Kun olet sairaana pois töistä, onko sinulla huono omatunto kun tiedät
Kommentit (13)
On. :(
Ja vaikka otettaisiinkin sijainen niin on huono omatunto kun joutuu olemaan pois.
Ei ollenkaan, koska minun hommiani ei joudu tekemään kukaan muu. Silloinkin kun en vielä ollut firman ainoa näitä tehtäviä tekevä, totesin että kukin on "vuorollaan" sairaana ja on parempi sairastaa kotona jolloin tarttumisriski pienenee vähän eikä tarvitse paikkailla kuumekoomassa tehtyjä virheitä jälkikäteen.
Miksi? Ei ne muutkaan pode syyllisyyttä saikuistaan.
Jos on sairas, niin silloin ei kyetä töihin.
Ei, koska joudun ne hommat itse tekemään heti kun kykenen. JA meillä on yhtiössä sellainen käytäntö, että sairaslomista joutuu aina puhutteluun. Jos on kolmen kuukauden aikana sairaana 5 päivää, siitä tehdään järjetön haloo. Siihen puuttuu työterveys, HR, esimies, otetaan keskustelut, kirjoitetaan kahden sivun lomake, sovitaan jatkosuunnitelmat ja seuraava tapaaminen aiheesta, ettei se enää toistuisi.
Ihan päätöntä touhua. Mieluummin olen sairaana töissä kuin raportoin kymmenelle ihmiselle sairauteni syitä (oksensin kaksi päivää, miten nyt voisin estää sen jatkossa? kuinka esimies voisi estää sairauteni jatkossa?).
Vierailija kirjoitti:
Ei, koska joudun ne hommat itse tekemään heti kun kykenen. JA meillä on yhtiössä sellainen käytäntö, että sairaslomista joutuu aina puhutteluun. Jos on kolmen kuukauden aikana sairaana 5 päivää, siitä tehdään järjetön haloo. Siihen puuttuu työterveys, HR, esimies, otetaan keskustelut, kirjoitetaan kahden sivun lomake, sovitaan jatkosuunnitelmat ja seuraava tapaaminen aiheesta, ettei se enää toistuisi.
Ihan päätöntä touhua. Mieluummin olen sairaana töissä kuin raportoin kymmenelle ihmiselle sairauteni syitä (oksensin kaksi päivää, miten nyt voisin estää sen jatkossa? kuinka esimies voisi estää sairauteni jatkossa?).
No huhhuh. Kuulostaa hirveeltä.
Ei. Olen sairaslomalla vain silloin, jos olen oikeasti kipeä. Ei ole kenenkään etu, jos tuppaudun töihin pärskimään levitellen flunssaviruksia ja tartuttamaan kollegat ja asiakkaat. Ja jos tulee huonoa palautetta, koska pidemmät palveluajat tai toiminta viivästyy, niin voi voi. Työnantaja on itse päättänyt pitää henkilöstön minimissä tavoitellessaan joka vuosi isompia ja isompia osinkoja.
Ei yhtään, vaikka en edes ole sairas, vaan haluan vain nukkua pitkään ja olla.
Ei todellakaan. Teen muutenkin päivässä paljon enemmän töitä kuin yksikään muu työntekijä tässä talossa. Esim eilen tein yksin neljän päivän työt, tänäänkin tehnyt jo reilusti yli sen mikä on vaadittu vähimmäismäärä. Ja palkka on sentilleen sama kuin kaikilla muilla, palkankorotusta olen pyytänyt mutten sellaista ole saanut.
Ei ole. Ihanat työtoverit jakaa keskenään.. Tiedän että heitä ärsyttää, mutta sånt händer sånt är livet. Saattaa ne saada ylitöistäkin sen takia lisätienestejä. Kyllä joskus pidetään rokulipäiviäkin mutta kaikki tietää että kaveria jeesitaan vaikka lintsaiskin joskus. Kunhan ei ole jokaviikkoista.
Ei ole huono omatunto, eikä minua sijaista kukaan. Lähinnä ottaa päästä se, että tiedän mikä kasa siellä odottaa. Joudun paahtamaan sit parissa päivässä hommat ajan tasalle.
On