Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten selviän menetyksestä

Vierailija
10.02.2019 |

Mieti, mikä sinulle on tärkeä ja onnellisuutta tuova asia. (Ei ihminen / perhe)

Miten elämällesi kävisi, jos menettäisit tämän asian? Jos et voisi saada sitä enää takaisin, eikä asiaa voi korvata?

Jos esimerkiksi rakastat liikuntaa, etkä saisi enää koskaan liikkua.

Minä menetin oman onnea tuovan asiani. En tiedä miten voisin olla enää onnellinen. Asia on ollut minulle tärkeä aina, eikä sitä voi korvata.

Minulle ei riitä onnellisuuteen lapset tai parisuhde. Tarvitsen jotain ihan omaakin. Nyt minulla ei sitä enää ole. Enkä pysty asiaa korvaamaan jollakin.

(Eihän liikunnan rakastajakaan rupea yht äkkiä rakastamaan neulomista.)

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen ei kiinnosta minua. En saa työkyvyttömyyseläkettä. Minun pitää mennä uudelleenkoulutukseen, mutta en ole kiinnostunut muista töistä. Minulla ei ole enää mielekästä työtä eikä iloa tuovia harrastuksia. Ap

Mitä teit työksesi?

Vierailija
42/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkustaminen ei kiinnosta minua. En saa työkyvyttömyyseläkettä. Minun pitää mennä uudelleenkoulutukseen, mutta en ole kiinnostunut muista töistä. Minulla ei ole enää mielekästä työtä eikä iloa tuovia harrastuksia. Ap

Maailma on täynnä harrastuksia, sen kun valitset.

Ja meistä muistakin monet joutuvat vaihtamaan ammattiaan ja työpaikkaansa vaikkei kiinnostaisi. Työn voi ottaa ihan työnä, ilman että se suuresti kiinnostaa tai tuottaa mielihyvää.

Tunnut aika hemmotellulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä ei ole rakkaan kuolema tai terveyden menetys, asian voi korvata, vaikkei se heti siltä tuntuisikaan. Ainakin lähes yhtä onnea tuottavalla asialla/ asioilla. Ajan oloon siis, kun on päässyt pahimman luopumisen surun yli.

Joskus sitä myös itse takertuu siihen menetykseen niin ettei haluakaan mennä siitä eteen päin. Ikään kuin jotenkin tarvitsee sen surun. Käsittelee kai sen surun kautta muitakin elämänsä menetyksiä ja jää siihen jumiin.

Aiheutuiko sinun menetyksesi ap omasta syystäsi vai aiheuttiko joku toinen sen sinulle? Eli liittyykö menetykseen itsesyytöksiä tai katkeruutta jotakuta kohtaan?

Ahaa, en huomannutkaan että ap oli jo kertonutkin, että menetti kuulonsa ja sen myötä itselleen rakkaan musiikin. Eli ei ole ainakaan kukaan voinut vaikuttaa tuohon menetykseen.

Vierailija
44/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetin musiikkia. Harrastin kuorolaulua js rakastin musiikin kuuntelua. Kuulo hävisi sairauden myötä. Se ei ollut kenenkään syy. En syytä muita tai itseäni. Ap

Vierailija
45/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kertikaapa, mitä musiikin rakastaja voi löytää tilalle, jos ei pidä muusta? Mitä pihansa menettäjä voi saada tilalle jos mies ei suostu muuttamaan?

Vierailija
46/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailma on täynnä harrastuksia, sen kun valitset.

Ja meistä muistakin monet joutuvat vaihtamaan ammattiaan ja työpaikkaansa vaikkei kiinnostaisi. Työn voi ottaa ihan työnä, ilman että se suuresti kiinnostaa tai tuottaa mielihyvää.

Tunnut aika hemmotellulta.

Sinä taas tunnut epäempaattiselta ja tylyltä ihmiseltä. Tunnen itsekin kaltaisiasi ilkeitä töksäyttelijöitä. Ap ei kyllä luopumisen surussaan kaipaa enää kanssaihmisten ymmärtämättömiä kommentteja.

Kaltaisesi eivät koskaan pahoittele käytöstään, mutta minä pyydän ap anteeksi hänen puolestaan. Älä välitä hänestä.

Vierailija
47/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opetin musiikkia. Harrastin kuorolaulua js rakastin musiikin kuuntelua. Kuulo hävisi sairauden myötä. Se ei ollut kenenkään syy. En syytä muita tai itseäni. Ap

Kyllä kuurotkin voivat harrastaa musiikkia. Eivät tietenkään sillä tavalla kuin kuulevat, mutta tuntevat rytmin. Ja Signmark tekee itse musiikkia eli saa elantonsa siitä.

Vierailija
48/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennus on normaali reaktio ison menetyksen jälkeen. Sinun pitäisi kuitenkin etsiä siihen apua. Jos masennus helpottaa, niin sinulla on voimavaroja etsiä elämääsi uusia innostavia asioita. Mennyt aika ei enää koskaan palaa, joten jotain muuta sinun on oman hyvinvointisi takia keksittävä. Hae apua lääkäriltä. Masentuneena ei kykene ajattelemaan selkeästi.

Vierailija
49/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt ja uskon tietäväni ratkaisun, mutta teen kuten sinä, kerjään huomiota, enkä kerro.

Vierailija
50/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole masentunut. Olen käynyt terapiassa. En vain löydä mitään onnea tuovaa elämääni. Ei uusista asioista voi väkisin pitää. Minulla on ikävä musiikkia, rytmi ei todellakaan riitä. Ap

Vierailija
51/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kertikaapa, mitä musiikin rakastaja voi löytää tilalle, jos ei pidä muusta? Mitä pihansa menettäjä voi saada tilalle jos mies ei suostu muuttamaan?

Ei pidä mistään muusta koko maailmassa kuin musiikista? Vai ei ole aiemmin tullut edes vilkaisseeksi muualle? Nyt on aika löytää muutakin. Olisihan se elämä aika tylsä, jos siihen ei mahtuisi kuin yksi asia.

Jos on yhdestä taiteen lajista nauttinut ihminen, niin luulisi että muutkin taiteenalat olisivat helposti löydettävissä. Kirjallisuus, kuvataiteet... ei niitä tarvitse itse tehdä, niistä voi nauttia ja niitä harrastaa muutenkin.

Menetys on varmasti iso, mutta maailmassa on paljon muutakin ihanaa kuin musiikki.

Vierailija
52/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen miettinyt ja uskon tietäväni ratkaisun, mutta teen kuten sinä, kerjään huomiota, enkä kerro.

En kaipaa huomiota. Haluan todellakin olla onnellinen. En vain tiedä miten se onnistuisi. Ap

Vierailija
53/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole masentunut mutta mitään iloa elämässäni ei ole eikä tule.

Jeah.

Vierailija
54/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään et nyt ole onnellinen, koska sinulla on suruaika. Surun prosessissa luovut ja luot nahkasi ja alat lopulta nauttia elämästäsi ja kokea onnea. Jos niin ei loplulta käy, olet masentunut tai muu psyykkinen häiriötila.

Vierailija
55/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolta ettet saa työkyvyttömyyseläkettä. Menetit työsi sairauden vuoksi etkä saa työkyvyttömyyseläkettä.

Vierailija
56/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan Ludvig van Beethovenkin kuuro. Ja pystyi silti säveltämään. Ja on sokeita taiteilijoita. Silti, ymmärrän että elämästäsi iso osa on poistunut.

Eikö nykyään lähes kaikki kuurot pystytä ”parantamaan” kuulo-implanttien avulla?

Vierailija
57/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkyvyttömyyseläkkeeni on määräaikainen, sillä minulla on mahdollisuus opiskella uusi ammatti. Terapeuttini mukaan en ole masentunut. Ap

Vierailija
58/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et selviäkään. Eivät kaikki pääse menetyksistään yli. Joku ei pääse lainkaan ja yleensä ns. silloin pääsevät niistä yli vain osittain. Tästä ei vain puhuta tarpeeksi paljon.

Vierailija
59/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas satuilee sunnuntain kunniaksi.

Vierailija
60/92 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu oudolta ettet saa työkyvyttömyyseläkettä. Menetit työsi sairauden vuoksi etkä saa työkyvyttömyyseläkettä.

Eihän hän kokonaan työkyvytön ole. Uudelleenkoulutetaan johonkin hommaan, jossa kuurous ei niin haittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän