Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko hiivatulehdus olla ensin miehellä oireettomana, tarttuu minuun ja sitten tulee miehellekkin pahana?

Vierailija
09.02.2019 |

Diabeetikkomies joka saa hiivan tosi herkästi. Minulle pukkasi edellispäivänä paha hiiva, eilen hain jo meille pillerit, otin itse aamulla ja mies otti illalla. No tähän saakka hän on ollut oireeton, mutta tänään aamulla hänellä oli pahat oireet.

Mietimme vain, että mistä tällainen paha hiiva nyt yhtäkkiä taas, onko miehellä se oireettomana ja tartuttaa minuun ja minä taas kasvattelen hiivakantaa ja tartutan miehelle ja hänkin saa oireet, voiko se mennä näin? Ennen miehen diabetesta meinaa sain hiivan vain antibiootista, nyt tämä on aika yleinen vaiva meillä molemmilla.

Mietityttää vain kun mulla oli oireet ensin, kummasta nyt lähtöisin sitten

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuu

Vierailija
2/5 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan se tulla toiselta mieheltä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on hiiva kyseessä

Vierailija
4/5 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidättäytykää edes sen verran että saatte hiivat molempien elimistöstä häädettyä.

Vierailija
5/5 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä nyt tuntuu olevan joku usko että hiiva olisi joku tarttuva tauti. Hiivaa on elimistössä aina hiukan mutta terve bakteerikanta mm. limakalvoilla pitää sen kurissa.

Hiivan lisääntyminen johtuu suoliston mikrobiomin häiriintymisestä antibiootin ja sokeri/viljapitoisen ruokavalion vuoksi.