasyöjätkään hiero sitä pihviä vegaanin naamaan, vaan annamme heidän rauhassa harjoittaa ideologiaansa. 

Siinä on sentään moraalinen, luontoa ja eläimiä suojeleva ideologia takana. Itsekin olisin vegaani jos jaksaisin ja pitäisin lihasta vähemmän. Hatunnosto kaikille vegaaneille.

Vierailija
8/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo on helppoa, niin miksi puolet suomalaista on ylipainoisia?

Vierailija
9/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh. Minä syön vähintään tuon 600gr kasviksia päivittäin, yleensä enemmän, ja olen ylipainoinen. Liikun päivittäin ja teen fyysistä työtäkin. Ei ylipainoisuus välttämättä tarkoita tosi epäterveellisellä ruualla elämistä vaan sitä terveellistäkin ruokaa voi vain syödä liikaa.

Vierailija
10/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh. Minä syön vähintään tuon 600gr kasviksia päivittäin, yleensä enemmän, ja olen ylipainoinen. Liikun päivittäin ja teen fyysistä työtäkin. Ei ylipainoisuus välttämättä tarkoita tosi epäterveellisellä ruualla elämistä vaan sitä terveellistäkin ruokaa voi vain syödä liikaa.

Kaikki on tietysti mahdollista. 600 grammaa kasviksia ja 200 grammaa suklaata päälle.

Vierailija
11/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, miten moni noihin trendeihin edes hurahtaa – ehkä vaan ne muutamat kovaäänisimmät ja suuri enemmistö tajuaa syödä monipuolisesti ja niin että itse voi hyvin?

Jep, suomalaisethan ovat tunnetusti hyvinvoivaa kansaa. Heti jenkkien jälkeen.

Vierailija
12/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ehdotuksia syyksi? Suojeleeko se 500 g päivässä ylipainolta jos muut ruokavalinnat ovat epäterveellisiä? 

Helppoahan se olisi, mutta silti moni ei noudata suositusta. Mä yritän opettaa lapseni tuohon ja kotona on ainakin mahdollisuus syödä riittävästi kasviksia & niitä marjojakin. Kyse meillä on enemmän siitä että totutaan terveelliseen ruokavalioon kuin siitä painosta, paino on sivutuote ruokavalion ja elämäntapojen yhteisvaikutuksesta.

Vierailija
13/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttöporsas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on tietysti mahdollista. 600 grammaa kasviksia ja 200 grammaa suklaata päälle.

Sulla on ainakin voittajan asenne.

Vierailija
14/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen lihava kirjoitti:

Olen jo 80-luvulta ihmetellyt samaa. Ensin terveellisenä mainostettiin sitä, mikä oli eduksi suomalaiselle maataloudelle. Pikkuhiljaa alettiin mennä maatalouden sijaan terveys edellä. Mutta kun vika on siinä, että kampanjoiden suosion takaa vain se, että joku on paha ja toinen hyvä. Ensin mentiin munalla töihin ja sitten kuoltiin kolestrooliin.

Milloinkahan tulisi muotiin syödä kaikkea kohtuudella? Enkä nyt tarkoita ruokaympyrän 600 grammaa päivässä, mitä ei kukaan kohtuudella syövä sekasyöjä syö.

Nyt terveellisenä mainostetaan sitä, mikä pitää tuoda lentokoneella mahdollisimman kaukaa. Enää ei syödä ruisleipää, puolukkaa tai mustikoita, vaan pitää olla jtn vtun lucumaa, goijia ja kombuchaa.  

Nauroin nytkin kun FB:ssä Ruohonjuuren sivuilla on joku ashwaganda-kapseliarvonta, auttaa kuulemma stressiin :D 

Vierailija
15/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti, kun pari vuotta sitten KURKUMA oli SE JUTTU, jota piti tunkea aivan kaikkeen: kurkumalattea, kurkumashotteja(!), kurkuma sitä ja kurkuma tätä. Aiemmin sitä oli pidetty vain tylsänä perusmausteena, joka lähinnä värjäsi ruoan keltaiseksi. Ja mitä sen makuun tulee, sellaisena se olisi voinut mielestäni pysyäkin!

Vierailija
16/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille ei sovi sama ruokavalio. Tuleeko se sinulle todella yllätyksenä?

Suurin osa ei syö suositusten mukaisesti. Jos syötäisikään ensin niin ja sitten voitaisiin erikoistua.

Vierailija
17/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin munalla töihin ja pantiin Mummia kainaloon. Se oli loistavaa aikaa.

Ohis

Vierailija
18/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt terveellisenä mainostetaan sitä, mikä pitää tuoda lentokoneella mahdollisimman kaukaa. Enää ei syödä ruisleipää, puolukkaa tai mustikoita, vaan pitää olla jtn vtun lucumaa, goijia ja kombuchaa.  

Nauroin nytkin kun FB:ssä Ruohonjuuren sivuilla on joku ashwaganda-kapseliarvonta, auttaa kuulemma stressiin :D 

Miksi roikut Ruohonjuuren FB-sivuilla ärsyyntymässä ja nostamassa verenpainettasi? Itse en ole moisilla norkoillut, vaikka kivijalkaliikkeessä silloin tällöin asioinkin.

Vierailija
19/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsytti, kun pari vuotta sitten KURKUMA oli SE JUTTU, jota piti tunkea aivan kaikkeen: kurkumalattea, kurkumashotteja(!), kurkuma sitä ja kurkuma tätä. Aiemmin sitä oli pidetty vain tylsänä perusmausteena, joka lähinnä värjäsi ruoan keltaiseksi. Ja mitä sen makuun tulee, sellaisena se olisi voinut mielestäni pysyäkin!

Sinunko oli pakko mennä siihen villitykseen mukaan? Miksi?

Minua huvittaa eniten nämä toisten syömisistä vouhottajat. Olen aina kyennyt syömään sitä mitä haluan ja tarvitsen, ihan riippumatta mistään ruokatrendeistä. Mikä teitä estää?

Vierailija
20/32 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa leipoa halvimmista jauhoista ja mutustella niitä könttejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme