Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytöstavat - mitä on tapahtunut?

Vierailija
10.02.2019 |

Syömässä pari tuntia sitten ravintolassa, ei burger- tai pizzapaikka.

Seuraavia huomioita:

1. Katettua lautasliinaa ei käytetty
2. Syötiin kyynärpäät pöydällä, mikä on aidosti vaikeaa koska käsien matka alas lautasen luo on vaikea
3. Kaivettiin hampaita omilla sormilla/kynsillä.

Mitä on tapahtunut aivan peruskäytöstavoille? Vähän ihmetyttää, kun vanhempien pitäisi olla esimerkkinä, ja sitten meno on kuvatun mukaista.

Pisa-koulutus on mennyt hukkaan kun tämä on tilanne.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on Pisa-koulutus? Kerropas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää enemmän sosiaalisten käytöstapojen puute. Siis nämä, että ei tervehditä/vastata tervehdykseen, ei kätellä esittäytymistilanteessa, ei katsota silmiin, ei pyydetä anteeksi, ei osata luontevasti jutella toisten kanssa vaan keskustelu on joko moukkamaista utelua tai vaihtoehtoisesti tympeää murahtelua, ylimielisesti skannaillaan toista päästä varpaisiin, kommentoidaan tökerösti toisen ulkonäköä jne. Näitä huonosti käyttäytyviä ei löydy pelkästään perämetsien Persu-Peroista, vaan ihan koulutetut ja maailmaa nähneet kaupunkilaisetkin osaavat olla todellisia palikoita.

Vierailija
4/8 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioluutio on tapahtunut. Se on totta, vaikka toisille se on muka fiktiivinen komediaelokuva.

Vierailija
5/8 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään lippikset ja pipot päässä.

Vierailija
6/8 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää enemmän sosiaalisten käytöstapojen puute. Siis nämä, että ei tervehditä/vastata tervehdykseen, ei kätellä esittäytymistilanteessa, ei katsota silmiin, ei pyydetä anteeksi, ei osata luontevasti jutella toisten kanssa vaan keskustelu on joko moukkamaista utelua tai vaihtoehtoisesti tympeää murahtelua, ylimielisesti skannaillaan toista päästä varpaisiin, kommentoidaan tökerösti toisen ulkonäköä jne. Näitä huonosti käyttäytyviä ei löydy pelkästään perämetsien Persu-Peroista, vaan ihan koulutetut ja maailmaa nähneet kaupunkilaisetkin osaavat olla todellisia palikoita.

Kun ihmettelin kerran, mikseivät hyvinkoulutettujen naapurieni lapset tervehdi ikinä takaisin niin perheen isä selitti, ettei heidän perheessä ole lasten pakko tervehtiä ketään. Mitäpä tuohon voi vastata?

Omille pennuilleni olen kyllä takonut pienestä pitäen kohteliaiden käytöstapojen merkitystä ja minulle tuli kerran teinini kaverin vanhempi ihmettelemään sitä, että teini oli heille ensimmäistä kertaa mennessä kätellyt vanhempaa ja kertonut reippaasti koko nimensä ja sen, mitä kautta tuntee hänen teininsä.

Vierailija
7/8 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kättely on yliarvostettua. Se levittää vain pöpöjä.

Vierailija
8/8 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ikävä kyllä pysty katsoa silmiin kuin harvoja ja valittuja, joten tervehdys ja kättely saa luvan riittää.