Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lääkäriopiskelijat ovat ylimielisiä!

Vierailija
10.02.2019 |

ÖHÖ ÖHÖ Olen kuningas kun tulen työskentelemään pitkän työuran sairastelevien ihmisten keskuudessa, teen inhottavia toimenpiteitä mutta GHÄÄÄÖÖÖÖÖ Olen niin parempi ihminennnn!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Materiaalin valtava määrä tuo riittämättömyyden tunteen, jota piilotellaan ulkoisella kovuudella.

Vierailija
22/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on jakkupuku-koulu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kyllä ole yhtä ylimielisiä kuin kauppiksen opiskelijat. Kauppiksessa kun eivät osaa edes pitää turpaansa luennoilla kiinni, vaan aina on jonkin opiskelijan pitämä rinnakkaisluento menossa itse varsinaisen luennon kanssa.

Sen takia luennolle tarvitaan aina yksi työväeluokan edustaja, sellainen lihaksikas vaparin harrastaja, joka osoittaa sormella luennoitsijaa ja kehoitta pitämään pään kiinni tai sitten tulee luentoa ruokatunnilla siitä miten "leipäläpi" pidetään kiinni.

Vierailija
24/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on uusi tk-lääkäri, vastavalmistunut. Vähän on tuore tapaus, eikä enää "opiskelija" mutta pätevän ja kivan oloinen ei yhtään leipiintynyt eikä ylimielinen. En usko hänen olleen ylimielisen koskaan, kiva luonne. Paneutuu töihinsä, on tullut muutaman kk:n aikana tosi hyvä kuva hänestä. 

Ja juu, arvio siis ei parisuhdemielessä. Otsikko jättää varaa muuhunkin? 

Vierailija
25/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit kuvittelee osaavansa asiat.

Nykyään nettiaikana kuka tahansa kykenee tunnistamaan sairaudet. Säästäisi lääkäriltä aikaa kuunnella potilasta ja antaa potilaan kertoa mikä häntä vaivaa ja kirjoittaa ne reseptit kiltisti.

Tähän kun lääkärit kykenisi niin koko kovat jonot vähenisi ja terveydet kohenisi.

Se ottaa ilmeisesti kovasti itsetunnolle kun joku itseoppinut vaan kertoo totuuden ja lääkemäärät nopeasti laskettuna päästä. Ei sitä tarvitse olla kummonen että voi tunnistaa sairauksia itsenäisesti.

Lääkärit on nykyään kuin papisto 1900-luvun alussa. Vähän ylimielisiä ja peloissaan tiedon edessä. Tietoa on kaikkialla ja kuka tahansa voi lukea tietoa. Ovat tavallaan uuden ajan rajalla, siinä missä omasta alasta tulee samankaltainen kuin pappien ammatista tuli aikoinaan.

Ihmeellistä on että joku sosialistisessa ammatissa äänestää oikeistoa. Sitä minä eniten ihmettelen.

Turhan monta syöpäpotilasta on jätetty lähipiiristä tutkimatta. Ovat myöhemmin osoittautuneet syöviksi ja minä tiesin sen. Ei vaan voitu tutkia tarkemmin. Ilmeisesti ylpeyttään tai laiskuuttaan.

Palkka kuitenkin juoksee vaikka ihmisiä kuolee ympäriltä.

Kyllä ne syöpätapaukset pitäisi aina tutkia tarkkaan eikä lähettää ihmisiä kotiin kypsyttelemään syöpää.

Sehän on yleisesti tiedossa oleva fakta että ennakointi on näissä asioissa tehokkainta.

Täytyy todeta että minä kaikesta huolimatta olisin parempi lääkäri kuin nämä lääkiksen käyneet.

Eikä minulla ole ollut kuin kirjahyllyssä muutama kirjasarja ja netti käytössäni.

Mikä siinä on että työtä ei tehdä hyvin?

Vierailija
26/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

veronmaksajien rahalla laatua? kirjoitti:

Lääkärit kuvittelee osaavansa asiat.

Nykyään nettiaikana kuka tahansa kykenee tunnistamaan sairaudet. Säästäisi lääkäriltä aikaa kuunnella potilasta ja antaa potilaan kertoa mikä häntä vaivaa ja kirjoittaa ne reseptit kiltisti.

Tähän kun lääkärit kykenisi niin koko kovat jonot vähenisi ja terveydet kohenisi.

Se ottaa ilmeisesti kovasti itsetunnolle kun joku itseoppinut vaan kertoo totuuden ja lääkemäärät nopeasti laskettuna päästä. Ei sitä tarvitse olla kummonen että voi tunnistaa sairauksia itsenäisesti.

Lääkärit on nykyään kuin papisto 1900-luvun alussa. Vähän ylimielisiä ja peloissaan tiedon edessä. Tietoa on kaikkialla ja kuka tahansa voi lukea tietoa. Ovat tavallaan uuden ajan rajalla, siinä missä omasta alasta tulee samankaltainen kuin pappien ammatista tuli aikoinaan.

Ihmeellistä on että joku sosialistisessa ammatissa äänestää oikeistoa. Sitä minä eniten ihmettelen.

Turhan monta syöpäpotilasta on jätetty lähipiiristä tutkimatta. Ovat myöhemmin osoittautuneet syöviksi ja minä tiesin sen. Ei vaan voitu tutkia tarkemmin. Ilmeisesti ylpeyttään tai laiskuuttaan.

Palkka kuitenkin juoksee vaikka ihmisiä kuolee ympäriltä.

Kyllä ne syöpätapaukset pitäisi aina tutkia tarkkaan eikä lähettää ihmisiä kotiin kypsyttelemään syöpää.

Sehän on yleisesti tiedossa oleva fakta että ennakointi on näissä asioissa tehokkainta.

Täytyy todeta että minä kaikesta huolimatta olisin parempi lääkäri kuin nämä lääkiksen käyneet.

Eikä minulla ole ollut kuin kirjahyllyssä muutama kirjasarja ja netti käytössäni.

Mikä siinä on että työtä ei tehdä hyvin?

Tämä.

Kyllä lääkärien palkkoja voisi leikata ainakin tonnilla. Kuka tahansa kykenee lääkäriksi.

Harva oikeasti saa ne ihmiset kuntoon ja tutkituksi. Liian monta syöpäpotilasta lähetetään takaisin kotiin.

Vierailija
27/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepan kassalla ovat pulleat parikymppiset blondi naiset sitten ylimielisiä ovatkin!!! Eivät PERRRRRRRRRRRkrlr myyneet olutta minulle!!!!!!!!!!

Vierailija
28/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne tienaa jo opiskeluaikanaan kesätöissä semmosia summia, ettei tavallinen ihminen ikinä.

-ööh.. ne saa tehä kai sairaanhoitajan sijaisuuksii ku on opiskellu joku 3-4 vuotta. ja ne saa siit joku 2500 euroo. :DD tosi paljon....

- lääkärin sijaisuuksia, ei hoitajan.

- koulun järkkäämistä pakollisista harjoitteluista ei saa paljoa, mutta jos / kun menee muualle kesätöihin, jo opiskelijan palkka vastaa sellaista pk-yrityksen toimitusjohtajan palkkaa. Ei, ei todellakaan "2500", kerro tuo kahdella ja lisää vielä pari tonnia :D

Vierailija
29/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä rikkaasta perheestä jossa heti uskottu että meidän pojusta tai tytötä tulee lääkäri, ja halveksutaan muita "alempia". Tai sitten muuten lapsellinen ja ylimielinen luonne.

Itselläni oli opiskeluaikana lääkisopiskelija, jolla ei vaikuttanut olevan minkäänlaista ymmärrystä muun kuin oman elämänsä suhteen. Hänelle oli mysteeri kun minulla ei ollut vanhempia, kenen luokse mennä jouluksi jne. Hänelle oli mysteeri kun kävin töissä. Hänelle oli mysteeri sekin, miksi opiskelin omaa alaani.

Monesti olen miettinyt sitäkin, että minne lienee niin pumpulissa kasvanut ja elämästä vieraantunut lääkäri sitten myöhemmin sijoittunut? On voinut käytännön työssä todellisuus antaa kovankin litsarin koska jos ei ymmärrä eikä suvaitse siistiä, raitista ja hiljaista ihmistä niin kuinka suvaitsee rähjäisemmässä kunnossa olevia potilaita töissään?

Vierailija
30/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä rikkaasta perheestä jossa heti uskottu että meidän pojusta tai tytötä tulee lääkäri, ja halveksutaan muita "alempia". Tai sitten muuten lapsellinen ja ylimielinen luonne.

Itselläni oli opiskeluaikana lääkisopiskelija, jolla ei vaikuttanut olevan minkäänlaista ymmärrystä muun kuin oman elämänsä suhteen. Hänelle oli mysteeri kun minulla ei ollut vanhempia, kenen luokse mennä jouluksi jne. Hänelle oli mysteeri kun kävin töissä. Hänelle oli mysteeri sekin, miksi opiskelin omaa alaani.

Monesti olen miettinyt sitäkin, että minne lienee niin pumpulissa kasvanut ja elämästä vieraantunut lääkäri sitten myöhemmin sijoittunut? On voinut käytännön työssä todellisuus antaa kovankin litsarin koska jos ei ymmärrä eikä suvaitse siistiä, raitista ja hiljaista ihmistä niin kuinka suvaitsee rähjäisemmässä kunnossa olevia potilaita töissään?

Siis solukaverina.

Vierailija
31/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÖHÖ ÖHÖ Olen kuningas kun tulen työskentelemään pitkän työuran sairastelevien ihmisten keskuudessa, teen inhottavia toimenpiteitä mutta GHÄÄÄÖÖÖÖÖ Olen niin parempi ihminennnn!

Valmiiksi jo kustapäässä.

Vierailija
32/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä se ylimielisyys on osittain koko systeemin vika. Kun pääsevät opiskelemaan alkaa saman tien se toitotus siellä koulussa kuinka erinomaisia ihmisiä lääkärit ovat ja kuinka ovat nyt mahtavia kun ovat päässeet lääkkikseen. Sitten ei mene kauan kun alkaa lääkefirmojen "korruptioluennot" eli ilmaiset reissut Euroopassa all expenses paid. Kyllähän siinä ylpistyy kun jatkuvasti kaikki ympärillä kertoo miten paljon parempi ihminen sitä on.

Vierailija
33/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksessä kyllä pian luulot karisee ja tajuaa, että ei oikeasti tiedä vielä mistään mitään. Sehän juuri on lääkiksen suola, kun on niin paljon asioita joihin perehtyä ja viedä tiedettä eteenpäin.

Vierailija
34/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minun lapseni enkä oikein usko, että muutkaan.  poikekuksia mahtuu joka ammattiryhmään.  

Vierailija
35/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkis on täynnä lääkäreiden ja muiden varakkaiden perheiden kakaroita. Vaan on lääkäreissä myös mukavia ja maanläheisiä tyyppejä.

Vierailija
36/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useasti ihmetellyt, miksi lääkärit eivät tule julkisuuteen kertomaan oikeaa tietoa työstään ja palkoistaan. Jos puhutaan esim. kauppiaitten palkoista, sinne mahtuu ison kauppaliikkeen johtajat ja nakkikioskin pitäjät. Palkkahaitari on suuri, samoin lääkäreillä. Erikoislääkärin palkka yliopistosairaalassa päivätyössä on alle 4000 euroa ja erikoistuvan lääkärin palkka (takana siis 6 vuoden vaativat opinnot ja työkokemusta) on noin 3000 euroa. Totta kai päivystyksestä ja ylitöistä tulee liksaa lisää. Niin tulee kaikille muillekin. Lääkärin palkoissa on se ongelma, että palkkaa ei päivätyöstä tule kummoisesti. Se tulee lisistä ja vuorotyöstä ja kaikilla ei niitä ole eikä edes halua tai mahdollisuuksia ns. tapaa itseään työllä.  

En ole lääkäri, mutta läheltä nähnyt ammatin hyvät ja huonot puolet. Itse saan maisterina päivätyöstä paremman liksan kuin sairaalalääkäri. Ja hiton paljon helpommalla pääsen. Kukaan ei  esim. täällä kahdehdi ammattiani.  P.s. Jokaisella on mahdollisuus hakea opiskelemaan lääkäriksi.

Vierailija
37/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi exä kouluttautui lääkäriksi. Oli hyvätuloisen perheen ylimielinen kersa. Jo silloin nuorena katsoi joitakin ihmisiä alaspäin. Mietin vaan millainen m*lkero on nykyään. Tietenkin hän meni töihin yksityiselle puolelle. Ehkä siellä on enemmän hänen arvolleen sopivia asiakkaita.

Ei tulisi mieleenkään mennä hänen potilaakseen.

Vierailija
38/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen mitä olen sairaaloissa joutunut tekemisiin noiden opiskelijoiden kanssa, ehkä 10 kertaa, niin kovin ovat nöyriä olleet, johtunee varmaan siitä kun vieressä on oikea lääkäri, mutta eipä nuo juuri valmistuneetkaan ole hirveän ylimielisiä olleet

Vierailija
39/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa yrittää lääkikseen, harvat pääsee. Oma tyttäreni halusi lääkäriksi kiinnostuksesta lääketieteeseen ja halusta auttaa. Ei ole mikään helppo koulu, on kovaa prässiä ja tenttimistä. Ihan normi työläisiä ollaan, joten on likallakin jalat maassa.

Vierailija
40/42 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle kohdalle on kyllä sattunut muutama täysmulkku lääkäri, mutta opiskelijat ovat olleet aina ihan asiallisia. Valitettavasti ala on (rahallisesti) sellainen, että se houkuttelee myös henkilöitä jotka eivät missään nimessä sopisi mihinkään työhön missä kohdataan asiakkaita tai ylipäänsä ihmisiä.