Rappukäytävässä oli hiiri
Aamulla huomasin rappukäytävässä hiiren ja sitten heti vaistovaraisesti otin rapussa olevan harjan käteen ja ahdistin sen hiiren nurkkaan. No tilanne loppui siihen että löin hiiren kuoliaaksi sillä harjalla ja kävin heittämässä sen hiiren pihalle roskikseen. No nyt kun tulin töistä niin huomasin ilmoitustaululla kuvan hiirestä ja siinä luki että kadonnut ja omistajien yhteystiedot. Olin siin todennäköisesti tappanut jonkun lemmikkihiiren. Omatunto kolkuttaa ja pahasti, vaikka toisaalta en olisi voinut tietää että se on jonkun lemmikki. Pitäisikö minun ilmoittaa hiiren omistajille?
Kommentit (11)
Voi kamalaa. Vie kukkasia ja mene. Lupaa ostaa uusi hiiri edes.
Apua, mä repesin...😂😂😂
Joo mutta käy pahoittelemassa tilannetta, jos kerran omatunto kolkuttaa.
Ei mene läpi. Ensi kerralla vähän uskottavampi, jooko?
No ei kenenkään "vaistonvarainen reaktio" söpöön pieneen hiireen voi olla sen tappaminen, tai sitten on päässä jotain pahasti vialla.
Menet äkkiä eläinkauppaan ostamaan uuden ja viet sen naapurille, sanot että pyydystit sen rappukäytävästä. Saat varmasti löytöpalkkion ja se kattaa hiiren ostohinnan, kaikki hyvin.
Muista putsata edellisen hiiren jäänteet harjasta ettet jää kiinni.
Ihan mahdollista että tapoit ihan oikean tauteja levittävän inhan tuholaisen ja lemmikkijyrsijä on vaan jäänyt jumiin jonnekin seinän väliin ja kuollut sinne.
Vierailija kirjoitti:
No ei kenenkään "vaistonvarainen reaktio" söpöön pieneen hiireen voi olla sen tappaminen, tai sitten on päässä jotain pahasti vialla.
Parempi napata ja "palauttaa luontoon"...?
Ei niitä hiiren omistajia hirveästi sekään lohduttaisi että toinen menee ovelle kertomaan, että juu hiiri on nyt paremmilla laitamilla, tarkalleen tuolla lähimetsässä vipeltämässä.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika monenkin eikä tarvitse olla päässä mitään vialla. Hiiret ja rotat on epätoivottuja asuintaloissa ainakin täällä päin. En mäkään ajattelisi, että se on lemmikki. Mun kerrostalon ulko-oven väliin oli taannoin liiskautunut pieni rotta ja mä vein sen roskiin, ja kieltämättä sääliksi kävi söpö otus, mutta silti ymmärrän miksi niitä tapetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika monenkin eikä tarvitse olla päässä mitään vialla. Hiiret ja rotat on epätoivottuja asuintaloissa ainakin täällä päin. En mäkään ajattelisi, että se on lemmikki. Mun kerrostalon ulko-oven väliin oli taannoin liiskautunut pieni rotta ja mä vein sen roskiin, ja kieltämättä sääliksi kävi söpö otus, mutta silti ymmärrän miksi niitä tapetaan.
Totta kai hiiret ovat taloissa tuholaisia, ja varmaan helposti asiaa mietittyä tuleekin mieleen että siitä on varmasti parasta hankkiutua eroon, mutta että VAISTONVARAINEN REAKTIO? "Oho, en ehtinyt edes miettiä mitä tein kun jo olin vaistomaisesti lyönyt hiirtä harjalla."
Laita parikymppiä postiluukusta, kyllä ne sillä uuden saa.