Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulostulo: Tältä näyttää transhoitoja katuva ihminen

Vierailija
10.02.2019 |

Sellaista sattuu että alkaakin kaduttaa.
Mitä mietteitä herättää tämä?

Kommentit (848)

Vierailija
321/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa meistä ei ole mitään transuskiksia vaan ihan tavallisia naisia ja miehiä, jotka elää ihan tavallista arkea ilman sateenkaarilippuja. Meitä ei erota katukuvassa mitenkään.

ME KAIKKI ollaan vain miehiä ja naisia, mutta jotkut ne eivät halua tyytyä tähän, koska se on heidän mielestä niin tylsää. Kivempi olla joku spesiaalifriikki ja väittää itseään joksikin muuksi mitä on.

Mä nimenomaan olen se tavallinen tylsä mies. Ns. naisena eläessä kaikki energia meni siihen, että yritin vaikuttaa mahdollisimman friikiltä, kun en vaan ollut nainen. En ollut maskuliininen nainen. En lesbo. En androgyyni. Vaan tavallinen tylsä mies, jonka ei enää tarvitse esittää mitään vaan voi vaan olla.

Mutta ethän sinä ole mies, vaan juuri se leikelty hormonipumpattu friikki.

Kun et halunnut olla vain tylsästi nainen, joka olet.

Edelleen olet nainen, mutta nyt friikki, koska muokkasit itseäsi keinotekoisesti. 

Itse asiassa muahan ei ole edes leikelty, että nythän siis vasta friikki olenkin, olen oikeasti nainen, jolla on syntymässä saatu vagina :D Näin transtaustaisena miehenä olen kyllä saanut huomata, että ruoho ei todellakaan ole vihreämpää aidan toisella puolella, ihan yhtä tylsää tämä miehen elämä on kuin naisenkin - mitään väliähän sillä ei ole. Hauskoja nämä provosointiyritykset, kun ehkä nyt kuitenkin tiedän itsekin olevani geneettinen nainen. Sosiaalisesti toki olen mies, mikä on ainoa asia millä tuolla kadulla ja oikeassa elämässä merkkaa.

Ei susta kyllä ota erkkikään selvää, et taida piruparka itsekään tietää mikä ja kuka olet, ja sekotat jutuillasi jo sivullisen lukijankin.

Mutta sinä olet siis nainen, en ymmärrä mikä tarve on väittää itseäsi mieheksi?.

Kai tajuat että nyt sitten olet sellanen friikki, vaikka 1.viestissäsi väitit olevasi vain tylsästi mies. Ei kai tylsillä miehillä oikeaa aitoa vaginaa ole. Kyllä tuo sinut laittaa väkisinkin sinne friikkilaatikkoon. Sori nyt vaan, en haluaisi olla julma. :D

Olen transtaustainen mies, ftm. Syntymässä määritetty tytöksi, koko lapsuuden ja nuoruuden vedin friikin roolia, kunnes pääsin sukupuolenkorjaushoitoihin ja nyt elän tavallisena, tylsänä juridisena miehenä. Sinä toki miellät minut kirjoitukseni perusteella naiseksi ja ymmärrän sen, cissin ajatusmaailma on sellainen. Kaikki minut tuntevat mieltävät minut mieheksi koska sellaiselta näytän. Oikeasti varmasti olen friikki, mutta sillä ei ole mitään väliä, koska se ei näy päälle eikä kukaan sitä tiedä.

Vierailija
322/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko transilmiö on samanlainen trendi kuin kauneuskirurgia. 

Koskahan tähän aletaan puuttumaan ja kaivetaan totuus esiin mediassakin.

Nyt ilmiötä vain positiivisesti promotaan, aivan kuin kyse olisi normaalistaja todellisesta asiasta.

Uusia "transsukupuolisia" pompsahtelee kuin sieniä sateella, varsinkin LBGTXÖZ_yhteisön jäsenille. Mistähän sekin johtuu. Eikä kukaan kyseenalaista. Jos kyseenalaistaa, tämä kultin kaltainen yhteisö järjestää taatusti somekohun ja pilaa asiaa julkisesti ihmetelleen ihmisen elämän. Siksipä ei näy julkisuudessa ketään, joka rohkenisi sanoa totuuden, transeja ei ole olemassa, on vain ihmisiä joiden harhoja tuetaan, tai joille kokonaan syötetään harha.

Miksi sitten transpoli on toiminut 25 vuotta, eikä sinä aikana ole ollut kuin aivan muutama katuja ja tutkimuksissa todetaan tutkittavien elämänlaadun parantuneen huomattavasti? Se on aika pieni osa, joka hilluu julkisuudessa, suurin osa transtaustaisistakin pitää osaa heistä aika kummallisina.

Varmaan siksi, että joku SETA tollasen puljun on perustanut, vaikea kuvitella että mikään muu taho olisi toiminnan takana.

Kukahan näitä "tutkimuksia" tekee, onko yhtään tullut mieleen. Taidat olla hyvin nuori ja naiivi, ainakin naiivi.

25 vuotta on hyvin lyhyt aika. Uskomatonta että tollasta soopaa on päästetty koskaan Suomen kaltaiseen maahan, jossa kuvittelisi järjen ja eettisen ajattelun toimivan paremmin kuin huuhaan.

Kuka näitä tutkimuksia tekee? Taysin ja Hyksin transpolin erikoislääkärit, jotka haastattelevat jokaisen prosessin läpikäyneen viimeisellä käyntikerralla.

On 25 vuotta nyt sen verran pitkä aika, että ehkä oltaisiin jo huomattu, jos hoidoista olisi jotain haittaa ja niitä kaduttaisiin.

Kyllähän niitä useimmat katuu, mutta sellasia ihmisiä ei päästetä lehtien palstoille ja televisioon. Mistähän sekin johtuu.

Miten tyytyväinen sellainen ihminen voi olla, joka on vaurioittanut alapäänsä pysyvästi, ja kärsii monenlaisista vaivoista ja kivuista loppuikänsä. 

Ja tämän on todennut ihan TAYSin kirurgi, televisiossa, kertoi siis mitä nämä leikkaukset oikeasti aiheuttavat ihmiselle loppuiäksi.

Elämä ei todellakaan ole vaivatonta ja helppoa sen jälkeen, miksi halutaan antaa vaikutelma onnellisista ihmisistä joilla on uusi sukupuoli. Ei se sukupuoli ole oikeasti sellainen kuin se luonnollisesti siihen syntyvillä on, se vaatii jatkuvaa hormonien pumppausta ja alapään hoitamista.

Tulee vakavia virtsausongelmia jne jne.

Virtsausongelmat ovat nykyisin lähinnä poikkeus kuin sääntö. Kaikki eivät myöskään mene alapääkirurgiaan. Naiset ottavat pillerin, miehet injektion 4 krt vuodessa.

Totta on kylläkin se, ettei transsukupuolisen elämä mitään auvoa ole. Sulla on vaan huonoja vaihtoehtoja. Itse vertaisin tilannetta siihen, että kun pääsin hoitoihin oli kuin olisin ollut koko ikäni sokea, mutta sain näön toiseen silmääni. Pikkuhiljaa sitä tajuaa olevansa puolisokea. Ei mitään ihanaa. Mutta ennen oli paljon huonommin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmisenä melko suvaitsevainen ja ennakkoluuloton, ainakin luulen niin. Olen aina hyväksynyt kaikki seksuaalisuudet laidasta laitaan, kuten myös erikoiset tyylisuuntaukset ja esim. uskonnot ja kulttuurit, tietenkään mitään kulttuurin varjolla tehtyä väkivaltaa yms. en hyväksy. On kuitenkin yksi asia, joita olen vuosikausia yrittänyt ymmärtää ja pähkäillä: transsukupuolisuus. Miksi transsukupuoliset ihmiset ajattelevat olevansa eri sukupuolta? Mikä heidän identiteetissään sen kertoo? Olen katsonut monia dokumentteja aiheesta, jossa transsukupuolisen haastattelu menee luokkaa: "Jo pienenä tykkäsin enemmän leikkiä barbeilla ja nukeilla ennemmin kuin prätkähiirillä. Puin siskoni mekkoja ylleni ja meikkasin äitini meikeillä." Jaahas, ja mikä sääntö sanoo, että jos olet kiinnostunut feminiinisistä jutuista, olet nainen? Minulle on täysin okei, jos olet mies ja haluat pukeutua mekkoon ja meikata. Mutta miksi ajattelet olevasi nainen? Minusta tuntuu, että transsukupuolisuus on syntynyt yhteiskunnan liian ahtaan miehen ja naisen muotin takia. Pojat ja tytöt, jotka jo lapsena huomaavat kiinnostuvansa "väärän sukupuolen" asioista ahdistuvat, ja alkavat ajattelemaan, että kai minä nyt sitten olen poika kun tykkään poikien jutuista. Jos tällaisia rajoituksia sukupuolten välillä ei olisi, transsukupuolisuutta tuskin olisi edes olemassa. Sukupuoli kun nyt on vaan asia, jota ei voi muuttaa. Voit silpoa ruumiisi, mutta ei se muutu vastakkaisen sukupuolen ruumiiksi. Samalla tavalla et voi vaihtaa rotuasi: jos olet musta, olet musta, jos olet valkoinen, olet valkoinen. Rotu nyt kun ei ole mikään identiteettikysymys, kuten ei sukupuolikaan. Sanokaa minua ahdasmieliseksi, en vain voi millään ymmärtää tällaisia outouksia.

Ei se oo oikeesti noin, Vaikka jotkut niin luulevatkin. Itse transmiehenä kuulen useimmilta kaltaisiltani, kuinka lapsuus oli vapaata ja helppoa, kun ei ollut vielä muotoja ja saatiin täällä länsimaissa olla ns. poikatyttöjä ihan vapaasti. Se ei kuitenkaan auta siihen, että koet jalkovälistäsi puuttuvan jotain ja koet suurta kaipuuta katsoessasi poikaporukan menoa ja ahdistut tyttöporukassa. Se ei auta siihen, että lantiosi levenee ja rintasi kasvavat, etkä tunne yhteyttä kroppaasi.

Jokainen tuntee ahdistusta kehostaan, varsinkin kun alkaa tissit ja karvat kasvaa, tulee menkat jne.

Pitäisikö sen vuoksi kaikille teinitytöille ehdotella tekopeniksen asennusta kirurgisesti, ja loppuiäksi kipuja ja vaivoja feikkikehon kanssa? Juu ei. 

Ihminen kasvaa aikuiseksi, tottuu kehoonsa, alkaa arvostamaan kehoaan mitä kauemmin elää. Ellei, kyse on mielenterveyden ongelmasta, ei fyysisestä ongelmasta.

Samantapainen sairaus tämä itsensä toiseksi sukupuoleksi tunteminen, kuin anoreksia. Molemmissa vihataan omaa kehoa. Emme silti halua että anoreksiaa aletaan hoidattaa rasvaimulla.

Vierailija
324/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten tyttöjen transsukupuolisuus on nelinkertaistunut kuudessa vuodessa. 

https://yle.fi/uutiset/3-9418337

Määrä on valtava nykyään, mistähän johtuu? 

Muunsukupuolisuus. Vähän sama kuin miesten puolella transvestismi, mutta siihen ei ole hoitoa toisin kuin tytöksi syntyneiden muunsukupuolisuuteen.

Vierailija
325/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä kuluja veronmaksajille. Leikkausten riskeistä ei puhuta tarpeeksi eikä esim. siitä että estrogeenin pumppaaminen mieheen kohottaa syöpäriskiä huomattavasti. En voi hyväksyä leikkauksia ja hormonihoitoja julkisella puolella. Fyysistä sukupuolta vaan ei voi vaihtaa. Ehkä paras vertaus jonka kuulin oli kysymys siitä miksi ikään ei voi muuttaa? Miksi en vain voisi olla 20 vuotta nuorempi koska musta nyt tuntuu siltä. Hyväksykää mun subjektiivinen todellisuus ja maksakaa mun hoidot.

Vierailija
326/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ilmiötä vain positiivisesti promotaan, aivan kuin kyse olisi normaalistaja todellisesta asiasta.

Uusia "transsukupuolisia" pompsahtelee kuin sieniä sateella, varsinkin LBGTXÖZ_yhteisön jäsenille. Mistähän sekin johtuu. Eikä kukaan kyseenalaista. Jos kyseenalaistaa, tämä kultin kaltainen yhteisö järjestää taatusti somekohun ja pilaa asiaa julkisesti ihmetelleen ihmisen elämän. Siksipä ei näy julkisuudessa ketään, joka rohkenisi sanoa totuuden, transeja ei ole olemassa, on vain ihmisiä joiden harhoja tuetaan, tai joille kokonaan syötetään harha.

Miksi sitten transpoli on toiminut 25 vuotta, eikä sinä aikana ole ollut kuin aivan muutama katuja ja tutkimuksissa todetaan tutkittavien elämänlaadun parantuneen huomattavasti? Se on aika pieni osa, joka hilluu julkisuudessa, suurin osa transtaustaisistakin pitää osaa heistä aika kummallisina.

Varmaan siksi, että joku SETA tollasen puljun on perustanut, vaikea kuvitella että mikään muu taho olisi toiminnan takana.

Kukahan näitä "tutkimuksia" tekee, onko yhtään tullut mieleen. Taidat olla hyvin nuori ja naiivi, ainakin naiivi.

25 vuotta on hyvin lyhyt aika. Uskomatonta että tollasta soopaa on päästetty koskaan Suomen kaltaiseen maahan, jossa kuvittelisi järjen ja eettisen ajattelun toimivan paremmin kuin huuhaan.

Kuka näitä tutkimuksia tekee? Taysin ja Hyksin transpolin erikoislääkärit, jotka haastattelevat jokaisen prosessin läpikäyneen viimeisellä käyntikerralla.

On 25 vuotta nyt sen verran pitkä aika, että ehkä oltaisiin jo huomattu, jos hoidoista olisi jotain haittaa ja niitä kaduttaisiin.

Kyllähän niitä useimmat katuu, mutta sellasia ihmisiä ei päästetä lehtien palstoille ja televisioon. Mistähän sekin johtuu.

Miten tyytyväinen sellainen ihminen voi olla, joka on vaurioittanut alapäänsä pysyvästi, ja kärsii monenlaisista vaivoista ja kivuista loppuikänsä. 

Ja tämän on todennut ihan TAYSin kirurgi, televisiossa, kertoi siis mitä nämä leikkaukset oikeasti aiheuttavat ihmiselle loppuiäksi.

Elämä ei todellakaan ole vaivatonta ja helppoa sen jälkeen, miksi halutaan antaa vaikutelma onnellisista ihmisistä joilla on uusi sukupuoli. Ei se sukupuoli ole oikeasti sellainen kuin se luonnollisesti siihen syntyvillä on, se vaatii jatkuvaa hormonien pumppausta ja alapään hoitamista.

Virtsausongelmat ovat nykyisin lähinnä poikkeus kuin sääntö. Kaikki eivät myöskään mene alapääkirurgiaan. Naiset ottavat pillerin, miehet injektion 4 krt vuodessa.

Totta on kylläkin se, ettei transsukupuolisen elämä mitään auvoa ole. Sulla on vaan huonoja vaihtoehtoja. Itse vertaisin tilannetta siihen, että kun pääsin hoitoihin oli kuin olisin ollut koko ikäni sokea, mutta sain näön toiseen silmääni. Pikkuhiljaa sitä tajuaa olevansa puolisokea. Ei mitään ihanaa. Mutta ennen oli paljon huonommin.

Todella surullista, kun kehossa ei mitään vikaa ole. Se on vihaa itseä kohtaan.

TAYSin kirurgi kertoi rehellisesti MOT ohjelmassa, että nämä leikkaukset vammauttavat ihmisiä, eikä niille selvästikään missään kerrota, miten hankalaa ja jopa kivuliasta loppuelämä on leikkauksen jälkeen. Elävät vain jossain onnen harhoissa kun tulevat leikkuupöydälle.

Sanoi ettei hän niitä leikkauksia haluaisi tehdä. Ilmeisesti nykyään pakko siinä työssä.

Eli noita leikattuja on Suomessakin jo hirveät määrät, ja kokoajan tulee lisää. Siihen päälle jälkihoidot loppuelämäksi. Ei todellakaan mitään juhlaa.

Vierailija
327/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmisenä melko suvaitsevainen ja ennakkoluuloton, ainakin luulen niin. Olen aina hyväksynyt kaikki seksuaalisuudet laidasta laitaan, kuten myös erikoiset tyylisuuntaukset ja esim. uskonnot ja kulttuurit, tietenkään mitään kulttuurin varjolla tehtyä väkivaltaa yms. en hyväksy. On kuitenkin yksi asia, joita olen vuosikausia yrittänyt ymmärtää ja pähkäillä: transsukupuolisuus. Miksi transsukupuoliset ihmiset ajattelevat olevansa eri sukupuolta? Mikä heidän identiteetissään sen kertoo? Olen katsonut monia dokumentteja aiheesta, jossa transsukupuolisen haastattelu menee luokkaa: "Jo pienenä tykkäsin enemmän leikkiä barbeilla ja nukeilla ennemmin kuin prätkähiirillä. Puin siskoni mekkoja ylleni ja meikkasin äitini meikeillä." Jaahas, ja mikä sääntö sanoo, että jos olet kiinnostunut feminiinisistä jutuista, olet nainen? Minulle on täysin okei, jos olet mies ja haluat pukeutua mekkoon ja meikata. Mutta miksi ajattelet olevasi nainen? Minusta tuntuu, että transsukupuolisuus on syntynyt yhteiskunnan liian ahtaan miehen ja naisen muotin takia. Pojat ja tytöt, jotka jo lapsena huomaavat kiinnostuvansa "väärän sukupuolen" asioista ahdistuvat, ja alkavat ajattelemaan, että kai minä nyt sitten olen poika kun tykkään poikien jutuista. Jos tällaisia rajoituksia sukupuolten välillä ei olisi, transsukupuolisuutta tuskin olisi edes olemassa. Sukupuoli kun nyt on vaan asia, jota ei voi muuttaa. Voit silpoa ruumiisi, mutta ei se muutu vastakkaisen sukupuolen ruumiiksi. Samalla tavalla et voi vaihtaa rotuasi: jos olet musta, olet musta, jos olet valkoinen, olet valkoinen. Rotu nyt kun ei ole mikään identiteettikysymys, kuten ei sukupuolikaan. Sanokaa minua ahdasmieliseksi, en vain voi millään ymmärtää tällaisia outouksia.

Ei se oo oikeesti noin, Vaikka jotkut niin luulevatkin. Itse transmiehenä kuulen useimmilta kaltaisiltani, kuinka lapsuus oli vapaata ja helppoa, kun ei ollut vielä muotoja ja saatiin täällä länsimaissa olla ns. poikatyttöjä ihan vapaasti. Se ei kuitenkaan auta siihen, että koet jalkovälistäsi puuttuvan jotain ja koet suurta kaipuuta katsoessasi poikaporukan menoa ja ahdistut tyttöporukassa. Se ei auta siihen, että lantiosi levenee ja rintasi kasvavat, etkä tunne yhteyttä kroppaasi.

Jokainen tuntee ahdistusta kehostaan, varsinkin kun alkaa tissit ja karvat kasvaa, tulee menkat jne.

Pitäisikö sen vuoksi kaikille teinitytöille ehdotella tekopeniksen asennusta kirurgisesti, ja loppuiäksi kipuja ja vaivoja feikkikehon kanssa? Juu ei. 

Ihminen kasvaa aikuiseksi, tottuu kehoonsa, alkaa arvostamaan kehoaan mitä kauemmin elää. Ellei, kyse on mielenterveyden ongelmasta, ei fyysisestä ongelmasta.

Samantapainen sairaus tämä itsensä toiseksi sukupuoleksi tunteminen, kuin anoreksia. Molemmissa vihataan omaa kehoa. Emme silti halua että anoreksiaa aletaan hoidattaa rasvaimulla.

Mutta miksi sitten, kun kehoni alkoi saada miehisiä piirteitä ja rasvani sijoittuivat miehisesti hyväksyin kroppani ja aloin tuntea siihen henkistä yhteyttä, aloin kiinnostua hyvännäköistä alushousuista (jotka tyttönä ei kiinnostaneet yhtään) ja aloin kiinnostua seksistä ja kykenin nauttimaan siitä kropassani, kun ennen en ymmärtänyt siitä mitään?

Vierailija
328/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella surullista, kun kehossa ei mitään vikaa ole. Se on vihaa itseä kohtaan.

TAYSin kirurgi kertoi rehellisesti MOT ohjelmassa, että nämä leikkaukset vammauttavat ihmisiä, eikä niille selvästikään missään kerrota, miten hankalaa ja jopa kivuliasta loppuelämä on leikkauksen jälkeen. Elävät vain jossain onnen harhoissa kun tulevat leikkuupöydälle.

Sanoi ettei hän niitä leikkauksia haluaisi tehdä. Ilmeisesti nykyään pakko siinä työssä.

Eli noita leikattuja on Suomessakin jo hirveät määrät, ja kokoajan tulee lisää. Siihen päälle jälkihoidot loppuelämäksi. Ei todellakaan mitään juhlaa.

En nähnyt tuota ohjelmaa, mutta kaikki leikkaukset tehdään Helsingin Töölössä, en tiedä miten Tays siihen liittyy. Onneksi sinä et ole se, joka näistä asioista päättää, omalla kohdallani itseviha oli kyllä ennen kova, nyt prosessin jälkeen ei enää olenkaan.

Vierailija
329/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttäviä kuluja veronmaksajille. Leikkausten riskeistä ei puhuta tarpeeksi eikä esim. siitä että estrogeenin pumppaaminen mieheen kohottaa syöpäriskiä huomattavasti. En voi hyväksyä leikkauksia ja hormonihoitoja julkisella puolella. Fyysistä sukupuolta vaan ei voi vaihtaa. Ehkä paras vertaus jonka kuulin oli kysymys siitä miksi ikään ei voi muuttaa? Miksi en vain voisi olla 20 vuotta nuorempi koska musta nyt tuntuu siltä. Hyväksykää mun subjektiivinen todellisuus ja maksakaa mun hoidot.

Älä jaksa valehdella. Mikä agenda sinulla on? Leikkausten riskeistä puhutaan erittäinkin paljon. Sinä et vaan tiedä koska et ole ilmeisesti trans. Jos olisit niin tietäisit ettei mitään hoitoa saa vain ilmoittamalla - että mä nyt vaan haluun ja kaikkia arvoja ja psyykettäsi seurataan jotta voidaan puuttua ongelmiin jos sellaisia ilmenee.

Estrogeenin tai testosteronin käyttö transsukupuolisten hoidossa ei lisää syöpien riskiä. Orkiektomia esm. taas MTF-tapauksissa suojaa metaboliselta oireyhtymältä.

Vierailija
330/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorten tyttöjen transsukupuolisuus on nelinkertaistunut kuudessa vuodessa. 

https://yle.fi/uutiset/3-9418337

Määrä on valtava nykyään, mistähän johtuu? 

Hormonien ja saasteiden aiheuttamasta geenivirheestä?

Vierailija
331/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista että moiset "hoidot" jopa Suomen kaltaisessa maassa sallitaan, jossa ajattelisi terveen järjen ja etiikan vielä toimivan, toisin kuin jossain USAn kaltaisessa kehitysmaassa, josta tämäkin puoskarointi on tänne raahautunut.

Onneksi tämä tyyppi kertoo rohkeasti totuuden.

Hän kertoo vain oman epäonnistuneen tapauksensa, ei se ole mitenkään yleispätevä totuus.

kyllä se vaan totta on, ettei voi syntyä "väärään sukupuoleen", eikä onni tule hormoneilla ja kirurgisesti itseään pahoinpitelemällä ja loppuiäksi vammauttamalla.

Ei ole. Jokainen ihminen on omanlainen kokonaisuus, sama ei toimi toiselle. Vaikka se onkin totta, että ei se sukupuoli varsinaisesti "väärä" ole, se mikä keino siihen auttaa todellakin vaihtelee. Koitapa mennä sanomaan jollekin naimisissa olevalle homolle, ettei hän voi elää onnellista elämää valitsemansa homopuolison kanssa, vaan siihen tarvitaan nainen. Mitäpä veikkaat onko asia näin?

Mitä ihmettä homot tähän liittyy, ei minulla mitään homoja vastaan ole, niitä on oikeesti olemassa, mutta transsukupuolisuus on täydellistä fantasiaa, josta nykyaikana moni käärii rahansa.

Jos tämä transhuuhaa on totta, kerro miten tämä ilmiö näyttäytyi esim kivikaudella? 

No eikös siitä nyt ole joku seinäkirjoitus luolassa, kuinka Aatamin serkku hakkasi peniksensä kivellä irti?

Ei ole kuin parikymmentä vuotta, kun homous ei ollut totta.

Aatami on raamatun satuhahmo, toope. :D

Kyllä homoja on ollut kautta historian. Näitä transeja ei, arvaapa miksi, siksi ettei sellasia ole olemassa muuta kuin nykyaikana, koska moni käärii siitä rahansa. Suurta bisnestä amerikassa, kuten kaikki huuhaa. Ikävä että rantautui tännekin.

Entäs Intian Hjirat, kaakksois-aasian Katoyt?

Näistä on paljon mainintoja jo tuhansien vuosien takaa. Intiassa Hjirat olivat aikanaan kunnioitettu vähemmistö, Iso-britannian vallan aikana valitettavasti britit toivat mukanaan toisenlaisen ilmapiirin ja heitä alettiin vuodikymmenien kuluessa syrjiä brittien ja myöhemmin kristillisiä vaikutteita saaneiden intialaisten toimesta.

Sama oli amerikan intiaaneilla, he tunsivat jo tuolloin "väärään sukupuoleen syntyneet"

Satoja vuosia sitten lääketiede ei titenkään ollut niin kehittynyt kuin nykyään joten varsinaisia sukupuolenkorjauleikkauksiakaan ei voitu tehdä.

Vierailija
332/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mieheen, mutta transnaiselta ajetaan testost alas ja poistetaan kivekset, joten ei lisää yhtään mitään riskiä. No onhan niitä nuorennosleikauksia, kritisoi sitä. Transsukupuolisella on oikeasti tullut kohdussa väärä hormonialtistus kehitysvaiheessa, kyseessä ei ole mikään huuhaa vaan asia, jota ei voi päättää eikä muuttaa.

Vierailija
333/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se Taysin kirurgi M. K., joka on ollut avoimen transvastainen vuosikaudet lähinnä vakaumuksensa vuoksi?

Vierailija
334/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena sellainen kommentti, että ei hirveesti kannattais vaahdota sellaisista asioista, jotka eivät itseä (ainakaan sillä hetkellä) kosketa. Asioista voi olla eri mieltä, kun ne tulevat tarpeeksi lähelle.

Love and Peace!

Vierailija
335/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa meistä ei ole mitään transuskiksia vaan ihan tavallisia naisia ja miehiä, jotka elää ihan tavallista arkea ilman sateenkaarilippuja. Meitä ei erota katukuvassa mitenkään.

ME KAIKKI ollaan vain miehiä ja naisia, mutta jotkut ne eivät halua tyytyä tähän, koska se on heidän mielestä niin tylsää. Kivempi olla joku spesiaalifriikki ja väittää itseään joksikin muuksi mitä on.

Mä nimenomaan olen se tavallinen tylsä mies. Ns. naisena eläessä kaikki energia meni siihen, että yritin vaikuttaa mahdollisimman friikiltä, kun en vaan ollut nainen. En ollut maskuliininen nainen. En lesbo. En androgyyni. Vaan tavallinen tylsä mies, jonka ei enää tarvitse esittää mitään vaan voi vaan olla.

Mutta ethän sinä ole mies, vaan juuri se leikelty hormonipumpattu friikki.

Kun et halunnut olla vain tylsästi nainen, joka olet.

Edelleen olet nainen, mutta nyt friikki, koska muokkasit itseäsi keinotekoisesti. 

Itse asiassa muahan ei ole edes leikelty, että nythän siis vasta friikki olenkin, olen oikeasti nainen, jolla on syntymässä saatu vagina :D Näin transtaustaisena miehenä olen kyllä saanut huomata, että ruoho ei todellakaan ole vihreämpää aidan toisella puolella, ihan yhtä tylsää tämä miehen elämä on kuin naisenkin - mitään väliähän sillä ei ole. Hauskoja nämä provosointiyritykset, kun ehkä nyt kuitenkin tiedän itsekin olevani geneettinen nainen. Sosiaalisesti toki olen mies, mikä on ainoa asia millä tuolla kadulla ja oikeassa elämässä merkkaa.

Ei susta kyllä ota erkkikään selvää, et taida piruparka itsekään tietää mikä ja kuka olet, ja sekotat jutuillasi jo sivullisen lukijankin.

Mutta sinä olet siis nainen, en ymmärrä mikä tarve on väittää itseäsi mieheksi?.

Kai tajuat että nyt sitten olet sellanen friikki, vaikka 1.viestissäsi väitit olevasi vain tylsästi mies. Ei kai tylsillä miehillä oikeaa aitoa vaginaa ole. Kyllä tuo sinut laittaa väkisinkin sinne friikkilaatikkoon. Sori nyt vaan, en haluaisi olla julma. :D

Olen transtaustainen mies, ftm. Syntymässä määritetty tytöksi, koko lapsuuden ja nuoruuden vedin friikin roolia, kunnes pääsin sukupuolenkorjaushoitoihin ja nyt elän tavallisena, tylsänä juridisena miehenä. Sinä toki miellät minut kirjoitukseni perusteella naiseksi ja ymmärrän sen, cissin ajatusmaailma on sellainen. Kaikki minut tuntevat mieltävät minut mieheksi koska sellaiselta näytän. Oikeasti varmasti olen friikki, mutta sillä ei ole mitään väliä, koska se ei näy päälle eikä kukaan sitä tiedä.

Juurihan sanoit että sinulla on oikea vagina edelleen ja synnyitkin naiseksi, et sinä ole mies vaikka olisit miten macho ja vaikka parran hormoneilla kasvattanut. Nyt sinä nimenomaan olet se friikki, ja sinut sellaisena nähdään.

En käsitä miten voit kuvitella olevasi normaali mies, kun et ole. 

Mutta ei kai sillä, saahan sitä kuvitella mitä haluaa, mutta todellisuus on asia erikseen.

Laittaessani joka aamu silikonipackerin alushousuihini ja kantaessani mukanani välinettä, jolla virtsaan seisten (jos on pakko) käydessäni paskaduunissa, johon päädyin, koska aloitin uuden elämän etelässä ja jätin tutkintoni entiseen elämääni voin vakuuttaa, että tiedän kyllä, etten ole normaali mies.

Ei, minua ei nähdä friikkinä, koska kukaan ei tiedä, että olen transmies.

Vierailija
336/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään pahaa haluta takaisin omaan sukupuoleen , mutta toisessa videossa puhuu kuinka pitää kertoa tästä jotta muut ovat ''hoidettavissa ja pelastettavissa'' kuulostaa jo transsukupuolisuutta vastaan olevalta lausunnolta? 

Miksi tuollasta huuhaata ja ihmisen manipulointia ei saisi sinun mielestä vastustaa?

Kyllä minä ainakin vastustan, vaikka ei mulla siihen mitään keinoja ole. Mutta näin sanallisesti ainakin.

Jokainen tervejärkinen vastustaa, sitä en tiedä miten terve tämä videon henkilö on, mutta ainakin oli tullut järkiinsä.

Et vaan pysty kohtaamaan sitä että olet ainakin henkisesti vanha jäärä, jonka auttamattomasti vanhentuneet käsitykset ovat muuttumassa etkä itse pysy enää perässä. Uusi tieto ei kelpaa ellei se sovi vanhoihin kaavoihin.

Jos pitää valitä olenko realisti, vai humpuukin uskova trenditietoinen hipsteri, valitsen mieluusti ensimmäisen vaihtoehdon, vaikka se sinusta tarkoittaa "jäärää".

Totuus ei pala tulessakaan, vai miten se meni. Toivottavasti tämä ei ole raamatunlause tms, seuraavaksi väität minua uskovaiseksi. Aina tulee ne samat laulut jos tätä asiaa kritisoi. 

Vierailija
337/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa että Aito avioliitto jakoi tämän videon facebookissaan. Onneks ihmiset osaa laskea 1+1.

Vierailija
338/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo menee jo henkilökohtaiseksi loukkaukseksi. Ei me tiedetä miten hyvin muutos on tämän ihmisen kohdalla onnistunut? 

Vierailija
339/848 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa että Aito avioliitto jakoi tämän videon facebookissaan. Onneks ihmiset osaa laskea 1+1.

Että sellaset larppaukset.

Vierailija
340/848 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän transseksuaalisuus edes liity mitenkään Aitoon Avioliittoon!? 

Raamatussa kyllä kerrotaan selkeästi homoseksuaalisuuden olevan synti, mutta transseksuliaalisuus onkin sitten ihan eri asia ja siihen raamattu ei ota selkeää kantaa. Itse olen uskovainen ja en tunne ketään uskovaa, jolla olisi selkeä kanta transasiaan, edes ne kovimmat homoliittojen vastustajat jotka tunnen, eivät transasiaan juuri ota kantaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme