Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisi pakko valita niin kummassa olisit mielummin töissä, päiväkodissa vai vanhainkodissa?

Vierailija
10.02.2019 |

?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa. 

Vierailija
2/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa, koska siellä yleensä kuolee väkeä harvemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa.

Vierailija
4/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkoti, siellä olenkin ollut.

Vierailija
5/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa. En jaksa pieniä lapsia.

Vierailija
6/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole alan ihminen, minulla ei siis ole mitään hoitoalan koulutusta, mutta työskentelisin vanhainkodissa, koska haluaisin antaa vanhuksille ihmisarvoisen loppuelämän.

Tuskin vaan minäkään nykyisellä mitoituksella pystyisin ja todennäköisesti palaisin pian loppuun kuten moni muukin. Mutta haluaisin ainakin yrittää ja nähdä mitä tuo työ käytännössä on.

Vierailija
7/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa

Vierailija
8/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkoti ehdottomasti.

Vanhuksien lanssa on aivan ihana puhua kaikesta, heillä on iän mukana tuomaa viisautta, huumoria ja hötkyilemättömyyttä. Minulla on kolme mummoystävää, joiden luona käyn viikon parin välein ja saatamme soitella muutenkin. Viimeksi eilen minulle soitti eräs 86 vuotias ystäväni ja ensi viikolla menen hänen luokseen.

9/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa. Siellä on hiljaisempaa eikä päivän ohjelma ole niin hektinen.

Vierailija
10/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollu molemmissa, ja oisin päiväkodissa.

Vanhusten puolel on liikaa sairauksii ja kuolemaa et viihtyisin, muuten kyllä ihan viihdyn mut lääke-asioita en halua hoitaa.

Lasten puolella ei lääke-asioita, ei sairauksia eikä kuolemaa joten ehdottomasti se. :D

lasten puolella kyllä kiireisempää yleensä, mut silti viihdyn enemmän arkisten asioiden parissa ja tykkään lapsista.

Vierailija
11/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampuisin itseni mielummin.

şinkkis

Vierailija
12/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole alan ihminen, minulla ei siis ole mitään hoitoalan koulutusta, mutta työskentelisin vanhainkodissa, koska haluaisin antaa vanhuksille ihmisarvoisen loppuelämän.

Tuskin vaan minäkään nykyisellä mitoituksella pystyisin ja todennäköisesti palaisin pian loppuun kuten moni muukin. Mutta haluaisin ainakin yrittää ja nähdä mitä tuo työ käytännössä on.

Vapaaehtoistyössä ei pala loppuun, suosittelen sitä lämpimästi!

Vierailija
13/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaaehtoistyössä ei pala loppuun, suosittelen sitä lämpimästi!

Erinomainen idea, kunhan oma tilanne vähän hellittää. Tällä hetkellä palkkatyön, omien lasten hoidon ja harrastusten ja vielä kotona asuvien iäkkäiden vanhempien auttamisen lisäksi ei enää vuorokaudessa tunnit riitä muuhun. Mutta ehkä jossain vaiheessa sitten...

Vierailija
14/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa, pelkään vanhuksia.

Vierailija
15/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa koska:

- päivätyö eikä 3-vuorotyö

- ei niin fyysisesti rankkaa

- lapset kehittyy, vanhukset menee huonompaan kuntoon

Vierailija
16/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha. En tunne kumpaakaan alaa. Inhoan meteliä, en ehkä kestäisi huutavia lapsia. Pidän hitaista ihmisistä, ehkä siis vanhukset? Mutta en kestä koskettaa ihmisiä, en varsinkaan vanhoja, joilla voi olla iho-ongelmia, jotain jalkasieniä, silsaa, hilsettä, säärihaavoja, kuolaa, kynsisientä... uuh… lapset ovat sileämpiä. Joten tosi paha. Pelkään sairauden hajuja, kakkavaipan kestän ehkä helpommin. Pakko kai valita ne lapset.

Vierailija
17/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikee kysymys.. mulla on omia lapsia ni ei päiväkotiin

Ja sisko on vanhainkodissa ja sanoo että ne vanhukset käyttäytyy välillä kuin lapset ja sit siellä kuollaan ni en sinnekään halua..

Pakko sanoo että nostan molemmissa työskenteleville hattua, itsestäni ei siihen olis. Kumpaankaan.

Vierailija
18/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivävankila sekä vanhusten täysvankila ovat kamalia tai olisivat minulle.Päivävankila mieluummin kuitenkin,vanhuksia en pystyisi katsomaan silmiin niillä resursseilla mitä on.Toisaalta tein muita töitä yhdellä kroonikko-osastolla.Se oli pahinta mitä olen nähnyt!Hoito oli sitä tasoa,että sen pitäisi olla rikos!Puhekyvyttömät,liikuntakyvyttömät ihmiset vietiin tv:n ääreen ja muissa huoneissa radiot täysille.Potilaat ei voineet mitään ja osa alle 30-vee.Elämä siinä,en kestä.Hoitajat istui kahvilla!

Vierailija
19/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhainkoti ehdottomasti.

Vanhuksien lanssa on aivan ihana puhua kaikesta, heillä on iän mukana tuomaa viisautta, huumoria ja hötkyilemättömyyttä. Minulla on kolme mummoystävää, joiden luona käyn viikon parin välein ja saatamme soitella muutenkin. Viimeksi eilen minulle soitti eräs 86 vuotias ystäväni ja ensi viikolla menen hänen luokseen.

Valitettavasti sinulla on harhainen käsitys siitä, millaista vanhustenhoito todella on ja millaisia ne vanhukset osaavat olla - toki vasten omaa tahtoaan, mutta silti. Iso osa vanhuksista on ärtyneitä ja kiukkuisia, nimittelevät ja lyövät. Tämä siksi, että ovat muistisairaita tai kovin väsyneitä ja kivuissaan.

Ei siellä hoitoalalla oikeasti ole aikaa jutustella mukavia vanhusten kanssa, itsekin haaveilin tuosta ja se oli yksi niistä syistä miksi aloin opiskella lähihoitajaksi. Halusin auttaa ja olla vanhuksille läsnä.

Todellisuus on kuitenkin jotain ihan muuta; liikaa tekemistä, liian vähän työntekijöitä, kamala kiire ja vanhuksilla kurjat oltavat. Muistan yhden mummon joka niin nautti siitä lyhyestä hetkestä ruokailun ohessa kun juttelin hänelle ja olisin itsekin toivonut sen kestävän kauemmin. En kuitenkaan ehtinyt jäädä hänen kanssaan juttelemaan kovin pitkäksi aikaa, kun työnkuva vaati sitä, että oli kiire ruokkimaan jo seuraavaa vanhusta. 

Vierailija
20/21 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vanhainkodissa. Siellä on hiljaisempaa eikä päivän ohjelma ole niin hektinen.

Vanhainkodissa on kyllä hoitajan päivä hyvinkin hektinen. Eikä muistisairaat todellakaan ole aina mitään rauhallisia ja hiljaisia vanhuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän