Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pelastaa parisuhde, kun mikään mitä teen ei sitten kelpaakaan

Vierailija
09.02.2019 |

Parisuhde on viime kuukaudet mennyt alamäkeä. Ollaan juteltu ongelmista ja siitä, että mitä kumpikin toivoo toiselta, jotta olisi parempi olo yhdessä. No mies on toivonut minulta muutamia asioita, jotka olen kaikki toteuttanut. Hän toivoi mm. että en enää nalkuttaisi (minun mielestä se ei ole edes ollut nalkutusta, kun olen vain kerran sanonut kustakin asiasta, minun mielestä nalkutusta on samasta asiasta jatkuvasti valittaminen), ja sanoi, että hän on sitten paremmalla tuulella ja kivempi minulle kun en enää nalkuta. Olen siis toteuttanut tämän niin, että en ole sitten valittanut enää viikkoihin yhtään mistään. Mutta mies ei ole ollut yhtään paremmalla tuulella eikä kivempi minulle, eli vaikka tein mitä pyysin niin mikään ei hänen osaltaan muuttunutkaan. Lisäksi hän pyysi, että hoidan muutaman jutun toisin kuin aiemmin, jotka olen nyt hoitanut kuten pyysi, mutta ei se ole vaikuttanut hänen olemiseen mitenkään. Eli mikään mitä teen niin ei sitten kelpaakaan. Hän sen sijaan ei ole toteuttanut niitä mitä minä pyysin (pyysin, että käytäisiin kerran viikossa yhdessä ulkona syömässä tms, jotta olisi enemmän yhdessäoloa), mutta hän ei ole kertaakaan lähtenyt kanssani, vaikka rahaa ja aikaa siihen olisi. Erota hän ei halua vaan kuulemma haluaa pelastaa parisuhteemme. Miten pelastaa se, kun mikään mitä teen ei sitten kelpaakaan. Ja kun toinen ei teekään mitään mitä pyysin. Ja mistä voi johtua, että ei sitten kelpaakaan vaikka teen juuri niin kuin sanoi?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku neuvoa tai selittää miksi mikään ei kelpaakaan? Ap

Vierailija
2/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensimmäisenä voisit opetella kirjoittamaan jäsennellymmin ja käyttää kappalejakoja. Ei tuollaista ajatuksenvirta-diibadaabaa lue erkkikään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmäisenä voisit opetella kirjoittamaan jäsennellymmin ja käyttää kappalejakoja. Ei tuollaista ajatuksenvirta-diibadaabaa lue erkkikään.

Mikähän siinä on, että pitää päästä kettuilemaan kirjoitusasusta, mutta itse asiaan ei voi kommentoida mitään? 

Vierailija
4/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa todella laiskasta suhteen ”parantamis”yrityksissään. Voi kun osaisin sinua neuvoa....

Ainoa, mikä itselleni tulee mieleen, että totta hemmetissä saat huomauttaa häiritsevistä asioista (se ei todellakaan ole nalkuttamista). Mitä tulee siihen, että kävisitte yhdessä ulkona syömässä; älä odota, että mies järkkää. Tee itse pöytävaraus ja vain ilmoita, että:” Nyt mennään!”. Jos mies ei lähde mukaan, mene yksin tai nappaa joku ystävänsä mukaan.

Vierailija
5/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulostaa todella laiskasta suhteen ”parantamis”yrityksissään. Voi kun osaisin sinua neuvoa....

Ainoa, mikä itselleni tulee mieleen, että totta hemmetissä saat huomauttaa häiritsevistä asioista (se ei todellakaan ole nalkuttamista). Mitä tulee siihen, että kävisitte yhdessä ulkona syömässä; älä odota, että mies järkkää. Tee itse pöytävaraus ja vain ilmoita, että:” Nyt mennään!”. Jos mies ei lähde mukaan, mene yksin tai nappaa joku ystävänsä mukaan.

Yritin kyllä kirjoittaa, että nappaa joku sinun ystäväsi mukaan (vaikka ei sillä ettei ehkä miehenkin ystävän nappaaminen mukaan olisi tehokasta 🤪)

Vierailija
6/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommentista, olipa kiva että joku vastasi tähän aloitukseeni. Menenkin paljon yksin, mutta ei se tätä parisuhdetta pelasta. Ja kyllä minunkin mielestä saa kerran huomauttaa, mutta minä nyt olen ollut huomauttamatta joitakin viikkoja, kun mies kerran sitä pyysi ja sanoi, että se on se mitä hän minulta toivoo, että parisuhde paranisi. Mutta ei se ole vaikuttanut mihinkään, vaikka sanoi, että vaikuttaisi. Ap

Vierailija
7/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mies sanoo tuohon, ettei mikään ole muuttunut, vaikka olet tehnyt toiveiden mukaisesti?

Vierailija
8/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan olette olleet yhdessä?

Onko miehessä muita narsistiSIA piirteitä?

Vierailija
9/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että varaatte ajan parisuhdetarapeutilta. Menette sinne selvittämään mikä on tyytymättömyyden pohjimmainen syy. Mies ei varmaan tiedä itsekään. Tuo ärtyminen toisen sanomisista tai tekemisistä on vain oire. Kun parisuhde on kunnossa (eli ollaan läheisiä keskenään) toiselta sietää myös epätäydellisyyttä.

Vierailija
10/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan, sinä teet suurimman osan kotitöistä ja pyörität arkeanne? Jos näin on, minusta kuulostaa siltä, ettei mies halua luopua ylläpidostaan. Tai (mahdollisesta) varmasti aina saatavilla olevasta seksistä. 

Vierailija
11/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdetta ei voi yksin pelastaa vaan siihen tarvitaan molempien yritystä ja aitoa halua.

Eihän tuo nyt toimi. Et saa edes kertaa sanoa mitä haluat tai mikä mättää kun se on jo muka nalkutusta. Eihän noin voi elää oikeasti vaan pitää olla oikeus puhua ja sanoa.

Nyt mennään sillä mitä mies haluaa eikä hän anna mitään takaisin eli sinä joustat ja ymmärrät mutta mies ei. Mieti vähemmän niitä miehen haluja ja mieti miten sinä itse haluat elää ja mitä toimivalta parisuhteelta haluat. Pidä puolesi. Kunnioitus ja arvostus parisuhteessa ansaitaan ja lattiamattoa ei kukaan arvosta.

Minä olen parisuhteessa oma itseni ja sopivasti vaikea. Oma mieheni ainakin jyräisi minut täysin jos en pitäisi puoliani ja olisin nöyrä "anteeksi että olen olemassa". Miehelle pitää olla haastetta ja saalistettavaa. T: 28 vuoden parisuhdekokemus.

Vierailija
12/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen, että varaatte ajan parisuhdetarapeutilta. Menette sinne selvittämään mikä on tyytymättömyyden pohjimmainen syy. Mies ei varmaan tiedä itsekään. Tuo ärtyminen toisen sanomisista tai tekemisistä on vain oire. Kun parisuhde on kunnossa (eli ollaan läheisiä keskenään) toiselta sietää myös epätäydellisyyttä.

Ei mies suostu sinne terapiaan lähtemään, sitä jo ehdotin hänelle. Voi olla että mies ei sitten tiedä itsekään että miksi on tyytymätön. Ohiksena, että hän ei siedä itseltänsäkään epätäydellisyyttä. Ap

Vierailija
13/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei halua luopua parisuhteesta = mies ei halua luopua kodinhoito- ja muista palveluista, jotka hänelle tarjoat.

Vierailija
14/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna kun arvaan, sinä teet suurimman osan kotitöistä ja pyörität arkeanne? Jos näin on, minusta kuulostaa siltä, ettei mies halua luopua ylläpidostaan. Tai (mahdollisesta) varmasti aina saatavilla olevasta seksistä. 

Kotityöt jakautuu puoliksi, eikä me niistä riidellä. Mies on ihan hyvännäköinen mies, joten saisi muitakin naisia kuin minut, siis kommenttina tuohon seksiin. Ap

Vierailija
15/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei halua luopua parisuhteesta = mies ei halua luopua kodinhoito- ja muista palveluista, jotka hänelle tarjoat.

Mies tekee itse paljon sitä kodinhoitoa. Ap

Vierailija
16/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä asioista olet hänelle aiemmin huomautellut (ja nyt lopettanut huomauttelemisen)?

Mitkä asiat olet nyt ryhtynyt hänen toiveestaan tekemään toisin?

Vierailija
17/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhdetta ei voi yksin pelastaa vaan siihen tarvitaan molempien yritystä ja aitoa halua.

Eihän tuo nyt toimi. Et saa edes kertaa sanoa mitä haluat tai mikä mättää kun se on jo muka nalkutusta. Eihän noin voi elää oikeasti vaan pitää olla oikeus puhua ja sanoa.

Nyt mennään sillä mitä mies haluaa eikä hän anna mitään takaisin eli sinä joustat ja ymmärrät mutta mies ei. Mieti vähemmän niitä miehen haluja ja mieti miten sinä itse haluat elää ja mitä toimivalta parisuhteelta haluat. Pidä puolesi. Kunnioitus ja arvostus parisuhteessa ansaitaan ja lattiamattoa ei kukaan arvosta.

Minä olen parisuhteessa oma itseni ja sopivasti vaikea. Oma mieheni ainakin jyräisi minut täysin jos en pitäisi puoliani ja olisin nöyrä "anteeksi että olen olemassa". Miehelle pitää olla haastetta ja saalistettavaa. T: 28 vuoden parisuhdekokemus.

Olen ollut tuollainen kuin sinä enkä mikään kynnysmatto. Nyt oli kyse vain siitä, että mies pyysi, että en ollenkaan nalkuttaisi ja päätin kokeilla, että toimiiko se, että toteutan tuon pyynnön. Ei toiminut, eli ei kelvannutkaan. Ap

Vierailija
18/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet, että sinut tekemäsi muutokset (et nalkuta ja hoidat tietyt asiat toisin) eivät kelpaisi miehelle?

Onko hän siis pyytänyt sinua aloittamaan nalkuttamisen uudelleen ja palaamaan muutenkin entisiin toimintatapoihisi?

Vierailija
19/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että sinut tekemäsi muutokset (et nalkuta ja hoidat tietyt asiat toisin) eivät kelpaisi miehelle?

Onko hän siis pyytänyt sinua aloittamaan nalkuttamisen uudelleen ja palaamaan muutenkin entisiin toimintatapoihisi?

Sovimme, että molemmat pyytää toiselta pari asiaa, jotka parantaa parisuhdetta. Minä toteutin miehen pyynnöt, mutta ei hän ole mitenkään ollut sen jälkeen ollut tyytyväisemmän oloinen tai kivempi kotona eli teoillani ei ollutkaan väliä. Ap

Vierailija
20/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun tekemäsi muutoksethan kelpaavat miehelle oikein hyvin.

Mutta sinulle ei kelpaa se, että hän ei tee muutoksia omassa toiminnassaan. Siitähän tämä hiertää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi