Teinivuosien tyylimokat! Millaisia sinä muistat?
Äitini kiikutti tänne luokkakuvaalbumini jonka oli löytänyt vintiltä, enkä ollut muistanutkaan miten karmean näköisiä sitä oltiin oltu :D Ruskeaa huulipunaa eikä kulmakarvoja, hiuksissa semmoinen etuheitto ja poolo flanellipaidan alla ! Auts.
Kommentit (34)
Meillä oli mustat trumpettihousut (trikoiset), värikkäät napapaidat ja läskipohjakengät. Myöhemmin kavennettiin farkkuja ja käytettiin möhköjä caterpillar kenkiä. Tietääkö joku mistä ajasta puhun?
Oli vuosi ysiviis, hopparihousut ja pilottitakki päällä.
Hävettää :)
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli mustat trumpettihousut (trikoiset), värikkäät napapaidat ja läskipohjakengät. Myöhemmin kavennettiin farkkuja ja käytettiin möhköjä caterpillar kenkiä. Tietääkö joku mistä ajasta puhun?
Ysärin puoliväliltä kuulostaa. Joten joko puhut koko 90-luvusta tai sit alkupuoliskosta tai loppupuoliskosta ja ehkä jopa siihen liitetttynä kakstuhatluvun alkupuolisko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ysärin puoliväliltä kuulostaa. Joten joko puhut koko 90-luvusta tai sit alkupuoliskosta tai loppupuoliskosta ja ehkä jopa siihen liitetttynä kakstuhatluvun alkupuolisko.
95-98
Vierailija kirjoitti:
Oli vuosi ysiviis, hopparihousut ja pilottitakki päällä.
Hävettää :)
Ei hätää samoja vaatteita sitä nytkin käytetään. Pilottitakit ollu jo muutaman vuoden pinnalla ja lökäpöksyt vahvassa nousussa. Nyt vielä nappiverkkareilla mennään, jotka oli muodissa sillon ysärin alussa.
Mitä sitä nyt nuoruuden muotia häpeämään. Mutta enää en kyllä käyttäisi vihreää ripsiväriä yhdistettynä lilaan luomiväriin. Onneksi en kuitenkaan kruunannut komeutta valkoisella huuli"punalla" kuten jotkut kaverit.
1993-1995 olin kulmakarvaton, siis omilla vaaleilla kulmilla joille ei tehty mitään, punaiseksi värjätyllä pottakampauksella , päällä pooloa ja farkkuhaalaria ja trumpettihousua, kaulassa tuttikoruja.
1996- 1999 Nypin kulmat pois ja piirsin uudet mustalla kynällä, otin rastat jotka värjäsin pikimustiksi sekä napakorun ja hortoilin ympäriinsä tolppakorkoisissa mustissa kengissä , joissa kävely oli tuskaa sekä viininpunaisessa pilotissa. Niin ja neonvärinen pikkureppu selässä .
Voihan nuoruus ja ysäri :D
Olin teini 90-luvulla ja muistan, että tuohon aikaan mahtui monta erillaista tyylisuuntausta :
Grunge eli flanellipaidat, maiharit pitkät sotkuiset hiukset, ruskea huulipuna ja ruskea kynsilakka
Reivaaja eli neonvärit, muovivaatteet ja pikkuletit
Heroin Chic eli kalpeus, lommoposket ja kireät vaatteet
Satanismi eli mustat hiukset, mustat huulet ja pitkä musta nahkatakki
Arvaapa mitä sinä tai jotkut muut ajattelevat sun nykytyylistä parin vuosikymmenen päästä. Palataan asiaan silloin.
Jokaisena ikäkautena sitä yrittää näyttää muodikkaalta. Muodit nyt vaan sattuu vaihtumaan ja yleensä näyttävät hassuilta aikojen päästä. Ihan niinkuin tulee näyttämään nykymuotikin. Mua hellyttää katsella vanhoja kuvia, siellähän on KAIKKI samannäköisiä. Heittis joka ainoalla jne. Ja silti ollaan tosi nättejä, toisin kuin ehkä nykyään yli 5 kymppisenä. :/
Mulla oli ihan oma tyyli, en seurannut muotia vaan sähesin sen näköisenä kuin tykkäsin ja nyt aikuisena tajuan näyttäneeni drag queenilta! Valtava, tupeerattu, kirkuvanpunainen hiuspehko, posket vedetty tummalla poskipunalla lommolle, kirkkaanpunaiset huulet maalattu reippaasti huulten rajojen yli, violetit luomivärit kulmakarvoissa asti. Päällä kesät talvet äidin kelsiturkki ja avokkaat. Rippikuvaanikin tein tuon drag queen-meikin vaikka päällä oli äidin mieliksi sopö keltainen mekko ja valkoiset sukkahousut.Voi. Hyvä. Luoja.
Kun olin 16, tein itselleni 2 nenäreikää ja kaverin kaveri tatuoi tissieni väliin nyrkkiraudan. Miellyin myös väärin päin olevaan ristiin, jota pidin yötkin killumassa nyrkkirautani päällä vaikka mitään aateellista vakaumusta koruun ei liittynytkään. Ihmettelen suuresti, että kukaan kehtasi olla kaverini saati seurustella kanssani ! Kuvitelkaa nyt, kun muut joraa diskossa levikset jaloissa ja sitten yksi tulee sinne Sally Spetran drag-versiona...
Ja olen siis 79 syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli ihan oma tyyli, en seurannut muotia vaan sähesin sen näköisenä kuin tykkäsin ja nyt aikuisena tajuan näyttäneeni drag queenilta! Valtava, tupeerattu, kirkuvanpunainen hiuspehko, posket vedetty tummalla poskipunalla lommolle, kirkkaanpunaiset huulet maalattu reippaasti huulten rajojen yli, violetit luomivärit kulmakarvoissa asti. Päällä kesät talvet äidin kelsiturkki ja avokkaat. Rippikuvaanikin tein tuon drag queen-meikin vaikka päällä oli äidin mieliksi sopö keltainen mekko ja valkoiset sukkahousut.Voi. Hyvä. Luoja.
Kun olin 16, tein itselleni 2 nenäreikää ja kaverin kaveri tatuoi tissieni väliin nyrkkiraudan. Miellyin myös väärin päin olevaan ristiin, jota pidin yötkin killumassa nyrkkirautani päällä vaikka mitään aateellista vakaumusta koruun ei liittynytkään. Ihmettelen suuresti, että kukaan kehtasi olla kaverini saati seurustella kanssani ! Kuvitelkaa nyt, kun muut joraa diskossa levikset jaloissa ja sitten
Tää on ihana !
Kasarin loppupuolella taka- ja etutukka sekä älyttömän pitkät kaulahuivit pojilla.
M 44