Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masennuslääkkeiden käyttö on kielletty aihe palstalla?

M Asentunut
10.02.2019 |

Mitäs mielipuolta tästä ollaan?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös masennuksella itsellään on haittavaikutuksia. Esim aivovaurioita, jotka näkyy MRI:ssä ja pahenee jokaisen episodin yhteydessä.

Lääketehtaiden rahoittamia propagandatutkimuksia. Psykiatriset lääkkeet on luokiteltu neurotoksiineiksi, eli ne vaikuttavat aivojen keskushermostoon. Nimenomaisesti nämä lääkkeet vaurioittavat aivoja, ei masennus.

Vierailija
22/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikissa lääkkeissä ole aina kyse siitä, että valitaan pienempi paha?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksia poistetaan, kun muut keskustelijat tekee ilmiantoja. Voi olla, että poistot tapahtuu pitkälti algoritmin kautta eli automaattisesti. Eli että ilmiantoja ei kukaan ihminen tarkistele, vaan esim. tietty määrä ilmiantoja riittää. En ole varma, mutta joillain saiteilla näin on. Ihmistyövoima 24/7 on todella kallis investointi.

Siten on aika lapsellista meuhata sensuurista. Vauvalla ei ole mitään sensuurilinjaa, mutta muut palstailijat eivät ole tykänneet ketjun sävystä.

Ja noin yleisesti: Suomen laki velvoittaa median ja somen huolehtimaan, että sivustoilla ei ole vihapuhetta (Rikoslain 11. luku, pykälät 10 ja 10a kiihotuksesta kansanryhmää vastaan) tai kunnianloukkauksia tai yksityiselämään liittyvien tietojen levittelyä. Nuo pykälät on laadittu jokaista suomalaista suojelemaan, ja hyvä niin.

Se sitten on vähän tosiaan tapauskohtaista, miten herkästi niitä sovelletaan. Jos niitä sovelletaan tietokoneohjelmalla, ylilyöntejä tulee varmasti vähän väliä ja toisaalta voi olla, että selviä lainrikkomuksia ei siivota pois.

Otavamedia n Murobbs ei noudata suomen lakia. Kannattaa aloittaa joukkokanne heitä vastaan, jos heidän sivulla on asiatonta materiaalia. 

Vierailija
24/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhottu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit kirjoittavat reseptin sairauden ja sen oireiden hoitoon ei niitä lääkkeitä syödä tai käytetä muuten vaan. Pohjalla on iso ongelma jota ammattilaiset yrittävät hoitaa käytettävissä olevin keinoin. Haluaisiko joku puhua siitä, se on se todellinen ongelma.

Näitä paskalääkkeitä määrätään IHAN LIIKAA ihmisille. Itselläni oli lievä sosiaalisten tilanteiden pelko johon määrättiin Cymbaltaa. No, siitä tuli haittoja. Esiintyi myös unettomuutta. Siihen Ketipinoria. Lihoin 50-kiloa, seksuaalisuus on hävinnyt pysyvästi, metabolismini on hitaampi kuin koskaan ja olen ihan helvetin masentunut. Näistä lääkkeistä ei ollut muuta kuin ihan järkyttävän paljon haittaa. Elämäni meni näiden lääkkeiden takia ihan pilalle. Niiden aiheuttamien haittojen takia olen nyt päälle parikymppisenä työkyvyttömyyseläkkeellä. Missä on vastuu lääkäreillä?

Miksi syöt kaikkea mitä sinulle tuputetaan?

Itse söin venlafaxin lääkettä jonkin aikaa ja alussa tuli unettomuutta. Siihen yrittivät tarjota lääkettä, mutta en suostunut syömään sitä, koska tiesin unettomuuden johtuvan venloista. Kropan totuttua unettomuus hävisi.  En ikinä sösi masislääkettä yli vuotta.

Ketipinor on karsea lääke. Kaverini lihosi syöttöpossuksi syötyään sitä ties kuinka kauan. 

Vierailija
25/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhottu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit kirjoittavat reseptin sairauden ja sen oireiden hoitoon ei niitä lääkkeitä syödä tai käytetä muuten vaan. Pohjalla on iso ongelma jota ammattilaiset yrittävät hoitaa käytettävissä olevin keinoin. Haluaisiko joku puhua siitä, se on se todellinen ongelma.

Näitä paskalääkkeitä määrätään IHAN LIIKAA ihmisille. Itselläni oli lievä sosiaalisten tilanteiden pelko johon määrättiin Cymbaltaa. No, siitä tuli haittoja. Esiintyi myös unettomuutta. Siihen Ketipinoria. Lihoin 50-kiloa, seksuaalisuus on hävinnyt pysyvästi, metabolismini on hitaampi kuin koskaan ja olen ihan helvetin masentunut. Näistä lääkkeistä ei ollut muuta kuin ihan järkyttävän paljon haittaa. Elämäni meni näiden lääkkeiden takia ihan pilalle. Niiden aiheuttamien haittojen takia olen nyt päälle parikymppisenä työkyvyttömyyseläkkeellä. Missä on vastuu lääkäreillä?

Miksi syöt kaikkea mitä sinulle tuputetaan?

Itse söin venlafaxin lääkettä jonkin aikaa ja alussa tuli unettomuutta. Siihen yrittivät tarjota lääkettä, mutta en suostunut syömään sitä, koska tiesin unettomuuden johtuvan venloista. Kropan totuttua unettomuus hävisi.  En ikinä sösi masislääkettä yli vuotta.

Ketipinor on karsea lääke. Kaverini lihosi syöttöpossuksi syötyään sitä ties kuinka kauan. 

Tyhmä kysymys. Ohis

Ihmisethän oikein opetetaan siihen, että lääkäri tietää ja häntä on toteltava. Harva uskaltaa kyseenalaistaa lääkäriä, siis jumalasta seuraavaa.

Vierailija
26/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpön, höpön. Mielialalääkkeitä kirjoitetaan masennukseen, kipuun, unettomuuteen jne. Melkoisia yleislääkkeitä nykyään. Itse jätin nukahtamislääkkeen juuri siksi kun tilalle tyrkytettiin mirtsaa jota kokeilin 60 iltaa. Ketopriini paashaa 10 iltaa ja kiitti mielumin valvon.

Lääkäreitä kun arvostelee niin huomaa tietyn ilmiön. Syytetään potilasta. Eihän nyt jumalasta seuraavia saa arvostella. Itse jos otat asioista selvää ja kerrot lääkärille niin siitä ei tohtorit tykkää.

Vierailija
27/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpön, höpön. Mielialalääkkeitä kirjoitetaan masennukseen, kipuun, unettomuuteen jne. Melkoisia yleislääkkeitä nykyään. Itse jätin nukahtamislääkkeen juuri siksi kun tilalle tyrkytettiin mirtsaa jota kokeilin 60 iltaa. Ketopriini paashaa 10 iltaa ja kiitti mielumin valvon.

Lääkäreitä kun arvostelee niin huomaa tietyn ilmiön. Syytetään potilasta. Eihän nyt jumalasta seuraavia saa arvostella. Itse jos otat asioista selvää ja kerrot lääkärille niin siitä ei tohtorit tykkää.

Oletko jättänyt kaikki piristeet pois? Kahvin jne? Kamomilla tee on hyvää.. ei valvota.

Vierailija
28/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille määräsi yleislääkäri masennuslääkettä perheenjäsenen kuoleman aiheuttamaan suruun. Siis ihan normaaliin terveeseen suruun, kun kuolemasta oli vasta muutama kuukausi. Eihän siitä mitään hyvää seurannut. Itse sain samaa lääkettä vakavaan masennukseen ja suorastaan rakastan niitä pillereitä, kun antoivat elämän takaisin.

Vierailija
29/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä palstalla on niin paljon näitä idioottimaista paska suoltavia lääkemyönteisiä ihmisiä? Onko Suomen kansa todella näin aivopesty vai pyöriikö tällä palstalla lääketehtaiden lobbareita tekemässä ns. damage controllia? Aika epätoivoisia todella ovat.

Saman huomannut. Ehkä kyse on tästä: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005946467.html

Täällä hehkutetaan jatkuvasti milloin mitäkin lääkkeitä, etenkin mielialalääkkeitä ja rokotuksia.

Vierailija
30/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeiden syöminen on surullista. Eikö ihminen näe mahdollisuutta parantaa itse itseään? Tai muuttaa elämänarvojaan, asennettaan? Masennus voi olla vain yksi vaihe, seurausta ikävistä tapahtumista, ei siihen tunteeseen tarvitse jäädä vellomaan. On ihan luonnollista tuntea masennusta ajoittain (etenkin vastoinkäymisten jälkeen), ei se tarkoita että jotain olisi vialla. Lääkkeiden syöminen voi sekoittaa aivokemiat pysyvästi.

T. Entinen masentunut, joka ”parani” ilman lääkkeitä.

Kaikilla se ei ole ohimenevää tai liity johonkin epäterveelliseen toimintaan, johon itse voi vaikuttaa. Masennus hetkittäisenä tunteena on normaali, mutta jos masennus jää päälle, niin se on sairaus. Masennus voi johtua aivojen välittäjäaineiden epätasapainosta, joka ei ole hoidettavissa ainoastaan elintapahoidolla.

Vierailija
31/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko jättänyt kaikki piristeet pois? Kahvin jne? Kamomilla tee on hyvää.. ei valvota.

Voi huoh. Kahvi ei mua valvota. Olen kokeeksi jättänyt sen pois eikä mitään vaikutusta. Stressi on pahin ongelmani ja siihen käytän sitä mikä parhaiten tehoaa. Omalla luvalla ja lakia rikkoen. Napit olen jättänyt lähes kokonaan pois. Viimeksi 20 kpl lääkkeitä riitti 4 ja puoli kuukautta.

Vierailija
32/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös masennuksella itsellään on haittavaikutuksia. Esim aivovaurioita, jotka näkyy MRI:ssä ja pahenee jokaisen episodin yhteydessä.

Tuo nyt on täyttä humpuukia. Tunteet eivät vaurioita aivoja, vaan nämä myrkyt sen tekevät. Se on selvä. Tämän todistavat tutkimukset sekä oma kokemus ja empiiriset havainnot. 9/10 ihmisestä jonka tiedän käyttävän psykotrooppisia lääkkeitä, on mennyt sekä fyysisesti että henkisesti huonompaan kuntoon. Näin kävi myös omalla kohdallani. Samanlaisia tapauksia tiedän lukuisia muitakin.

Vierailija
33/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennuslääkkeiden syöminen on surullista. Eikö ihminen näe mahdollisuutta parantaa itse itseään? Tai muuttaa elämänarvojaan, asennettaan? Masennus voi olla vain yksi vaihe, seurausta ikävistä tapahtumista, ei siihen tunteeseen tarvitse jäädä vellomaan. On ihan luonnollista tuntea masennusta ajoittain (etenkin vastoinkäymisten jälkeen), ei se tarkoita että jotain olisi vialla. Lääkkeiden syöminen voi sekoittaa aivokemiat pysyvästi.

T. Entinen masentunut, joka ”parani” ilman lääkkeitä.

Kaikilla se ei ole ohimenevää tai liity johonkin epäterveelliseen toimintaan, johon itse voi vaikuttaa. Masennus hetkittäisenä tunteena on normaali, mutta jos masennus jää päälle, niin se on sairaus. Masennus voi johtua aivojen välittäjäaineiden epätasapainosta, joka ei ole hoidettavissa ainoastaan elintapahoidolla.

Kyseinen teoria kumottiin jo 80-luvulla, sen olemassa olosta ei ole minkäänlaisia tieteellistä todisteita. Ainoastaan osalla potilaista on todettu olevan välittäjäaineiden määrässä puutteita, ei lähestulkoon kaikilla. Täten ollen väite, että masennus ja muut mielensairaudet johtuvat aivojen biokemiallisesta häiriötilasta, on täysin virheellinen.

Vierailija
34/35 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tyyppi alapeukuttaa fiksuja ja totuudenmukaisia viestejä. Taitaa ottaa totuus aika koville, kun pitää ihan työkseen lähteä ketjun jokaista totuudellista viestiä alapeukuttamaan. Katso peiliin ja mieti, että mistä tuollainen pelko kumpuaa. Miksi pelkäät totuutta? Siksikö, ettet kykenisi sitä käsittelemään ajatuksen ja tunnetasolla?