Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Niska- ja hartialihas jo viikon kipeänä/jumissa, oisko jollain nopeasti vinkkiä

Vierailija
12.02.2019 |

mikä olisi hyvä toimintatapa?

Lihasrentouttajalääke (Sirda) on käytössä nyt, samoin särkylääke. Vievät pahinta pois, mutta edelleen jatkuu kipu jo ties kuinka monetta päivää.

Lämpöä vai kylmää paikallisesti? Millä?

Onko venyttely/jumppa) hyväksi vai pitäisikö vain antaa lihasten levätä?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierontaan

Vierailija
2/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älystä näpit irti niin helpottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perskindol active gel. Se viilentää endin ja sitten kuumentaa. Mulla ainoa mitä käytän ja on tehokasta.

Ennen raskautta käytin kanssa sirdaludia mutta nyt en voi käyttää raskauden takia ja olenkin huomannut ettei tarvitsekkaan ..

Perskindolissa ei ole lääkeaineita.

Vierailija
4/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viina flinda ja kassillinen tramaleita.

Vierailija
5/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa, liikuntaa ja lisää liikuntaa! Kännykkä pois kädestä!

Vierailija
6/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kännystä tämä ongelma. Vain toisella puolella kroppaa. Jokin staattinen rasitus mielestäni taustalla, olen tehnyt jotain useampana päivänä niin että olen ollut epäergonomisessa asennossa (pää ja niska?).

ap

Vierailija
7/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpöä ja rauhallista venyttelyä. Lämmitä sauna ja venyttele lauteilla. Ennen nukkumaan menoa Mobilattia yms. lämpögeeliä, ja pidä niskat lämpimänä lämpimällä huivilla. 

Vierailija
8/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla iskee silloin tällöin ilman mitään erityistä syytä "noidannuoli" niskaan. Jompi kumpi puoli niskasta jäykistyy ja kipeytyy niin pahasti että se vääntää leuan rintaa kohti, eikä päätä pysty liikuttamaan. Lääkäri suositteli lihasrelaksanttien lisäksi kaulatukea. Se auttaa ainakin mulla. Pää pysyy suorassa ja lihakset saa levätä. Viikossa yleensä jumi laukeaa tuen kanssa.

Vierailija
9/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, mistä tuollaisen kaulatuen saa hankittua / saisikohan  kokeiluun jostain?

ap

Vierailija
10/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa aika fysioterapeutille. Hän antaa jumppaohjeet. Noudata niitä! Jumppaa paljon. Lidlistä saat jumppakuminauhan parilla eurolla. Jos on rahat tiukalla, katso jumppaohjeita YouTubesta. Ja tee sitä jumppaa. Käy sauvakävelyllä. Roiku ovenkarmissa ja venyttele koko selkää.

Lääke on harvoin paras ratkaisu. Oma aktiivisuus on.

Vierailija
11/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8, mistä tuollaisen kaulatuen saa hankittua / saisikohan  kokeiluun jostain?

ap

Ne on aika hintavia. Apteekissa niitä on. Omani tein niin että otin ohuen kaulahuivin ja rullasin paksun pyyhkern sen ympärille pötköksi. Kaulahuivin päät pilkistää pötkön päistä, ja sidon niillä sen pötkön kaulan ympärille.

Vierailija
12/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ensiavuksi joku kova pallo, esim. tennis- tai superpallo. Paina se seinän ja kipeän kohdan väliin ja etsi kipupiste. Paina kunnolla hetki. Jos jumi laukeaisi näin.

Toinen tapa: ota käsiin puntit ja roikota alaspäin suorana seisten. Nosta olkapäitä. Tee niin kauan, että lämpenee. Näin saat hapot liikkeelle kipeästä lihaksesta.

Liike on lääke.

Vierailija
13/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosali ja reipas kävelylenkki. Mulla aukeaa jumit aina salilla ja lenkillä käydessä

Vierailija
14/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä kaikille! Tuleeko muilla mieleen jotain hyvää konstia tässä kohtaa?

ap

Vierailija
15/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tosi hyvä venytysvideo

"Tää lihas jumittaa sun niska-hartian"

Vierailija
16/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uinti auttaa.

Vierailija
17/17 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keppijumppa millä vaan pitkällä harjanvarella . Mulla auttanu hartia ja niska sekä yläselkä jumeihin..