Riittääkö miehille oikeasti pelkkä erinomainen seksi sekä hauska ja rento yhdessäolo?
Jo muutama tapailemistani miehistä on tähän mennessä noilla perusteilla rakastunut palavasti ja halunnut sitoutua minuun.
Ja mitään kummempaa henkistä yhteyttä tai välttämättä mitään oikeasti yhteistä meillä ei ole ollut. Ovatko fiksutkin miehet noin simppelisti parisuhteeseen "koukutettavissa"?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Ei riitä. Myös suihinotto on tärkeää.
Suihinotto ei sinusta ole seksiä?
Suikkari on seksin korvike.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emma K. kirjoitti:
Ei riitä. Myös suihinotto on tärkeää.
Suihinotto ei sinusta ole seksiä?
Suikkari on seksin korvike.
Ja mitä sinusta sitten seksi on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä monelle riittää. Itse olen nainen ja minusta on vanhemmiten tullut samanlainen. Koska olen ollut niin paljon sinkkuna, olen oppinut elämään ilman kaipaamatta mitään ihmeempiä henkisiä yhteyksiä keneenkään, tukea millään tasolla tms. Joten se mitä suhteelta kaipaan on lähinnä se seksi ja että arjen hommat jakaantuu kahdelle.
Eli yhteen muutto on sinun vaatimuksena.
Oikeastaan ei ole vaatimus, kyllä mulle kävisi sellainenkin suhde jossa tapaillaan vaikka viikonloppuisin ja molemmilla on omat asunnot. Mutta tähän asti elämässä on mulla aina mennyt niin, että jos jonkun kanssa on synkannut sekä sängyssä että muuten ihmisenä niin aika pian sitä on yhteenkin muutettu, ihan jo käytännön syistä, kun miksi maksaa kahdesta asunnosta jos kumminkin rakastuneina halutaan olla paljon yhdessä.
Raha, raha, raha. Me on oltu miesystävän kanssa 15 vuotta ja kummallakin oma asunto. Maksan mielelläni itsenäisyydestäni.
Toki, jos sitä kaipaa niin siitä maksaa. Mulle ei ole oikeastaan ainakaan mitään haittaa siitä että toinenkin asuu samassa, joten ei ole oikein motivaatiota maksaa siitä että saisi asua ihan itsekseen. En kyllä ymmärrä ollenkaan miten ihminen on vähemmän itsenäinen jos asuu toisen kanssa yhdessä kuin jos asuu yksin. Aina niistä suhteista on helposti pois päässyt jos on siltä tuntunut, vaikka olisi yksin asuttu (omistusasunnossa en ole koskaan asunut enkä halua asua).
Mulle riittäis ihan pelkkä seksi jos joskus ees sais
M23
Mun puolisolle ainakin kuulema riittää, että tehdään kivoja juttuja yhdessä ja on seksiä.
Kyllä meillä hyviä keskustelujakin joskus on, mut on toi välillä mietityttänyt, mulle kun henkinen aito läheisyys on muutakin kuin "kivoja juttuja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun naisen kanssa on hauskaa ja seksiä niin se on kuin lotossa saisi päävoiton. En ole lotossa niin paljoa voittanut mutta joskus on ollut kivaa. Kun nainen vetää mieheltä housut pois puhtaasti halusta niin siitä ei elämä paljoa parane. Niin ihan oikeasti voi tapahtua. Mä tiedän tämän asian kokemuksesta.
Sitä tosin saisi tapahtua useammin. Kuitenkin todistetusti ainakin joskus joitain naisia oikeasti haluttaa.
Naiset haluavat enemmän seksiä kuin miehet. Erikoista että olet jäänyt tuollaiseen harhaluuloon, että naiset haluaisivat vain joskus.
ja sitten faktaa fantasioiden tilalle: Tulosten mukaan vähän yli joka toisessa parisuhteessa mies oli seksiä useammin haluava puoliso ja nainen vastaavasti noin 15 prosentissa suhteista.
http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/seks…
Vierailija kirjoitti:
Jo muutama tapailemistani miehistä on tähän mennessä noilla perusteilla rakastunut palavasti ja halunnut sitoutua minuun.
Ja mitään kummempaa henkistä yhteyttä tai välttämättä mitään oikeasti yhteistä meillä ei ole ollut. Ovatko fiksutkin miehet noin simppelisti parisuhteeseen "koukutettavissa"?
Tuossa on kaikki mitä tarvitaan. Loput on ekstraa. Ja vielä tuossa järjestyksessä.
Mitä ihmettä on henkinen yhteys? Jos haluat platonisen suhteen etsi joku Sokrates filosofioimaan kanssasi. Loppupeleissä läheisyys, seksi ja välittäminen riittävät useimmille. Hauskuus on jo bonusta.
No jos alku näyttää noin hyvältä, niin suurin osa miehistä haluaa jatkaa suhdetta, nähdäkseen onko syvällisempää yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on kivaa, mutta ei juurikaan enää seksiä ja silti meillä on superkivaa yhdessä ja ihan tavallisessa arjessa. Itse kyllä kaipaisin seksiä, mutta nyt melkein 10 vuotta yhdessä oltuamme mies tarvisi joka kerta jotain hirveän pitkää lämmittelyä ja valmistelua. En jaksa enää, aikani jaksoin. Haluaisin vaan...no sitä itteensä 🍆 edes joskus kylmiltään ilman että pitää koko päivän valmistautua iltaan.
Kauhea tilanne, että mies ei pitäisi kiihottavana. Mahtaa käydä itsetunnon päälle.
Haha :D No ei käy itsetunnon päälle ja kyllä pitää. Kulkee muna persiissä kiinni kyllä vähän väliä, mutta haluaisi liikaa kaikenlaista oheistoimintaa ja minä en, joten kertoja on harvemmin. Oikeasti työpäivän päätteeksi jos pitää 3h viihtyä sängyssä niin ei sitä kovin usein jaksa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä "henkistä yhteyttä" ei ole kuin joidenkin mielikuvituksissa.
En sitten tiedä, kuinka kirjaimellisesti ymmärrät henkisen yhteyden, mutta kyllä itse voin ainakin sanoa, että minulla ja kumppanillani on henkinen yhteys. En osaa sitä välttämättä selittää, mutta tuntuu, että on oikeasti löytänyt kumppanin, ei vain ole suhteessa jonkun kanssa. Yhteys ja ymmärrys löytyy, oleminen on luontevaa ja helppoa. Oletkohan kenties kateellinen, kun et sitä itse ole saanut kokea?
Vierailija kirjoitti:
No toki se riittää. Siihen asti kunnes rakastuu oikeasti. Sitten on helppo jättää se hengailukaveri ja sanoa sille että "en edes tiennyt aiemmin mitä rakastuminen on". Moni mies ei halua olla yksin. Siksi yhdessäoloon kelpaa kuka vaan siihen on halukas. Yhteenmuuttamisesta mies saa yleensä vain paljon etuja, vaikka ei itse panostaisi paljoakaan. Että kannattaa olla hieman varovainen näiden "sitoutujien" kanssa. Ovat sitoutuneita täsmälleen niin kauan, kun ei ole mitään muuta parempaa saatavilla.
Tämä!
Huolestuttavan moni mies on tyytyjä, joka sitoutuu helposti, mutta lähtee kyllä ihan yhtä helposti kun niitä suurempia tunteita herää jotain toista kohtaan. Tai pokailee muita naisia ja pettää suhteen aikana. Seksi on aika monelle miehelle tarve ja miehet ovat melko mukavuudenhaluisia eli haluavat arjen olevan mutkatonta. Tottakai jos laitat kaiken helposti tarjolle, niin miehiä varmasti riittää. Itse pistin tällaisen tyytyjän hetki sitten pihalle. Joo, meillä oli kivaa ja tultiin juttuun, mutta olen aikaisemmin ollut oikeasti rakastavissa suhteissa ja kokenut sitä parjattua henkistä yhteyttä. Tuosta suhteesta se puuttui kokonaan molemmin puolin, eikä mies ymmärtänyt yhtään mitä yritin sanoa kun koetin puhua asiasta. Hän oli muutenkin todella haluton varsinaisesti tekemään mitään suhteen eteen. Olen mielummin yksin kuin huonossa suhteessa.
Kummastuttaa tämä miesten seksin tarve. Miksi sitä pitää haluta niin paljon ja miettiä koko ajan ja siitä puhutaankin niin paljon. Itse ajattelin että muutun ns. normaaliksi kun seksin harrastamisen aloitan ja alan haluamaan sitä koko ajan, mutta en okein vieläkään ymmärrä, miksi se on niin iso juttu. Kai minussa on sitten jotain outoa, kun en ymmärrä niin ja en siis ole nainen.
Eiköhän se riipu ihan miehestä.
Mutta varmasti riittää noi. Ja luultavasti monelle riittäisi pelkkä rento yhdessäolo, naiset vaan taitaa nopeammin tehdä tossa vaiheessa omat johtopäätökset: ollaan kavereita. ;-)
Kun parempaa seksiä alkaa saamaan vasta parisuhteessa. Ja tietyillä lähtö arvoilla kumppanit voivat kehittyä sen kohdalla. (Mutta kuten kylmä kahvikaan ei ihmeisiin pysty niin ei pysty tietyillä lähtö arvoilla)
Jfnfnrb kirjoitti:
Kummastuttaa tämä miesten seksin tarve. Miksi sitä pitää haluta niin paljon ja miettiä koko ajan ja siitä puhutaankin niin paljon. Itse ajattelin että muutun ns. normaaliksi kun seksin harrastamisen aloitan ja alan haluamaan sitä koko ajan, mutta en okein vieläkään ymmärrä, miksi se on niin iso juttu. Kai minussa on sitten jotain outoa, kun en ymmärrä niin ja en siis ole nainen.
Biologia. Me emme ole kehittyneet tänne keskustelemaan henkeviä, vaan lisääntymään. Kaikki muu on älyn ja kulttuurin luomaa illuusiota. Ihan kivaa toki kaikki muukin.
Luin juuri tutkimuksesta, jossa todettiin, että miehille parisuhteessa tärkeintä se, että joku paapoo heitä, eli siivoaa, tekee ruoat valmiiksi.
Veikkaisin, että näiden jälkeen tulee seksi ja sitä siis paljon. Hyvänä kolmantena varmaan se, että mies saa tulla ja mennä omien tarpeidensa mukaan: eli ei nalkutusta vaikka pienten lasten isä tulisi harrastuksista jatkuvasti vasta lasten nukkumaanmenon jälkeen.
Mää on ne asiat mitä mies haluaa: täyshoidon seksillä + nainen maksaa elämästä vähintään puolet.
78968789 kirjoitti:
Jfnfnrb kirjoitti:
Biologia. Me emme ole kehittyneet tänne keskustelemaan henkeviä, vaan lisääntymään. Kaikki muu on älyn ja kulttuurin luomaa illuusiota. Ihan kivaa toki kaikki muukin.
Naiset ovat joku korkeampi kehityksen tuotos kun päässeet eroon tästä biologian rasitteesta? Heidän ei ole pakko lisääntyä vaan haluavat sitä muuta.
Vierailija kirjoitti:
78968789 kirjoitti:
Jfnfnrb kirjoitti:
Naiset ovat joku korkeampi kehityksen tuotos kun päässeet eroon tästä biologian rasitteesta? Heidän ei ole pakko lisääntyä vaan haluavat sitä muuta.
Mitä ilmeisimmin näin on. Usein miesten juttuja kuunnellessa tulee sellainen olo, että he ovat jotenkin askeleen (tai parikin...) jäljessä kehityksessä, kun edelleenkin toimivat niin vahvasti viettiensä pohjalta.
Kauhea tilanne, että mies ei pitäisi kiihottavana. Mahtaa käydä itsetunnon päälle.