Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viettekö yökyläily paikkaan tuliaisia, ruokaa, juomaa tai jotain?

Vierailija
09.02.2019 |

Mää oon aina tottunut, että kysyn voinko tuoda esim viiniä tai tehdä jotain ruokaa ja tuoda mukanani, kun menen yökylään, varsinkin jos mukaan lähtee koko perhe.

Mun mielestä on noloa mennä nykyisen miesystävän kanssa hänen tuttavilleen, kun hän ei olis ikinä viemässä mitään mukanaan. Välillä meitä on kuitenkin neljäkin henkeä ja saatetaan olla kylässä pari-kolmekin yötä. Oon yrittänyt sanoa, että viedään edes kahvia ja kukkia, mutta kovin nihkeetä on sekin.

Miten te toimitte?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiksekääs äijä seisoo termarin kanssa ovella "mä tuliin nyt".

Vierailija
2/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mie oon satiaiset tuonu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai.

Vierailija
4/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en vie enkä kyläillessä muutenkaan. Lähinnä kyläilen kavereiden luona, en tajua tuota viinipullokahvirumbaa. Naurettavaa teennäisyyttä mielestäni. Ruoat hankitaan yhdessä jos on tarkoitus jonkun luona syödä, yökyläilen siis vain hyvien ystävien luona. Tosi harvoin yökyläilen, lapsia ei ole.

Vierailija
5/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tiedän että isäntäväki juo esim. viiniä niin tuon pullon jotain hyvää viiniä. Lisäksi jos on vaikka tarkoitus istua iltaa niin tuon jotain pientä syötävää, kuten vaikka juustoa ja viinirypäleitä.

Koitan välttää krääsän tuomista koska sisustusmaut on niin yksilöllisiä. Jokin ruoka/juoma on paljon varmempi lahja :)

Vierailija
6/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien kahvipaketin, kukan tms. Ja lapsille tuliaiset.

Vierailija
7/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökyläily on lapsellista. Ainoastaan silloin ok, jos vierailijoille on oma huone.

Vierailija
8/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille aina tuliaiset, se on ollut tapana jo monta kymmentä vuotta.

Vierailija
9/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vien kahvipaketin, kukan tms. Ja lapsille tuliaiset.

Minä vien kahvipaketti- tai kukkakimpputason tuliaisia silloin, kun menen muuten vierailulle. Kun yön yli viipyy, pitäisi olla viemisten suhteutettuna vierailun pituuteen.

Vierailija
10/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vien tuliaiset. Kahvia, viinipullo tai kukkia on vakio.

Vierailija
11/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellit on keksitty tai asutoautot sekä-vaunut. Harvalla on niin isoja asuntoja, että sinne voi majoittaa perheitä.

Vierailija
12/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedän että isäntäväki juo esim. viiniä niin tuon pullon jotain hyvää viiniä. Lisäksi jos on vaikka tarkoitus istua iltaa niin tuon jotain pientä syötävää, kuten vaikka juustoa ja viinirypäleitä.

Koitan välttää krääsän tuomista koska sisustusmaut on niin yksilöllisiä. Jokin ruoka/juoma on paljon varmempi lahja :)

Koittakaa nyt jo hyvät ihmiset päästä irti tuosta juusto+viinirypäleet combosta. Se on peruja 80-luvulta kun Kesko ja S-ryhmä yritti kouluttaa suomalaisia eurooppalaisiksi juustonystäviksi.

Vierailija
13/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömään=kukkia ja suklaata.Jos kyseessä myöhänen syöminen, vien sillon suklaan tilasta jotain hyvää juotavaa.

Yökylään=kukkia,herkku juomaa, sipsejä,suklaata/namuja.Joskus vienyt myös juustoja, keksejä.

Useampi yöpyminen,tarjottu syöminen ravintolassa.Sekä ostettu,maksettu kaikki herkut, sekä kaikki päivälliset.Kotiväki maksoi,tarjosivat lounaat, eläkelläisiä.

Nuorempana kun mentiin,niin kahtakättä heiluttaen,ihan hävettää nyt ajatella.Yritän lapsilleni parhaani mukaan opettaa miten toimia näissä tilanteissa.

Esimerkiksi jos lainaat jonkun autoa,vaikka vain sukulaisen, niin palautetaan aina täydellä tankilla ja pestynä jos lainaaminen on pitempi aikainen.

Mieheni on säästäväisestä suvusta, jos sais itse päättää niin vieläkin menisi kahtakättä heiluttaen mitään viemättä.

Vierailija
14/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittakaa nyt jo hyvät ihmiset päästä irti tuosta juusto+viinirypäleet combosta. Se on peruja 80-luvulta kun Kesko ja S-ryhmä yritti kouluttaa suomalaisia eurooppalaisiksi juustonystäviksi.

Ja pierettää ihan sairaasti.

Vierailija
15/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syömään=kukkia ja suklaata.Jos kyseessä myöhänen syöminen, vien sillon suklaan tilasta jotain hyvää juotavaa.

Yökylään=kukkia,herkku juomaa, sipsejä,suklaata/namuja.Joskus vienyt myös juustoja, keksejä.

Useampi yöpyminen,tarjottu syöminen ravintolassa.Sekä ostettu,maksettu kaikki herkut, sekä kaikki päivälliset.Kotiväki maksoi,tarjosivat lounaat, eläkelläisiä.

Nuorempana kun mentiin,niin kahtakättä heiluttaen,ihan hävettää nyt ajatella.Yritän lapsilleni parhaani mukaan opettaa miten toimia näissä tilanteissa.

Esimerkiksi jos lainaat jonkun autoa,vaikka vain sukulaisen, niin palautetaan aina täydellä tankilla ja pestynä jos lainaaminen on pitempi aikainen.

Mieheni on säästäväisestä suvusta, jos sais itse päättää niin vieläkin menisi kahtakättä heiluttaen mitään viemättä.

En minä ainakaan ajattele, että jos ystäväni tulevat käymään meillä, heidän pitäisi meitä siitä jotenkin lahjoa...

Vierailija
16/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien aina jotakin mutta viemiset riippuu kyläilypaikasta ja kyläilyn luonteesta. Esim. mökille mentäessä vien vessapaperia ja vaikka jotain parempaa sinappia saunamakkaroille (tavanomaisten ruokien lisäksi), mutta jonkun kotiin mentäessä en vie. En kyllä juuri koskaan kyläile päiväkausia missään paitsi oman siskon luona ja sinne vien ehkä kahvipaketin. Käyn kaupassa siellä päässä ja ostan ruoat ja viinit yms. Olemme siskon kanssa tosi läheisiä niin ei tarvi stressata mitään ylimääräistä kyläilyetikettiä.

Noin yleisesti viemiset on ruokaa ja ehkä viiniä/olutta.

Vierailija
17/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vien aina jotain tuliaisia. Lisäksi käydään yhdessä ruokakaupassa. 

Vierailija
18/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri oli kauempaa yökylässä pitkän viikonlopun.

Toi mukanaan ainoastaan peiton. Itselleen. Kylmän varalle. 

Seuraavan kerran saa mennä motelliin.

Kyse ei ole tuomisista, vaan tyhmyydestä tai siitä ettei omaa kohteliaita tapoja.

Ja kuka sellaisia kavereita kaipaa kun fiksujakin on.

Vierailija
19/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai vien tuliaisia ja autan ruuanlaitossa yms. Tärkeää viedä myös omat pyyhkeet ja petivaatteet.

Vierailija
20/23 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vien, jos olen itse asiasta sopinut. Sattuneesta syystä yökyläiltiin usein miehen sukulaisissa ja hån ei ikinä mitään tuliaisia varannut. Eikä sisaruksensa ole usein meillä käynyt että voisi olla vastavuoroisesti vieraanvarainen.... Ei voi mitään, mutta kaipa ne veljensä tuntee, minä en suostu asiasta stressaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän