Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tradenomi vs Ekonomi.

Miettivä?
08.02.2019 |

Moi! Olen 15-vuotias poika ja käyn 9-luokkaa. Olen toivon mukaan menossa lukioon opiskelemaan ja olen mietinyt mitä minun pitäisi sen jälkeen tehdä. Olen miettinyt Teadenomin tai Ekonomin tutkintoa. Olen aika tietoinen markkinoinnista sekä yrittäjyydestä koska minulla on oma valokuvaus yritys. Joulun keskiarvo oli 8.6 ja yritän nostaa sitä.

Eli siis mitä kunnon eroa on Tradenomilla ja Ekonomilla.
Tradenomi on Amk ja Ekonomi yliopisto?

Miten palkkaustilanne entä työllisyys? Äitini on Yo merkonomi.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos rahkeet riittävät niin tietysti kannattaa valita korkeampi koulutus eli ekonomi.

Kaikilla mittareilla ekonomeilla on parempi tilanne niin palkan kuin työllisyyden suhteen, mutta etenemään pääsee myös tradenomin papereilla jos on muuten ammattitaitoinen. Moni tradenomi lukeekin myöhemmällä iällä ekonomiksi.

Vierailija
2/5 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siinä paljoa eroa oo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ekonomin paperit kouraan, jos rahkeet vaan riittää. 

Itse olen tradenomi ja oma ura tökkää, ainakin nykyisessä firmassa, koska seuraaviin tehtäviin vaaditaan ylempi AMK tutkinto, ei auta, kuin lähteä tekemään YAMK opintoja tai maisteritutkintoa yliopistossa. En vaan ole mikään opiskelija, joten saapa nähdä mille alkaisi.

Meillä ekonomit, tradenomit ja merkonomit tienaavat tasan saman euromäärän, kun aloittavat perushommissa, mutta jatkoon paperit sitten vaikuttavatkin.

Vierailija
4/5 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekonomi tottakai, se on yliopistotasoinen ja tradenomi vain amk. Molemmilla toki pärjää, itse olen tradenomi ja pankinjohtaja, mutta toisaalta aina hakeutuessani eteenpäin työuralla on tarvinnut olla jo jalka kyseisen firman oven välissä ja taidot näytettynä. Eli ne taidot ratkaisee kaikkein eniten, mutta ekonomin koulutus "antaa vähän anteeksi" jos haet ihan vieraaseen taloon töihin eikä kokemustakaan niin kauheasti ole.

Tradenominakin siis pärjää, mutta silloin joutuu enemmän todistamaan.

Lisäksi joillakin aloilla, vaikkapa valtion viroissa saattaa olla kelpoisuusvaatimuksena ekonomin paperit, ja niistä ei jousteta vaikka olisit minkälainen guru tahansa.

Eli suosittelen lämpimästi ekonomin tutkintoa, ja kuulostat kyllä sellaiselta nuorelta joka sellaisen varmasti pystyy saavuttamaankin!

Vierailija
5/5 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon kannustavista kommenteista! Olen tosiaan opon kanssa miettinyt tuota Ekonomin työtä. Työ vaikuttaa aika mielenkiintoiselta. Palkka ei ole tärkein vaan se, että olisi töitä. Ottaen huomioon nykyisen Suomen työpaikka tilanteen. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi