Miesystävä ei suostu vaihtamaan OMAN KISSANSA hiekkoja vaikka olen raskaana - en halua saada toksoplasmoosia
Enkä myöskään ala ostaa seuraavan 8kk ajalle hanskoja omaan piikkiini (mies ei maksa)
Nyt kissa tekee tarpeensa minne sattuu ja pitkin kämppää, joten miehen luona on luonnollisesti aika epämiellyttävää olla. Olenkin ollut nyt siitä saakka omalla asunnollani, kun sain tietää raskaudesta.
En tajua mitä tuon päässä liikkuu. Ei nyt ole niin iso vaiva. Tähän saakka olen itse siivonnut kissan laatikon sillä kävi sääliksi kissaa.
Kommentit (22)
Todennäköisesti et siitä kissasta toksoplasmoosia saa. Ei kissa sitä koko elämäänsä tartuta, vaan hyvin lyhyen ajan, pari viikkoa koko elämänsä aikana. Yleensä jo pentuaikana. Kissa saa sen elimistöönsä hiirestäessään tai myyrästäessään, niin että jos kissa on sisäkissa eikä ole päässyt käsiksi jyrsijöihin, vaaraa ei pitäisi olla. Todennäköisemmin saat sen raaoista huonosti pestyistä vihanneksista tai huonosti kypsennetystä sian-, lampaan- tai naudanlihasta kuin kissasta.
Vie kissa piikille.