Ryhmätyöt masentavat
Uhkuin intoa alkuvoden ennen kuin ryhmätyöt alkoivat. Nautin luennoista ja opinnoista ja ehdin palauttaa monta yksilötehtävää. Sitten alkoivat ryhmätyöt ja masennus. Muita ei kiinnosta, mitään ei saada tehtyä ja tekeminen jätetään sille, joka haluaa ne opintopisteet. Olen neljässä eri ryhmässä se, joka ideoi ja järjestelee. Muut vain saavat tehtävän siivelläni ja edellisenä iltana saattavat tehdä ryhmätyöhön kiireessä sutaistua huttua. Annoin jo kuulua parille ryhmäläiselle siipeilystä. En millään saa takaisin alkuvuoden iloista opintovireyttäni ja masennus meinaa ottaa vallan :(
Kommentit (3)
Oletko ammattisurkeassa/jämäyliopistossa? Itse oon tuplamaisterissa loppusuoralla ja joka ikisessä ryhmätyössä kaikki ovat hoitaneet omat hommansa
Vierailija kirjoitti:
Oletko ammattisurkeassa/jämäyliopistossa? Itse oon tuplamaisterissa loppusuoralla ja joka ikisessä ryhmätyössä kaikki ovat hoitaneet omat hommansa
Jaa. Aha. Ai kaikki siellä "hoitaneet hommansa" .
No ammattikorkeassa on lähes mahdotonta plagioida yhtään mitään, toisin kun siellä "tuplamaistereita" tahkoavissa yliopistossa jossa on ihan heittämällä mennyt tiettävästi läpi ihan julkisuudessakin olevia lopputöitä missä on ollut pöyristyttäviä "lainauksia".
Amk:ssa on oikeasti osattava jotain muutakin tehdä kuin käyttää copypastea.
No ei kannata ottaa noita liian tosissaan. Nehän ovat vain leikkiä. Todelliset "ryhmätyöt" tapahtuvat työelämässä ja siellä ne ovat luonteeltaan useimmiten aika toisenlaisia.