Kysymys varatuille naisille
Uskallatko antaa puhelimesi kumppanisi tarkastettavaksi vai tulisiko välitön ero?
Kommentit (43)
Uskallan, mies tietää koodin jolla saa puhelimeni auki, tietää jopa koodit jotta pääsee pankkitililleni, sama toisinpäin. Yhdessä on oltu jo 31 vuotta joten tämä on aika luonnollista meille, yhteinen elämä kaikilla osa-alueilla. Minua ei kyllä tippaakaan kiinnosta mitä puhelimestaan löytyy enkä usko että miestä kiinnostaa minun puhelimen sisältö.
En ole koskaan tullut ajatelleeksi, että ystävieni puhelimia tutkisivat heidän perheenjäsenensä. Hyvä tietää. Uskon että tämä jakaminen on yleisempää naisten kuin miesten keskuudessa, Miehet pitävät salaisuudet ja yksityisasiat yleensäkin omana tietonaan. Samanlainen oivallus oli kerran aikaisemmin kun luin lehdestä, että jotkut käydessään kylässä vessassa, tutkivat isäntäväen kylppärin kaapin, lääkkeet yms. seikat. Tajusin saman tien, että kampaajakaverini varmaan tekee niin meillä.
uskaltaisin, mutta olen kerran elämässäni seurustrllut mustasukkaisen hullun kanssa ja tuollaista kyttäysmenoa en halua enää koskaan, voisin sen antaa sillä varoituksella, että luottamuksen puute on lopun alkua.
Mukavan rehellistä porukkaa liikkeellä. Hain tässä sitä että kestääkö yksityiskeskustelusi päivänvalon kumppaniasi ajatellen. Miehet voi kommentoida toki myös.
Ap
Voisin antaa...mutten periaatteessa halua hänen lukevan ystävieni yms. välisiä keskusteluja, jotka on osoitettu vain minulle, vaikkei niiden sisällössä mitää varsinaista salattavaa miehen kannalta olisikaan.
Voisin antaa mutta ensin poistaisin pari viestiä jotka ovat tulleet naispuoliselta ystävältäni. Hänen henkilökohtaisia asioitaan, jotka eivät kuulu miehelleni.
meille riittää yhteinen kännykkä, koska kummallakaan ei ole suurta mielenkiintoa rämplätä puhelinta eikä siinä ole muuta tietoa kuin puhelinnumerot joihin eniten soitetaan, kumpikaan ei edes lähetä tekstareita. minun puolestani sen saa vaikka naapuri tutkia jos tuntee tarvetta.
Periaatteessa ei pitäisi uskaltaa mutta uskaltaisin silti jos olisi pakko. Kuvissa (joita on 10000+ kännykässä 6 vuoden ajalta) löytyy muutama sellainen kuva (alta 10) joita mies ei saisi nähdä. Oletan että on aika pieni mahdollisuus että tuo katsoisi jokaisen kuvan läpi ja bongaisi juuri nämä. Mahdollista se toki olisi eli en vapaaehtoisesti nyt ehdottaisi tällaista.
Vierailija kirjoitti:
Voisin antaa mutta ensin poistaisin pari viestiä jotka ovat tulleet naispuoliselta ystävältäni. Hänen henkilökohtaisia asioitaan, jotka eivät kuulu miehelleni.
Hienoa. Nämä ymmärtää helposti, niinkuin muutama aiemmin kommentoinutkin on maininnut.
Ilmeisesti sain vain vilpittömien ihmisten vastauksia kyselyyn. Ehkä ne jotka puhelimen vievät kylpyyn ja pitävät sen nurinpäin äänettömällä eivät halua vastata.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ei pitäisi uskaltaa mutta uskaltaisin silti jos olisi pakko. Kuvissa (joita on 10000+ kännykässä 6 vuoden ajalta) löytyy muutama sellainen kuva (alta 10) joita mies ei saisi nähdä. Oletan että on aika pieni mahdollisuus että tuo katsoisi jokaisen kuvan läpi ja bongaisi juuri nämä. Mahdollista se toki olisi eli en vapaaehtoisesti nyt ehdottaisi tällaista.
Eli täälä löytyi vähän luurankoja. Kiitos rehellisestä vastauksesta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin uskallan. Meillä molemmilla puhelin on eteisen hyllyssä. Jos olen itse estynyt vastaamasta jonkin kotityön johdosta, mieheni vastaa siihen. Samoin on toisin päin. Näin on ollut meillä aina. Meillä vastaa puheluihin ja viesteihin se, joka siihen ehtii vastaamaan. Olemme 60 luvulla syntyneitä ja varmasti lankapuhelin ajan kasvatteina on syynä siihen, ettemme osaa ajatella puhelinta jotenkin yksityisenä juttuna. Meille riittäisi itseasiassa yksi yhteinen puhelin.
Tätä en voi jotenkin ymmärtää. Mikä kiire niihin viesteihin on vastata, ettei itse ehdi vastaamaan kiireiden jälkeen? En tykkäisi, jos kaverini mies vastaisi viesteihini kaverini puolesta. En kuitenkaan ole hänen kanssaan mitenkään läheinen. Todennäköisesti lopettaisin yhteydenpidon, jos heillä olisi yhteinen puhelin.
Uskaltaisin ja mieheni tietääkin kaikki koodini avatakseni puhelimeni ja hömppäsalasanani, samoin minä hänen. Ei tietenkään niitä toistemme tilien salasanoja muisteta, jotka säännöllisesti vaihdetaan turvallisuussyistä.
Ap ja puhelimen _tarkistaminen_ kuulostavat kuitenkin sellaiselta luottamusvammaiselta ihmiseltä, että kyllä. Ero tulisi heti. Mieheni on luotettava ja uskallan antaa hänen käyttää puhelintani koska joskus on akku loppu ja joskus vain on paremmin käden ulottuvilla.
Mutta jos mies haluaisi nimenomaan _tarkistaa_ etten keskustele vaikka toisille miehille tai lähetä heille p llukuvia niin silloin tuota vaativan miehen itsetunto ja muna on todennäköisesti niin pieni, että ei ole ehkä varaa olettaakaan uskollisuutta naiselta. Silloin on parempi pysytellä sinkkuna jos tietää, ettei kellekään riitä, ettei tarvitse turhaan toista kytätä ja p iestä.
Puoliso saa käyttää puhelintani aina tarvittaessa, ja päinvastoin. Tietenkin.
Helposti alapeukku pamahtaa jos ihmettelee miksi miehen pitäisi _tarkistaa_ puhelin. Joo kyllä mies saa sitä käyttää, mutta mitä kertoo miehestä, että naisen puhelin pitää "tarkistaa". Eikö mammoilla hälytyskellot soi, vastataan vaan että "tottakai saa tarkistaa, meillä on yhteinen puhelin jnejne". Joo ei mullakaan ole salaisuuksia ja mies saa lainata puhelintani ihan vapaasti, siitä tai mistään muustakaan ei voi vahingossakaan mitään salaisuuksia löytää. Mutta kyllä jättäisin jotain puhelinratsioita harrastavan hullun. Saisi "tarkistaa" kerran ja ensi kerralla saisi pakata tavaransa isäni ja veljeni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Puhelimessani on aika paljon asioita jotka eivät miehelleni kuulu, esim. ystävien tilityksiä omista parisuhteistaan. Ei ole siis mistään uskalluksesta kiinni vaan ihan kunnioituksesta muita ihmisiä kohtaan en tekisi noin. Eikä tee miehenikään.
Juuri näin!
Vähän kyllä mietityttäisi jos mies alkaisi yhtäkkiä vaatimaan jotain puhelintarkastusta, meillä ei ole tapana kytätä toisiamme.
No problems. Mies voi käyttää ihan vapaasti puhelintani ja läppäriäni. Kuten minä hänen. Monesti, jopa pyydän häntä vastaamaan puheluihin ja tekstiviestein jos olen itse estynyt.
Vierailija kirjoitti:
Helposti alapeukku pamahtaa jos ihmettelee miksi miehen pitäisi _tarkistaa_ puhelin. Joo kyllä mies saa sitä käyttää, mutta mitä kertoo miehestä, että naisen puhelin pitää "tarkistaa". Eikö mammoilla hälytyskellot soi, vastataan vaan että "tottakai saa tarkistaa, meillä on yhteinen puhelin jnejne". Joo ei mullakaan ole salaisuuksia ja mies saa lainata puhelintani ihan vapaasti, siitä tai mistään muustakaan ei voi vahingossakaan mitään salaisuuksia löytää. Mutta kyllä jättäisin jotain puhelinratsioita harrastavan hullun. Saisi "tarkistaa" kerran ja ensi kerralla saisi pakata tavaransa isäni ja veljeni kanssa.
Mä olen aikanaan ollut naimisissa patologisen mustasukkaisen miehen kanssa (virhe, josta opin loppuiäkseni), ja nykyinen puoliso on toista ääripäätä eli ei sairasta moista lainkaan. Ei tällaisen kanssa eläessä tule edes ajatelleeksi mitään ratsioita, ne eivät vaan kuulu normaalielämään. Ehkä muutkin ajattelivat näin? 34
Uskallan, mutta epämukavalta se tuntuisi. En haluaisi miehen esim. näkevän millaisia keskusteluja täällä luen, henkilökohtaisia viestejä ystävieni kanssa, millä sivuilla surffailen jne. Ei niissä mitään salaista ole, mutta jotenkin se kaikki on jotakin niin henkiläkohtaista, että tuntuisi todella pahalta näyttää niitä muille. Edes omalle miehelle.
Me kyllä tiedetään salasanat toistemme puhelimiin ja saadaan niitä käyttää jos tarvitsee. Ei ole koskaan ollut tarvetta mennä lukemaan toisen viestejä tai selaamaan somea, usein näprätään niin vierekkäinkin, että siinä huomaisi jos jotain täysin epäilyttävää tapahtuisi.
Itselläni roikkuu varmaan jotain iänikuisuuden vanhoja viestiketjuja tyyliin exien tms kanssa jossain, kyllä niillä varmaan itselleen pahan mielen ja harmituksen saisi aikaan jos ihan välttämättä haluaisi kaukaa (useamman vuoden takaa) tonkia.
työpuhelin jonka sisältö ei kuulu ulkopuolisille. En voi puhua työasioista edes puolisolleni kuin hyvin yleisellä tasolla.