Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö vain ollutkin ihanaa aikaa se kun sait imettää lastasi?

Vierailija
11.02.2019 |

Minun mielestäni oli. On ihanaa myös muistella. Silti imetys ei ollut aina helppoa ja joskus olisi tehnyt mieli jopa luovuttaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, enpä muista, aikaa on jo nuorimmankin imetyksen loppumisesta reilusti yli 10 v. Ei kai se ikävääkään ollut, kun jokaista imetin pitkään, yli kaksi vuotta. 

Vierailija
2/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, se oli todella ihanaa aikaa. Tykkäsin siitä, se oli minun ja vauvan oma hetki. Imettäminen oli minulle hyvin helppoa, ja luovutin osan maidostani paikallisen sairaalan keskosille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Hyvät muistot jäi varsinkin taaperoimetyksestä. Se kun oli paljon helpompaa ja vähemmän sitovaa kuin ne raskaat alkuvaiheet.

Vierailija
4/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorimmainen on 1v3kk, ja onhan se ihanaa, kun on niin yksinkertainen keino lohduttaa ja rauhoittaa.

Vierailija
5/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mun mielestä se oli välttämätön paha. Vähän kuin ikuisuuksia kestäneet nukuttamisetkin, niistäkään en niin erikoisesti nauttinut enkä lämmöllä muistele.

Ehkä en vaan osannut nauttia. Minun on muutenkin kauhean vaikea vain istahtaa alas tekemään ei-mitään, jos ympärillä olisi kuitenkin kaikenlaista mitä pitäisi tehdä. Esikoinen söi vielä tunteja kerrallaan, ihan minimissään meni puoli tuntia ja sitten oli taas puolen tunnin päästä päästävä uudestaan rinnalle. Ehkä minua vain risoi se sitovuus, oma elämä oli pelkkää vauvaa. Minulle ei tullut mitään vauvakuplaa. Imetin kuitenkin noin 1,5v kumpaakin lasta, osittain siitä syystä, että imetys piti menkat poissa :D.

Vierailija
6/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et muista? Minä muistan, vaikka aikaa on minullakin mennyt jo 10 vuotta. Imetin kauan. Rintanikin muistavat edelleen imettämisen, heti kun vain kuulen nälkäisen vauvan itkun, niin ne reagoivat (vaikka maitoa ei tulekaan ja en toki pääse imettämään).

Vierailija
7/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et muista? Minä muistan, vaikka aikaa on minullakin mennyt jo 10 vuotta. Imetin kauan. Rintanikin muistavat edelleen imettämisen, heti kun vain kuulen nälkäisen vauvan itkun, niin ne reagoivat (vaikka maitoa ei tulekaan ja en toki pääse imettämään).

Ei, en tosiaankaan muista mitään erityistä, siis oliko jotenkin ihanaa. Olin toki onnellinen, että imetys onnistui ja maitoa riitti, eikä ollut alkuhankaluuksien jälkeen ongelmia. Ehkä se ei sitten ollut minulla sen enempää ihanaa kuin kurjaakaan. Muistan, että esikoinen söi kauan ja hartaasti, siinä ehdin lukea kirjan jos toisenkin ja katsoa paljon elokuvia. Toinen ja kolmas oli pikasyöjiä ja hyvä niin, koska ei ollut enää ainokainen kyseessä ja piti ehtiä tehdä monenlaista.

Vierailija
8/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, on ollut elämässä paljon tärkeämpääkin sisältä ja muisteltavaa kuin joku imetys. Siinä se meni eikä todellakaan tule mitenkään muisteltua jälkikäteen. Kaikesta sitä voikaan ihminen vääntää itselleen merkityksen. Se on vain imetystä. 

Vierailija
9/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin 5kk ja olin vain onnellinen, kun se oli ohi ja piti palata töihin (koska asun Suomen ulkopuolella). Isä jäi sitten pidemmäksi aikaa kotiin, mutta imetys ei luonnollisestikaan häneltä onnistunut. Elätän perheemme, joten vaihtoehtoja ei juuri ollut ja tuossakin oli jo osa palkatonta äitiyslomaa.

Vierailija
10/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olihan se ihan ihanan helppoa siinä mielessä, ettei tarvinnut ikinä huolehtia lapsen ruuista, jos lähdin jonnekin liikenteeseen. Nyt kun lapsi on jo parivuotias, niin täytyy aina olla ruuat ja ruokailuvälineet mukana ja sitten saa stressata sitä, että saanko ruokaa lämmitettyä missään. 

Muuten en kyllä muistele mitenkään innolla. Aluksi imetys sattui ja kesti joskus tunninkin, sitten se kuivatti limakalvot niin että kävelykin teki välillä pahaa. Lopuksi se ärsytti, koska sen yhden jäljelle jääneen imetyskerran takia piti aina pukeutua imetysliiveihin. Tavallisten liivien kanssa en halunnut imettää, koska toinen rinta vuodatti aina maitoa sillä aikaa, kun imetin toisesta.

Vierailija
11/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni imettäminen oli välttämätön paha, jossa toki omat hyvät puolensa. Juuri silloin sitä jaksoi ja kesti, mutta onneksi ei tarvi imettää enää. 

Vierailija
12/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on tyypillinen tapaus, joka on tehnyt imetyksestä suuremman numeron kuin se on. Vai että vielä muistella, jestas sentään. Ja vaikeaa? Siis imetyksessä lapsi saa ruokaa ja sillä sipuli. Se ei ole mitään tähtitiedettä, vaan kaikki nisäkkäät pystyvät imettämään.

Vierailija
13/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imettäispä joku ihana nuori nainen mua

T. Setämies

Vierailija
14/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut, vaan yhtä helvettiä.

Onneksi oli tutteli keksitty ja onneksi ei ole enää vauvaa. Vauva-aika ei kyllä ollut milläänlailla ihanaa eikä mukavaa, mutta onneksi äitiydestä alkoi nauttia kun lapsi kasvoi ja muuttui ihmiseksi. 

Vierailija
15/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, on ollut elämässä paljon tärkeämpääkin sisältä ja muisteltavaa kuin joku imetys. Siinä se meni eikä todellakaan tule mitenkään muisteltua jälkikäteen. Kaikesta sitä voikaan ihminen vääntää itselleen merkityksen. Se on vain imetystä. 

Oletpa kiva ihminen. Ei tarvitse kenenkään muistella imetystä, jos ei halua. Mutta miksi pitää ivata ja pilkata ihmisiä, joille se on ollut myös muistelemisen arvoista? Ei se tarkoita, etteikö olisi muutakin muistelemisen arvoista tapahtunut.

Minusta raskaus, synnytys ja imetys ovat kyllä kaikki voimakkaita kokemuksia ja sellaisista yleensä niitä muistoja jää. Minusta se, ettei muista mitään imetyksestään, on yhtä outoa kuin ettei muistaisi mitään synnytyksestään. Mutta ehkä sekin on sitten ihan turha juttu muisteltavaksi.

Mitkä asiat mahtavat sitten mielestäsi olla sopivia muistelun kohteita? Enpä olisi arvannut, että jotkut ovat jonkun mielestä sopimattomia...

Vierailija
16/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa kiva ihminen. Ei tarvitse kenenkään muistella imetystä, jos ei halua. Mutta miksi pitää ivata ja pilkata ihmisiä, joille se on ollut myös muistelemisen arvoista? Ei se tarkoita, etteikö olisi muutakin muistelemisen arvoista tapahtunut.

Minusta raskaus, synnytys ja imetys ovat kyllä kaikki voimakkaita kokemuksia ja sellaisista yleensä niitä muistoja jää. Minusta se, ettei muista mitään imetyksestään, on yhtä outoa kuin ettei muistaisi mitään synnytyksestään. Mutta ehkä sekin on sitten ihan turha juttu muisteltavaksi.

Mitkä asiat mahtavat sitten mielestäsi olla sopivia muistelun kohteita? Enpä olisi arvannut, että jotkut ovat jonkun mielestä sopimattomia...

Raskauden aikana keskitytään työntekoon, synnytys on synnytys ja imetys on imetys. Miksi niitä pitäisi muistella?

Vierailija
17/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää, kipua, synkkyyttä, pelkkiä inhon ja raivon tunteita. Nykyään olisin d-mer, 18 vuotta sitten olin vain epäonnistunut.

Vierailija
18/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskauden aikana keskitytään työntekoon, synnytys on synnytys ja imetys on imetys. Miksi niitä pitäisi muistella?

Mitä asioita sinä muistelet? Työntekoa?

Vierailija
19/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääsburger on seksuaalisesti kieroutunut ja turhautunut. Jatkuvia tyhmiä aloituksia. Kaikki tietty seksin ympärillä.

Vierailija
20/20 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 5kk vauva ja pidän kyllä imettämisestä. Kahta ensimmäistä imetin reilusti yli vuoden, toivottavasti tätäkin. Se ihan alku ei ole mukavaa, mutta viimeistään parin kuukauden ikäisellä jo varsin sujuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi