Väkivaltaa
Tuli yöllä riitaa miehen kanssa ja tilanne eskaloitui siihen pisteeseen että olin lähdössä tilanteesta pois ja mies esti sen. Hän piti väkisin kiinni ja minä yritin päästä irti. Muistan kun yritin kaikin keinoin rimpuilla irti, pyysin miestä lopettamaan ja päästämään irti. Aina kun pääsin hänen otteestaan hän otti välittömästi kiinni uudestaan. Välillä olin maassakin. Menin jossain vaiheessa aivan paniikkiin ja ainoa ajatus päässä oli että täytyy päästä pois. Mies huomasi että panikoin ja päästi irti. Juoksin pois.
Tänään puhuimme asiasta. Minä tein väärin ja myönsin sen. Mies taas ei ymmärtänyt että kiinnipito oli väärin ja syyttää siitä minua, eikä ymmärtä miksi panikoin. Pyysin omalta osaltani anteeksi, mutta olen järkyttynyt ja ahdistunut miehen käytöksestä. En oikein tiedä miten tätä asiaa selvittäisi. Olen tosi surullinen.
Kommentit (32)
Ei toi normaalilta kuulosta. Kummankin köytös kuulostaa oudolta. Miksi sen miehen piti pitää kiinni naisesta? Eikö aikuiset saa tehdä mitä haluaa. Ei aikuisia pidä kiinni muut kun vartijat tai poliisit.
Jätä se viina jos siitä tulee ongelmia. Se on suhteissa yksi suurimpia ongelmien aiheuttajia. Usko pois että on kokemusta ja ihan omasta Alkon käytöstäni. Kaduttaa että olen antanut sen sotkea niin paljon ja tuhota niin paljon hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Ei mies tehnyt välttämättä mitään väärin jos esti sinua juoksemaan kiihdyksissäsi yksin pimeään yöhön. Siellä olisi voinut olla miehiä jotka oikeasti tekevät sinulle pahaa. Itse en luokittele tuota väkivallaksi jos mies ei uhannut sinua ja tarkoitus oli suojella sinua siltä että paniikissa teet jotain harkitsematonta.
Olet pimeä.
Miten minä voin selittää tätä niin epäselvästi. Olimme yhdessä lähdössä, mies odotti kauan ja kävi pari kertaa hoputtamassa. Minä juttelin kaverin kanssa, enkä tajunnut ajankulua. Lopulta mies hermostui ja huusi kiroillen että täytyy mennä ja minä totesin etten lähde hänen kanssaan kun hän on raivona. Olin lähdössä pois ja sitten hän otti kiinni. Minä en siis missään nimessä lyönyt tai potkinut miestäni. Ainoastaan yritin päästä hänen otteestaan ja aikani yritettyäni menin aivan paniikkiin kun hän ei päästänyt irti. Minä en ole väkivaltainen, enkä koskaan löisi miestäni.
Kiinni pitäminen on väkivaltaa. Onko mies aiemmin huutanut sinulle? Raivonnut tai nimitellyt? Ne on myös väkivaltaa. Se, että hän on joutunut hoputtamaan sinua, ei oikeuta väkivallan käyttöä vaan hän itse vastuussa omasta toiminnastaan. Jos huomaa, että hermo meinaa mennä, on parempi poistua paikalta laskemaan kierroksia ja palata myöhemmin keskustelemalla selvittämään tilanne. Väkivallalla on myös taipumus pahentua. Ulkopuolinen ammattilaisen keskustelutuki voisi olla hyvä ja auttaisi sinua ehkä hahmottamaan omia rajoja ja erottamaan sitä mikä on parisuhteessa normaalia ja mikä ei.
Vierailija kirjoitti:
Kiinni pitäminen on väkivaltaa. Onko mies aiemmin huutanut sinulle? Raivonnut tai nimitellyt? Ne on myös väkivaltaa. Se, että hän on joutunut hoputtamaan sinua, ei oikeuta väkivallan käyttöä vaan hän itse vastuussa omasta toiminnastaan. Jos huomaa, että hermo meinaa mennä, on parempi poistua paikalta laskemaan kierroksia ja palata myöhemmin keskustelemalla selvittämään tilanne. Väkivallalla on myös taipumus pahentua. Ulkopuolinen ammattilaisen keskustelutuki voisi olla hyvä ja auttaisi sinua ehkä hahmottamaan omia rajoja ja erottamaan sitä mikä on parisuhteessa normaalia ja mikä ei.
Hohhoijaa. Mene piipittämään muualle.
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Kiinniåitäminen on virallisestikin fyysistä väkivaltaa.
Se että estää ihmistä poistumasta ulos, jos hän haluaa poistua, on myös väkivaltaa, vaikkei edes koskisi toiseen.
Siis oikeasti, mies esti sinua lähtemästä ympäri kännissä jonnekkin hortoilemaan ja sinä ahdistut asiasta?
Entäpä jos olisi vain päästänyt, ja jotain olisi sattunut? Syyttäisitkö miestäsi?
Jos mun mies (tai ystävä, perheenjäsen tai läheinen) päästäisi mut hortoilemaan keskellä yötä yksinäni ties missä kunnossa, niin kyllä pistäisi vähän mietityttämään...
Vierailija kirjoitti:
Miten minä voin selittää tätä niin epäselvästi. Olimme yhdessä lähdössä, mies odotti kauan ja kävi pari kertaa hoputtamassa. Minä juttelin kaverin kanssa, enkä tajunnut ajankulua. Lopulta mies hermostui ja huusi kiroillen että täytyy mennä ja minä totesin etten lähde hänen kanssaan kun hän on raivona. Olin lähdössä pois ja sitten hän otti kiinni. Minä en siis missään nimessä lyönyt tai potkinut miestäni. Ainoastaan yritin päästä hänen otteestaan ja aikani yritettyäni menin aivan paniikkiin kun hän ei päästänyt irti. Minä en ole väkivaltainen, enkä koskaan löisi miestäni.
Nyt kun selitit asiaa perusteellisemmin, se kiinnipitäminen vaikuttaisi tapahtuneen enemmänkin siksi että mies oli raivoissaan m, ei siksi että hän yritti suojella sinua koska olit tolkuttomassa humalassa. Siinä tapauksesa tuo oli kyllä mielestäni väkivaltaa. Tuo on vähintään vakavan keskustelun paikka ja ymmärrän nyt paremmin miksi olet järkyttynyt.
Tähän on tultu... nainen saa vittuilla loputtomiin, mutta jos mies ottaa kiinni, ollaan parkumassa poliisille, sossuille ja AV-palstalle. Mitäpä, jos seuraavalla kerralla suljet suusi vähän aikaisemmin!
Vierailija kirjoitti:
Tähän on tultu... nainen saa vittuilla loputtomiin, mutta jos mies ottaa kiinni, ollaan parkumassa poliisille, sossuille ja AV-palstalle. Mitäpä, jos seuraavalla kerralla suljet suusi vähän aikaisemmin!
Tämähän alkoi miehen raivoamisella. Eikä tiätääkseni poliisille ole soitettu.
Siis mitä ihmettä? Ensin olet liian hidas ja olette yhdessä lähdössä jonnekin ja yhtäkkiä mies pitääkin kiinni kun olet lähtemässä yksin jonnekin? Eli miten?