Nainen ei piittaa turvallisuudesta. Mitä mieltä olette?
Elämää naisen kanssa, joka ei muista käyttää turvavyötä autossa. Pyöräilykypärä unohtuu yleensä hyllyyn. Haluaa mukaan moottorikelkan kyytiin, suostuu laittamaan kypärän, mutta leukahihna jää aina kiinnittämättä. Kypäräkin piti ostaa niin iso ettei varmasti purista yhtään. Jos suostuu laittamaan kypärän hihnan kiinni, se on aivan liian löysällä. Jos mainitsee asiasta niin vastaus on aina.. joo joo.. En jaksa nyt alkaa näpräämään hihnaa kiinni. Sama myös pyöräilykypärän kohdalla, hihnat löysimmillään ja kypärästä ole oikeesti mitään hyötyä. Ärsyttävää kun tietää että kyydissä istuvan kypärä on vain päässä, muttei kiinni. En tiedä onko muita jotka jättää yleensä kypärän kiinnittämättä, mutta näin se meillä menee.
Kommentit (47)
Ehkä kypärä aiheuttaa ahdistusta. Liian ahdas kypärä päässä?
Jos aikuinen ihminen kyseessä, niin minkäs sille voi? Omapa on elämänsä.
Mä olen samanlainen. Tykkään elää vaarallisesti. En halua elää pitkään. Jokaisen aikuisen oma asia tuollaiset. Itse en kyllä turvallisuushakuisen ihmisen kanssa voisi elää, tai ainakaan sellaisen joka jäkättäisi minun riskejä ottavasta elämäntavastani.
Umpikypärä voi olla ahdistava. Avokypärä voisi olla ratkaisu pulmaan.
Mulla on sellanen juttu, että kummasti ei auto liiku mihinkään, jos ei kaikilla ole turvavyöt kiinni. Ja jos turvavyö mystisesti aukeaa kesken matkan, mystisesti pysähtyy autokin.
Sama on pelastusliivin ja veneen kanssa, kypärän ja mönkkärin/kelkan/jne kanssa.
Aatteles, jos teillä ois lapsia. Ja ne lapsetkin ois autossa ilman istuimia ja vöitä, polkupyörän lastenistuimessa ilman kypärää, rattaissa/vaunuissa ilman vöitä ja liikenteessä itse kävellessään saisivat poukkoilla miten sattuu aina äitinsä kanssa liikkuessaan.
Meillä ei käynnisty auto, jos ei ole vyöt kiinni kaikilla kyydissä olijoilla. Sitten voi kulkea bussilla, jos ei kelpaa säännöt.
Liian kireä leukahihna on kyllä ahdistava. En tykkää yhtään!
Avokypärä ei ainakaan pysy päässä jos hihna jää auki!!
Vierailija kirjoitti:
Kylmä kelkalla.
Luonnonvalinta kyllä toimii . Jos ei vielä tuota naista korjaa niin hänen geeninsä perinyt ei todennäköisemmin selviä ellei isä ole "hyvägeeninen". Esim. oma äitini neuvoi, ettei turvakaukalon hankkimista tarvitse turhaan kiirehtiä, vähän enneaikainen vauvamme selviää kotiin sylissäkin. Isäni kiikutti kaukalon sairaalalle, kiitos hänelle. Mutta onhan näitä, joilla on prioriteetit kunnossa. Tukka hyvin, kaikki hyvin...
Vierailija kirjoitti:
Mä olen samanlainen. Tykkään elää vaarallisesti. En halua elää pitkään. Jokaisen aikuisen oma asia tuollaiset. Itse en kyllä turvallisuushakuisen ihmisen kanssa voisi elää, tai ainakaan sellaisen joka jäkättäisi minun riskejä ottavasta elämäntavastani.
"En halua elää pitkään." Siihen löytyy varmempiakin keinoja kuin liikenneonnettomuudet. Pahimmillaan elät pitkään, muttet terveenä. Olet jo tainnut keretä lyömään pääsi?
Kypärä jossa pikalukko menee aina oikeaan kireyteen. Kerran säätää kohdalleen ja opettelee pikalukon käytön.
Vaarantaa itsensä ja muiden turvallisuuden hölmöilyllään
Tee selväksi ettei kelkka liiku ennen kuin kypärä on kunnolla kiinni!
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kypärä aiheuttaa ahdistusta. Liian ahdas kypärä päässä?
Liian iso pää liian pienessä kypärässä. Ahdistaahan se
Vierailija kirjoitti:
Täälä palstalla ei sellaista asiaa olekaan, joka ei joitakin ahdistaisi. Säätila, auringon sammuminen, hiusliiman loppuminen, julkkisten kuolema, liian miedot masennuslääkkeet jne.
Itsesuojeluvaisto puuttuu.Monilta muiltakin se puuttuu esim, Oulussa .
Sitten ei kelkka liiku minnekään. Kuluuhan se päivä niinkin.