Tuntuuko että elämä on ihan turhaa ilman jos ei ole ketään rinnalla?
Kommentit (27)
Ei. Yksin eläminen on hyvä elämän vaatimus.
Varmaan jos on täysin yksin. Itsellä kuitenkin pitkiä parisuhteita takana ja elämässä lapsia, exiä ja läheisiä ystäviä.
Olishan se kiva vielä tavata joku, mutta toisaalta viihdyn näinkin. Lomilla ja juhlapyhinä ehkä eniten kaipaa kumppania, mutta nautin myös vapaudesta.
Mutta siis, elämä ei tunnu turhalta :)
Setäni oli kai muutaman vuoden yksin avioeron jälkeen, otti sitten uuden naisen ja ovat olleet yhdessä aina siitä saakka. Aikuisena kumppaneita ei ehkä löydy yhtä helposti mutta ei tarvitse käydä niitä turhia läpi kun tietää mitä haluaa.
Keski-ikään asti ei tuntunut. Uran luominen, matkat, harrastukset, itsensä kehittäminen täyttivät ajan ja ajatukset, minusta joku elämän tarkoituksen pohtiminen oli lähinnä merkki masennuksesta ja siitä ettei ole tarpeeksi tekemistä. Mutta nyt keski-iässä, joo, kieltämättä, useinkin tuntuu että miksi minä täällä olen happea ja luonnonvaroja kuluttamassa, kun en ole hyödyksi tai iloksi kellekään. Ei ole puolisoa, lapsia, ystäviä, työssäkin olen lähinnä lievästi kiusattu. Enää ei sellainen ajan täyttävä hääriminen kuin nuorena kiinnosta, matkat ja harrastukset on jo niin nähty, ja nyt joudun sitten kohtaamaan elämäni tyhjyyden silmästä silmään ilman pehmentimiä. Ei se mukavaa ole, enkä ollenkaan ole varma ettenkö päätyisi itsetuhoon jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on outoa jos ihminen luulee että vain parisuhde tuo onnen.
Ja Jumala näki, ettei ihmisen ollut hyvä yksin. Niin Hän loi hänelle kumppanin ja avun, vaimon.
Tarkoitat miehen. Ja juuri tuon vuoksi nainen on onnellisempi ilman miestä :)
Ei siihen tarvita kuin yksi hyvä! Ja aiemmat suhteet on oppia ainakin vaikka ne ei kestäneetkään.