Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maisteriin ulkomaille huonoilla kandiarvosanoilla?

Vierailija
08.02.2019 |

Jep, kuulostaa vähän epätoivoiselta.

Mulla on kandi kasassa, mutta tosi paskalla keskiarvolla. Syynä tähän oli isäni vakavat terveydelliset ongelmat, jolloin energiani meni isäni hoitamiseen, ja viimeisenä vuonna oma terveyteni romahti täysin.

Nyt kun on asiat paremmalla tolalla, haluaisin jatkaa opintojani ja elämääni. Haluaisin hakea maisterinohjelmaan Saksaan. Sanomattakin selvää että paska keskiarvoni (alle 3) näyttää pahalta. Onko kellään neuvoja, mitä tehdä tässä tilanteessa? Kuinka parantaa mahdollisuuksia päästä sisään? Työkokemusta minulla on, mutta lähinnä pätkätöitä.

AP kiittää jo valmiiksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Saksasta tiedä, mutta moneen maahanhan pääsee jatkamaan opintojaan ihan kuka vaan joka maksaa lukukausimaksut. Itse opiskelin briteissä eikä ollut mitään väliä millaiset paperit sisään tullessaan, kunhan maksaa opintonsa. 

Vierailija
2/11 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa käsittääkseni katsovat arvosanaa aina.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan? 

AP

Vierailija
4/11 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi just Saksaan, jossa niitä arvosanoja katsotaan?

Vierailija
5/11 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi just Saksaan, jossa niitä arvosanoja katsotaan?

Minulla on perhe, mies ja itseasiassa koko elämä täällä. 

AP

Vierailija
6/11 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita löytää yliopisto, jonka sisäänottokeskiarvo ei ole kovin korkea. Täällä Saksassahan myös monet niinsanotut ammattikorkeakoulut ovat ilmeisesti hyvätasoisia, arvostettuja ja niitä on paljon, ehkä sellaiseen pääsisit helpommin?

Vierailija
7/11 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koita löytää yliopisto, jonka sisäänottokeskiarvo ei ole kovin korkea. Täällä Saksassahan myös monet niinsanotut ammattikorkeakoulut ovat ilmeisesti hyvätasoisia, arvostettuja ja niitä on paljon, ehkä sellaiseen pääsisit helpommin?

Kiitos vastauksesta. Olen luonnontieteen alalla ja mulla on Bachelor of Science. Käsittääkseni ammattikorkeakoulussa ei ole M.Sc. tutkintoja, vai ymmärränkö täysin väärin? 

Vierailija
8/11 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee samoin kuin nuo lunttaavat intialaiset ja kinuskit eli osta jostakin huijaus yliopistolta paperit. Parhaimmilla on puhelinnumerot johon vastataan, webbisivut jne. Jopa valtion virallinen hyväksyntä kun korruptio rehottaa noissa maissa. Muutama tonni menee siihen.

Noi intia/kinuskit opiskelee myös suomessa maisteriksi kahdessa vuodessa kun saavat olemattomista kandin tutkinnosta 120ov hyvitystä. Näin siis oli aikoinaan minun yliopistossa. Ei ne siellä yliopistossa mitään vaivautuneet tarkistamaan niitten papereita sen kummemmin. Tosin ainoa keinoa saada noi varmasti kiinni on järjestää hyvin valvottu pääsykoe jossa testataan että tiedot on kandin tasoa.

Onneksi niillä oli tapa sitten lähteä pois suomesta parempi palkkaisiin maihin. Lontoo ja usa olivat kova juttu. Varmaan potkut tuli 6-12 kk jälkeen mutta yksi vuosipalkka on jo niille lottovoitto.

Jos et tiedä mistä ostaa paperit niin hanki kyseisten kansalaisuuksien ystäviä. Tietävät myös kaikki lunttausniksit ja tukiverkostot läksyjen tekoon.

Vierailija
9/11 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP nostelee :)

Vierailija
10/11 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa yrittää. Mitä voit menettää?

Vierailija
11/11 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kaksi keinoa.

Ensiksi että haet Saksassa useampaan yliopistoon ja ehkä pääset.

Jos et pääse ja ongelma on nimenomaan Suomessa saaduissa arvosanoissa, sovi yliopistosi kanssa arvosanojen korottamisesta. Joudut tekemään enemmän töitä, mutta eihän siitä ole haittaa, jos aikoo kerran opintojaan jatkaa.