Teinivuosien tyylimokat! Millaisia sinä muistat?
Äitini kiikutti tänne luokkakuvaalbumini jonka oli löytänyt vintiltä, enkä ollut muistanutkaan miten karmean näköisiä sitä oltiin oltu :D Ruskeaa huulipunaa eikä kulmakarvoja, hiuksissa semmoinen etuheitto ja poolo flanellipaidan alla ! Auts.
Kommentit (34)
Mun mielestä vuosituhannen alun tyyli oli hirveämpää, kuin vaikka kasari tai ysäri. Muistelkaa vaikka niitä valkoisia legginssejä farkkuminarin kanssa....
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä vuosituhannen alun tyyli oli hirveämpää, kuin vaikka kasari tai ysäri. Muistelkaa vaikka niitä valkoisia legginssejä farkkuminarin kanssa....
Ja biletopin kanssa tissivyö!
Vierailija kirjoitti:
Olin teini 80 luvulla ja koko vuosikymmen oli yhtä suurta muotimokaa. Krepatut tai tupeeratut jättihiukset, neon värit ja olkatoppaukset.
Sama ja jättisilmälasit.
Se, kun stringit pilkottivat lantiofarkkujen kauluksesta ja värikkäät rintsikanolkaimet piti myös olla näytillä. Paitsi tuubitopin kanssa, jonka alle rintsikoihin puettiin hyvin huomaamattomat silikoniolkaimet, jotka oikein loistivat salamavalolla otetuissa, IRC-Galleriaan laitetuissa digipokkariräpsyissä, anteeksi, kuvatuksissa...
Tuo kuului tuohon aikaan, joten eivät ne mitään tyylimokia olleet. Nykysilmillä tietysti ovat.
Minä olin teini ja nuori 80-luvulla ja tein jatkuvasti tyylimokia, koska en mennyt monellakaan tavalla valtavirran mukana. Tuolloin valtavirrasta poikkeaminen oli moka, toisin kuin nyt jo pitkään, kun on saanut olla omanlaisensa ihan rauhassa.
Sain paljon vaatteita huonomuistisilta sukulaisiltani Ruotsista, joten olin aina reilun vuosikymmenen myöhässä. Pidin juuri tuosta 60-luvun lopun hipahtavasta tyylistä, jota ei 80-luvulla katsottu hyvällä. Näköni ei huonontunut, joten ei ollut tarvetta ostaa silmälaseja, joten (auts) minulla on luokkakuvissa samat isot, muovisankaiset teeveeruudut vuodesta toiseen. En meikannut, eikä hiusten väkertäminen kiinnostanut, joten kuljin pitkä tukka lainehtien kaverien lyhyistä permanenteista erottuvana. Olin jo teininä hyvin pitkä, joten varmasti erotuin porukasta.
Matalat farkut ja sieltä pilkistävät* stringit
*venytetty noin 20 cm alaselän päälle, luulisi tekevän salaiselle solalle kipeää?
Olin teini kymmenisen vuotta sitten, kun muotia olivat kalsarilegginsit lyhyen paidan kanssa ja tissivyöt. Typerältähän nuo vanhat valokuvat nykyään näyttää silmään, vaikka silloin olikin niin coool.
Joka vuosikymmenellä on ollut omat tyylimokansa. Turha niitä märehtiä, ne on kuitenkin olleet silloin "makeet, hip, cool jmst"
Minä nyt olen ollut yhtä mokaa alusta loppuun, mutta onneksi teinivuosinani ei ollut niin tyylillä väliä.
t. viisikymppinen
Kasari oli mielestäni kaikessa kauheudessaankin ihanaa! :D
Valkoiset tennarit, sukat, mutsifarkut, geometrisillä kuvioilla painettu college-paita, suuret muovikorvikset, vaaleansinistä luomiväriä ja/tai ripsaria, jättisuuri permanentti. Ah, täyttä rakkautta!
Joo, tuo farkkuminihame yhdistettynä mustiin legginseihin, joiden lahkeet päättyivät puolisääreen. Kaikilla oli sellainen biletyyli joskus vuonna 2007. Itsekin ostin kyseiset vaatekappaleet, mutta jäivät pölyyntymään kaappiin, kun leggarit tuntuivat niin inhottavan hiostavilta päällä, onneksi. Tämä muotivillitys ei luojan kiitos kauan kestänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Valkoiset tennarit, sukat, mutsifarkut, geometrisillä kuvioilla painettu college-paita, suuret muovikorvikset, vaaleansinistä luomiväriä ja/tai ripsaria, jättisuuri permanentti. Ah, täyttä rakkautta!
Minusta varsinkin permikset/pehmennykset on alkaneet näyttää ihanilta nykyiseen afgaanivinttikoira-hiusmalliin verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin tissivyö?
Yleensä leveä vyö joka laitettiin heti tissien alle. Asu oli yleensä balleriinat, legginsit, trikoinen biletoppi ja siihen päälle tämä tissivyö. Todella muodikasta 10 vuotta sitten :D.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta varsinkin permikset/pehmennykset on alkaneet näyttää ihanilta nykyiseen afgaanivinttikoira-hiusmalliin verrattuna.
Oon viime aikoina laittanut yöksi pikkulettejä - aamulla on lähes krepattu tyyli! Kukaan ei ainakaan päin naamaa ole tullut haukkumaan... Pitäisikin etsiä jostain kreppirauta, ne oli niin hienoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetin tissivyö?
Yleensä leveä vyö joka laitettiin heti tissien alle. Asu oli yleensä balleriinat, legginsit, trikoinen biletoppi ja siihen päälle tämä tissivyö. Todella muodikasta 10 vuotta sitten :D.
Hiuksissa vielä mielellään "ylioppilaslakkivärjäys" eli päältä blondit ja alta tummat. Yhtä hirveitä olivat valkoiset palkkiraidat tummissa hiuksissa, semmoiset kuin Kelly Hulla The Librarian-leffassa.
Aikalailla samat asiat taas pinnalla kun mun nuoruudessa eli hiusdonitsit, choker-kaulakorut, crop topit(,joita silloin kutsuttiin napapaidoiksi) ja ylisuuret vaatteet.
Olin teini 80 luvulla ja koko vuosikymmen oli yhtä suurta muotimokaa. Krepatut tai tupeeratut jättihiukset, neon värit ja olkatoppaukset.