Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen ei piittaa turvallisuudesta. Mitä mieltä olette?

Vierailija
12.02.2019 |

Elämää naisen kanssa, joka ei muista käyttää turvavyötä autossa. Pyöräilykypärä unohtuu yleensä hyllyyn. Haluaa mukaan moottorikelkan kyytiin, suostuu laittamaan kypärän, mutta leukahihna jää aina kiinnittämättä. Kypäräkin piti ostaa niin iso ettei varmasti purista yhtään. Jos suostuu laittamaan kypärän hihnan kiinni, se on aivan liian löysällä. Jos mainitsee asiasta niin vastaus on aina.. joo joo.. En jaksa nyt alkaa näpräämään hihnaa kiinni. Sama myös pyöräilykypärän kohdalla, hihnat löysimmillään ja kypärästä ole oikeesti mitään hyötyä. Ärsyttävää kun tietää että kyydissä istuvan kypärä on vain päässä, muttei kiinni. En tiedä onko muita jotka jättää yleensä kypärän kiinnittämättä, mutta näin se meillä menee.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Umpikypärä voi olla ahdistava. Avokypärä voisi olla ratkaisu pulmaan.

Moottorikelkkaillessa ei. Tai voihan se olla vapauttava tunne kun nenä jäätyy ja tippuu pois. Tai jossain metsikössä silmä jää matkanvarrella olleeseen oksaann tms.

Vierailija
22/47 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samanlainen. Tykkään elää vaarallisesti. En halua elää pitkään. Jokaisen aikuisen oma asia tuollaiset. Itse en kyllä turvallisuushakuisen ihmisen kanssa voisi elää, tai ainakaan sellaisen joka jäkättäisi minun riskejä ottavasta elämäntavastani.

Toivottavasti sulla ei ole lapsia, olet itsetuhoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa pervessiltä parisuhteelta ja ette kuulosta itsenäisiltä ihmisiltä. T. Psykoterapeutti

Vierailija
24/47 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään tykkää jos jätetään turvavarusteet käyttämättä, mutta turvavyö on se ainut josta nalkuutan. Ihan siksi että se ei ole pelkästään kys. Henkilön asia vaan runnoo kolarin sattuessa muutkin matkustajat. Eli auto ei liiku jos turvavyö puuttuu. Kypärän saa jokainen jättää käyttämättä jos tahtoo. Mitä muuten sanoo laki tai oikeuden päätökset, jos kolarissa vammautuu tai kuolee eikä ole käyttänyt kypärää? Kyytiin ei tietenkään saa kypärätöntä ottaa, mutta jos vaikka pyöräillessä törnään auton kanssa ja loukkaan pääni- kypärä olisi estänyt. Jääkö vakuutuksesta korvauksia saamatta tai aleneeko ne jos on oma tahallisuus mukana eikä käytä lain vaatimia varusteita.

Vierailija
25/47 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellanen juttu, että kummasti ei auto liiku mihinkään, jos ei kaikilla ole turvavyöt kiinni. Ja jos turvavyö mystisesti aukeaa kesken matkan, mystisesti pysähtyy autokin.

Sama on pelastusliivin ja veneen kanssa, kypärän ja mönkkärin/kelkan/jne kanssa.

Aatteles, jos teillä ois lapsia. Ja ne lapsetkin ois autossa ilman istuimia ja vöitä, polkupyörän lastenistuimessa ilman kypärää, rattaissa/vaunuissa ilman vöitä ja liikenteessä itse kävellessään saisivat poukkoilla miten sattuu aina äitinsä kanssa liikkuessaan.

Näinhän tämän kuuluisi mennä. Kamalaa joutua sellaisen ihmisen kyytiin, joka lähtee välittömästi liikkeelle, kun olet istunut autoon, vaikka vyöhön ei ole vielä ehtinyt edes kurottaa. Enkä ole edes mitenkään hidas sitä kiinnittämään, päinvastoin. 

Vierailija
26/47 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä kelkka vauhdista nurin ja toivo että kypärä lentää pois päästä, niin tajuaa että kypärä kypärä ei pysy päässä jos hihna jää auki.

Vierailija
27/47 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa. Ei ajeta, eikä oteta mukaan, jos ei välitä. Näköjään sille naiselle se ja sama, jos kuolee, mutta vois edes sinusta välittää sen verran, että käyttää kypärää ja turvavöitä kunnolla.

Vierailija
28/47 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän jotenkin itsetuhoinen?

Kohteletko naistasi huonosti?

Voi johtua siitä.

Vierailija
29/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vaimo on vähän saman tyyppinen "unohtaja" kypärä jää usein matkasta.

Vierailija
30/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto ei liiku mihinkään, jos kaikilla ei ole turvavyöt kiinni. Ei huvita katkoa omaa päätään kun 80 kiloa ihmislihaa lentää takaa himmeellä voimalla niskaan.

Hirvittää myös ihmiset, jotka pitää elukoita vapaana autossa, pienikin koira on aikamoinen tykinkuula kun lähtee lentoon äkkipysäyksessä.

Kelkan tai pyörän kyytiin ei ole mitään asiaa, jos kypärät + muut varusteet on puutteellisia. Jos yksinään ajelee niin minkäs teet, mutta älä ainakaan mahdollista tuollaista idiotismia.

Vierailija
31/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on parisuhteessa, ei omasta turvallisuudesta huolehtiminen ole pelkästään oma asia. Mikäli jotain sattuisi, se koskettaisi myös puolison ja mahdollisten lasten elämää, ja siksi ainakin itse koen suorastaan velvollisuudekseni tehdä parhaani sen eteen, että pysyisin hengissä.

Vierailija
32/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen samanlainen. Tykkään elää vaarallisesti. En halua elää pitkään. Jokaisen aikuisen oma asia tuollaiset. Itse en kyllä turvallisuushakuisen ihmisen kanssa voisi elää, tai ainakaan sellaisen joka jäkättäisi minun riskejä ottavasta elämäntavastani.

Repesin tälle kommentille. Sitä on tosi vaarallista elämä siinä vaiheessa, ku makaat aivovammasena, etkä kykene mihkää liikkuu. Tämäki on vierestä nähty, kuin näin käy, ku "tykkää elää vaarallisesti".

Vierailija
33/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on omakohtainen kokemus moottorikelkka onnettomuudesta. Ajoimme mieheni kanssa jäällä kelkalla, ja kelkka tökkäsi johonkin kovaan töyssyyn. Kelkka kaatui ja molemmat pudottiin kyydistä. Minun iso kokoinen kypärä putosi päästä kaatuessa. Onneksi en satuttanut päätäni pahemmin, mutta kovan iskun sain. Kypärä oli aivan liian iso eikä pysynyt päässä onnettomuudessa.

Vierailija
34/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vedä kelkka vauhdista nurin ja toivo että kypärä lentää pois päästä, niin tajuaa että kypärä kypärä ei pysy päässä jos hihna jää auki.

Järkyttävä idea

Vierailija
35/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon on vastauksia tullut, ja olemme tosiaan perhettä perustamassa eikä lapsia vielä ole. Kyllähän nämä turvallisuus asiat tietenkin mielessä pyörii, ja luulen että naisen kohdalla äidin suojaavat vaistot herää jos lapsia saadaan. Toisille ihmisille tuntuu olevan yhdentekevää miten turvalaitteita käyttää, vaikka elämä muuten on ihan todella hyvin raiteillaan. ap

Vierailija
36/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta haluatko viettää sen lyhyen loppuelämäsi neliraajahalvaantuneena jossain valkoseinäisessä hoivakodissa?

Vierailija
37/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, itse sinä vakka kantesi valitset. Mukuloita ei ehkä kannata noiden geenien kantajan kanssa väsätä.

Vierailija
38/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n nainen elää kuin kehitysmaalainen. Esim. Thaimaassa ja Kambodzassa hyvin yleistä. "Joo joo älä niuhota, ei se mulle satu kuitenkaan". Turvallisuudesta liikaa huolehtivaa pidetään vaikeana.

Suomessa toivottavasti vähemmistö.

Vierailija
39/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen jonka kanssa olen perhettä perustamassa on aika vauhdikas luonne. Vauhdissa tietysti on omat vaaransa.

Vierailija
40/47 |
19.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärä on aika hyödytön jos hihna ei ole kiinni. Taitaa siitä saada sakot jos remmi auki ajelee ratsiaan.