Selittäkää miksi on ehdoton este kunnon miehelle ja parisuhteelle jos mies käy välillä jätkien kanssa esim. etelänmatkalla?
Miksi tuollainen määrittää miehen laatua miehenä, isänä ja soveltuvana parisuhteeseen sekä ydinperheen isämieheksi?
Voisitko olla miehen kanssa joka käy joskus kaveriensa kanssa ulkomailla esim. viikon matkalla?
Kommentit (38)
Olen jo yli nelikymppinen, mutta sen verran paljon matkustanut sinkkuna, että tiedän mitä noilla reissuilla tapahtuu. Ei väliä vaikka olisi mies juuri mennyt naimisiin, saanut lapsen tai muuta vastaavaa. Panoseuraa haetaan kuitenkin. Noi laskettelukeskukset erityisesti on mielenkiintoisia. Ei siellä kyllä pelkästään lasketella.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen vähänkin järkeä omaava nainen kyllä tietää mitä niillä poikien reissuilla tehdään.
Minä olen käynyt tyttöjen reissuilla enkä ole ikinä miestäni pettänyt eikä ole tapahtunut mitään mitä ei kotona voisi kertoa. Mitä siellä poikien reissuilla muka sitten tehdään?
Jos se ei sovi naiselle x, niin sitten ei sovi. Jokaisella on oikeus omiin parisuhde-preferensseihinsä. Ehkä hän tuntee sinut ja tietää, mitä noilla reissuilla tapahtuu.
Jos mies kutsuu kavereitaan ”jätkiksi”, hän ei kelpaa minun miehekseni.
Mikäettei kunhan toimii molempiin suuntiin.Ja ajoissa sovitaan että esim lapsiarki hoituu.
riippuu monestakin tekijästä. Meidän naapurin rouva, kolmen alle 18v. nuoren äippä innostui afrikanmatkailusta ystävättäriensä kanssa, kun 50v. alkoi tulla mittariin. sitten hän toi jotain "jännää" kotiin tuliaisina Gambiasta. Naapureille tuli melkein ero, mutta he selvittivät aviokriisinsä.
Jos mies on sellainen, että hän reissaa vaimonsa kanssa säännöllisesti ja "kaverireissu" on sellainen extra niin ei siinä mitään pahaa ole ja eteenkin, jos vaimollakin on kiva ystäväporukka, jonka kanssa reissata tai tykkää reissata yksinään, aina kun siltä tuntuu, niin varmaan on ihan ok.
jos touhu on sellaista, että matkoille päästään muutenkin vain kerran viidessä vuodessa ja sitten mies päättää lähteä ex tempore, kamujen kanssa eikä vaimonsa kanssa, niin toki se on väärin. Tai se, että mies haluaa reissata vain kaverien kanssa ja vaimolla ei ehkä ole omaa kaveripiiriä jonka kanssa reissata, vain ne lapset siellä kotona ja vaimo jää aina lastenvahdiksi ja vaimo ehkä vielä on kokematon matkustaja eikä mielellään matkusta yksin, niin kyllä! se on mieheltä ajattelematonta, tahditonta ja törkeää! Se varmasti katkeroittaa vaimon.
Meillä ei ole lapsia ja voimme kyllä tehdä lomareissuja kavereiden kanssa ilman toisiamme. Molemmilla on omat rahat eikä toisen lomamatkaan säästäminen aiheuta suhteelle/yhteiselle taloudelle mitään vahinkoa. Asioista kyllä keskustellaan eikä mitään ex-tempore juttuja tule.
Eri asia, jos olisi lapsia ja rahasta tiukkaa, niin ei kyllä toinen tuosta vaan voi sanoa, että lähdenpä nyt sitten Mikon ja Matin kanssa 2 viikoksi Thaimaahan, heippa. Ei kyllä näin muutenkaan toimivassa parisuhteessa toimita :)
Minä haluan parisuhteen, jossa puoliso menee kavereiden edelle. Onnekseni olen sellaisen saanutkin.
En näe tuota mitenkään esteenä. En pidä matkustamisesta, joten jos mies haluaisi jossain käydä niin patistaisin sinne kavereidensa kanssa.
olen sellaisen miehen kanssa suhteessa ja hyvä että lähtee välillä pois kotoa
Mun ex meni joka talvi viikon laskettelureissulle. En tykännyt koska a) paloi paljon rahaa pois perheen yhteisistä rahoista b) mulla ei ollut mahdollisuutta samaan c) olin täysin jumissa kotona erityislapsen kanssa tuon ajan ja vietin sitten talviloman lasten kanssa keskenään kun miehen loma tietty meni tuossa d) lopulta selvisi että petti, ja siksi ex
Mun mies käy joka vuosi kaveriporukalla alpeilla laskettelemassa, on käynyt niin kauan kuin ollaan oltu yhdessä. Eipä tuossa ole mitään ongelmaa, itsekin käyn omalla lomalla omien kavereiden kanssa, ennen lapsia käytiin samaan aikaan, nyt lasten kanssa ei enää voida vaan kummallakin on oma viikkonsa.
Omat menot on ok kunhan niistä sovitaan etukäteen eikä kotiin jäävälle aiheudu kohtuutonta vaivaa. Ennen lapsia asia oli ilmoitusluontoinen, nykyään on enemmän sumplimista joten päivistä neuvotellaan hyvissä ajoin.
Onhan sellaisiakin mihiä, joiden mielestä isyysloma on hyvä aika reissata kavereiden kanssa tai lähteä kotipuoleen hirvimetsälle. Jotkut eivät tajua, että se ei ole valtion tukema lisäloma omiin juttuihin vaan sitä vastasyntynyttä vauvaa ja synnytyksestä toipuvaa vaimoa varten. Tuollaisilta pitäisi periä Kelan maksama tuki takaisin.
Hei, todellakin saa mennä ja pitää mennä. Edes lapset ei saa olla este. Parisuhde ja perhe-elämä mikään vankila saa olla. En ikinä alkais moiseen suhteeseen. Kun teimme puolison kanssa lapsia, sovimme heti että jos toisen pitää päästä välillä reissuun niin sinne vaan. Kyllä sitä aikuinen ihminen pärjää lastensa kanssa viikon, vaikka kaksikin. Vai miten ne nuo yksinhuoltajat pärjää. Mieluusti olen lasten kanssa välillä ihan vaan yksikseen. Ja välillä yksin omilla teillä. Kateellisia on ihmiset jos pitää omaa kumppaniaki vahata jokaista sen tekemistä. Olkaa iloisia joskus toistenne puolesta. Mun mielestä se on sitten sama kieltää toiselta kaikki, ylimääräset opinnot, harrastukset, kavereiden tapailu jne. Älkää alistuko, eläkää!
Vierailija kirjoitti:
Lapsettomana sanoin miehelle että jos mulle jää yhtä paljon rahaa kuin mitä se matkaansa pistää niin saa lähteä kavereidensa kanssa ulkomaille. Ei se kyllä koskaan lähtenyt koska halusi jonnekin mihin olisi mennyt 4000€ eikä se olisi ikinä pystynyt säästämään yhteensä 8000€. Nykyään meillä on lapsia ja tuo aiempi sopimus ei ole enää voimassa. Se matkustelee töissä melkein kuukausittain. On jo valmiiksi välillä YH olo.
Jos teillä ei ollut lapsia, miksi miehen olisi pitänyt maksaa oman matkansa lisäksi sinun matkasi?
Miksi ei käynyt, että mies laittaa 4000 euroa omaan matkaansa ja sitten menette kahden tonnin matkalle, jonka maksatte puoliksi?
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuollainen määrittää miehen laatua miehenä, isänä ja soveltuvana parisuhteeseen sekä ydinperheen isämieheksi?
Voisitko olla miehen kanssa joka käy joskus kaveriensa kanssa ulkomailla esim. viikon matkalla?
Mistä olet saanut moisia päähäsi? Jos tuollainen on ongelma niin olet valinnut itsellesi väärän naisen. Vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen vähänkin järkeä omaava nainen kyllä tietää mitä niillä poikien reissuilla tehdään.
Jos tarkoitat, että niillä petetään, niin eikö tuo ole hieman vainoharhaista? Eihän miestä voi sitten päästää työmatkoillekaan, etkä voi olla itse pidempään poissa kotoa.
Entä naisten Levi- ja etelänreissut? Jokainen tietää nekin.