Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle Helsingin tornitaloja rakennetaan?

Vierailija
11.02.2019 |

Katselin juuri Pasilan Triplasta 50-neliöisten huoneistojen hintoja: 360000-480000 euroa. Kalasatamassa 290000-593000 euroa. Kenelle nämä asunnot on tarkoitettu? Kenellä on tuollaiseen varaa?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä ihmeen Leppäsuo, en ole ikinä kuullutkaan vaikka hkiläinen olen?"

Taidat olla kovin nuori, jos et Leppäsuota muista.

Olen viisikymppinen...

Ja minä kuuskymppinen. Ei sano mitään tuo Leppäsuo. Ehkä edellinen kirjoittaja on meitä vielä paljonkin vanhempi?

Ohi

Olen 64v ei alkup.kirjoittaja ja tiedän kyllä missä on/oli Leppäsuo.

Vierailija
42/65 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä rakennetaan sellaisille kuin minä ja mieheni. Ostettiin juuri sellainen jumalattoman kallis pieni kaksio. Ihana ajatus päästä kotoa suoraan hissillä niin autohalliin kuin kauppakeskukseenkin, muutenkaan parempia kulkuyhteyksiä ei oikein voi kuvitella. Mahtavat yhteiset tilat juhlien järjestämiseen ja viihtymiseen, upeat saunatilat, porealtaat ja kuntosalit. Mielenkiinnolla odotan myös aulapalveluja. En malttaisi millään odottaa talon valmistumista!

Näköjään tornien kiinteistövälittäjätkin löytäneet jo ketjun ;)

Et sitten ole vielä oppinut, että ihmiset ovat erilaisia? Haluan tuonne, koska se on minulle ihanteellinen asumismuoto. Joku toinen voi haluta jotain muuta, hankkikoon hän sellaisen kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä ihmeen Leppäsuo, en ole ikinä kuullutkaan vaikka hkiläinen olen?"

Taidat olla kovin nuori, jos et Leppäsuota muista.

Olen viisikymppinen...

Ja minä kuuskymppinen. Ei sano mitään tuo Leppäsuo. Ehkä edellinen kirjoittaja on meitä vielä paljonkin vanhempi?

Ohi

Olen 64v ei alkup.kirjoittaja ja tiedän kyllä missä on/oli Leppäsuo.

Joo kyllä Leppäsuo löytyy, mutta ei havaintoa, miten se liittyy tähän ketjuun. Epäonninen esimerkki jostain? Mistä?

Vierailija
44/65 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on varmaan myös tuon toisen ”vihaan Helsinkiä” aloituksen takana 😂

Vierailija
45/65 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
46/65 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä rakennetaan sellaisille kuin minä ja mieheni. Ostettiin juuri sellainen jumalattoman kallis pieni kaksio. Ihana ajatus päästä kotoa suoraan hissillä niin autohalliin kuin kauppakeskukseenkin, muutenkaan parempia kulkuyhteyksiä ei oikein voi kuvitella. Mahtavat yhteiset tilat juhlien järjestämiseen ja viihtymiseen, upeat saunatilat, porealtaat ja kuntosalit. Mielenkiinnolla odotan myös aulapalveluja. En malttaisi millään odottaa talon valmistumista!

Näköjään tornien kiinteistövälittäjätkin löytäneet jo ketjun ;)

Et sitten ole vielä oppinut, että ihmiset ovat erilaisia? Haluan tuonne, koska se on minulle ihanteellinen asumismuoto. Joku toinen voi haluta jotain muuta, hankkikoon hän sellaisen kuin haluaa.

Juu ei tarvi siinä asiassa tulla minua neuvomaan, ei varsinkaan LKV-tutkinnon pohjalta. Minä olen sen verran kokenut näissä asioissa, että puskamarkkinoinin erotan kyllä kaukaa, varsinkin näin selvät tapaukset, sori vaan ;)

Vierailija
47/65 |
23.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni kommentoi, että samalla rahalla saa muualta enemmän. Oikeastaan kukaan ei ole osannut tai uskaltanut kertoa, mistä ja miksi? Ja toki varmaan neliöitä saa etäämmältä, mutta sekä Kalasatamasta j Pasilasta pääsee n. 6 min keskustaan (metro ja juna). Siksi vertailukohdaksi on hölmöä laittaa jotain punaista mökkiä ja perunamaata.

Vierailija
48/65 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisten mielipiteitä ei paljoa kuunnella kun junantuomat pilaa tunkemalla taloja täyteen, aivan karmeita ne sivuilla olevat hökkelit!

Vierailija
49/65 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on varmaan myös tuon toisen ”vihaan Helsinkiä” aloituksen takana 😂

No, enpä ole. Minä pidän kovasti Helsingistä, kotikaupungistani. Minä olen tässä ketjussa ihmetellyt vain noita hirmuisia hintoja, joita maksetaan pikkuruisista asunnoista.

Ap

Vierailija
50/65 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku haluaa maksaa, niin antaa heidän maksaa. Mulle ainakin ainoa syy asua pilvenpiirtäjässä olisi näköalat. Eli pitäisi olla varaa asua ylimmissä kerroksissa. Helsingissä niistä ylimmistä kerroksistä näkee 9 kuukautta pelkää harmaata pilvimassaa. On kirjaimellisesti pilvessä. Haluaako siihen tuhlata omaisuuden?

Kesäkuukausina voi hyvällä tuurilla sitten olla hulppeat näköalat. Tosi tv jää siinä toiseksi.

Vierailija
51/65 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku haluaa maksaa, niin antaa heidän maksaa. Mulle ainakin ainoa syy asua pilvenpiirtäjässä olisi näköalat. Eli pitäisi olla varaa asua ylimmissä kerroksissa. Helsingissä niistä ylimmistä kerroksistä näkee 9 kuukautta pelkää harmaata pilvimassaa. On kirjaimellisesti pilvessä. Haluaako siihen tuhlata omaisuuden?

Kesäkuukausina voi hyvällä tuurilla sitten olla hulppeat näköalat. Tosi tv jää siinä toiseksi.

Mutta kuka maksaa 300000 euroa siitä, että saa asua 50 neliössä esimerkiksi Triplan toisessa kerroksessa tuijottamassa viereisten tornien seiniä? Tästähän tässä on kysymys eikä siitä, mitä parhaimmillaan saisi.

Ap

Vierailija
52/65 |
28.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triplan toka kerros ja 50 neliötä 300t? Kallista on. Ehkä tää vois sopia jollekkin sinkulle, joka liikkuu paljon junalla, lentokentälle ja muualle. Silloin sijainti olisi ideaali. Mutta aika ankeaan toi ympäristö olisi. Ja sitä aluetta siinä ympärillä rakennetaan seuraavat 15v, joten melua on luvassa ihan kivasti.

Vierailija
53/65 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se paljon, jos vaikka noin mummonmarkoissa laskee tai joutuu väistelemään susia työmatkalla.

Jos kuitenkin haluaa asua 5-10 min sisällä keskustasta, on melko tavallista, että näkymät sisältävät usein muita taloja. Siihen nähden 300k/50 m2 eli 6000€/m2 on kuitenkin uudisrakennuksesta ihan kohtuullinen hinta, kun remonttihuolia ei ole pitkiin aikoihin. Kalasatamassa tosin osalla on jopa merinäkymät.

Vierailija
54/65 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei haluaisi/pystyisi ostamaan noita asuntoja, tuskin rakennusliikkeet käyttäisivät miljoonia niiden rakentamiseen.

Näin on, mutta minä ihmettelenkin sitä, keitä nämä ostajat ovat. Jos minulla olisi varaa ostaa vaikka neljänsadantuhannen euron asunto, se ei olisi 50 neliötä Triplan kolmannessa kerroksessa tai Kalasatamassa, jossa ikkunan eteen on jo kaavoitettu pari muuta tornitaloa.

Ap

Voi kuule täällä riittää julkisenhallinnon hyväpalkkaisia suojatöitä kaikenmaailman pikkupäälliköille ja muille "asiantuntijoille". Helsingissä on julmettu määrä virastoja, joissa jokainen on aivan liian korkealla statuksella todelliseen arvoonsa nähden.

Vierailija
55/65 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeinen sijainti ja hyvät palvelut leffateatterit raintolat sun muut oisko siinä syitä. Ylhäältä on nimenomaan hyvät maisemat. Käy joskus jossain näkötornissa.

Minä taas ihmettelen kuolevia kyliä, kuka hullu ostaa asuntoa jostain perähikiältä nyt, kun edes maanteitä ei pidetä kunnossa kuoleviin taajamiin. Olet siellä sitten mökissäsi umpikujassa.

Vierailija
56/65 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläisillä oligarkeilla on varaa noihin asuntoihin. Niistä käsin pääsee kivasti shoppailemaan keskustan myymälöihin.

Vierailija
57/65 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minäkään. Meillä on melkein sadan neliön asunto Töölössä. Maksoimme siitä muutama vuosi sitten noin 500000. En todellakaan vaihtaisi tätä kämppää Triplan kansioon!

Vierailija
58/65 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoitusyhtiöthän noita ostaa

Vierailija
59/65 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henri rakensi itselleen omakotitalon

Vierailija
60/65 |
02.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti taloustieteilijöiden mukaan rahan arvo laskee, joten 5000m2 ei ole Töölön nykyhintataso. Töölön neliöhinnat ovat 6000-8000€.

Halvimmasta päästä ovat ne kämpät, jotka odottavat putkiremonttia, ikkunatemonttia, kattoremonttia, julkisivuremonttia, hissiremonttia puhumattakaan pinnoista. Näiden korjausvelka voi olla yhteensä 3000€ neliö=300000/100m2. Ai niin, sillä saa muuten triplasta kaksion.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi