Saako pakettia postittaa lapsen nimellä?
Eli jos lähetän paketin jossa on vastaanottajana 4-vuotias lapsi, saavatko vanhemmat noudettua sitä postista?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Lapset ovat vanhempiensa armoilla, koska asuvat samassa osoitteessa ja ovat riippuvaisia heistä tai hänestä.
Toivottavasti lapsi saa kuitata itse pakettinsa ilman sarvia ja hampaita vanhemman taholta.
Miksi ihmeessä vanhempien taholta olisi mitään sarvia ja hampaita? Varsinkaan 4-vuotiaan kohdalla. Mitä ihmettä te haluatte lähettää 4-vuotiaalle lapselle, josta vanhemmat suuttuisivat tai haluaisivat lapselta pimittää?
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin tätä samaa, kun oma teini-ikäinen tyttäreni tilasi tavaraa netistä (minun luvallani tietysti). Paketti tuli matkahuollon kautta ja mietimme, miten hän saa paketin, kun hänellä on vain kuvaton kela-kortti ja paketissa tyttären nimi, joten olisinko minäkään saanut. Hän kuitenkin sai paketin ilman henkkareita näyttämällä lähetystunnuksen, mutta en tiedä, ovatko postissa tarkempia.
Näin se menee postissakin. Vanhempi voi allekirjoittaa huoltajana lähetyksen.
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvä sylvi !! Tavallisen postipaketin noutamisessa ole mitään ongelmia. En ole ikinä kuullutkaan moisesta. Aina oon kummilapsilleni paketit laittanut,eikä kukaan ole jäänyt saamatta.
Et ole kuullut koskaan, että pakettia hakiessa pitää olla henkkarit mukana? Minä olen näyttänyt henkkarit ihan joka kerta, kun olen postista pakettia noutanut. Lukeehan siinä saapumisilmoituksessakin, että pitää olla henkilöllisyystodistus mukana.
Tavallisen postipaketin voi sitten hakea vanhempi omilla henkkareillaan.
Matkahuollon kautta taas jos lähetät niin vanhempi voi hakea alaikäisen lapsen paketin, mutta silloin hänen pitää jotenkin todistaa (esim. kela-kortilla), että kyseessä on vanhemman alaikäinen lapsi.
terv. paketteja luovuttava
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin tätä samaa, kun oma teini-ikäinen tyttäreni tilasi tavaraa netistä (minun luvallani tietysti). Paketti tuli matkahuollon kautta ja mietimme, miten hän saa paketin, kun hänellä on vain kuvaton kela-kortti ja paketissa tyttären nimi, joten olisinko minäkään saanut. Hän kuitenkin sai paketin ilman henkkareita näyttämällä lähetystunnuksen, mutta en tiedä, ovatko postissa tarkempia.
On luovutettu väärin, jos luovutettu tyttärellesi ilman oikeaa henkkaria.
Mutta tietysti tuosta olisi selvitty valtakirjalla.
Aina olen lähettänyt paketit lapsen nimellä, ja vanhemmat ovat hakeneet postista ongelmitta.
Ettekö muista kun pari vuotta sitten oli juttu Iltalehdessä tai jossain, kun äiti oli mennyt hakemaan postista pakettia, joka oli lähetetty hänen pienen vastasyntyneensä nimellä? Äitihän oli ihan järkyttynyt, kun työntekijä oli sanonut, että hän tarvitsee valtakirjan vauvalta ja oikeasti olivat sitten laittaneet tämän vastasyntyneen "allekirjoittamaan" valtakirjan tälle äidille. Ihan hullua touhua, joku varmaan löytää tuon uutisen.
Siis kyllähän puolisonkin paketteja saa hakea, ellei ole kirjattu kirje. Kirjatut kirjeet on ainoita, jotka saa antaa vain vastaanottajalle. Henkkarit pitää olla, kirjaavat järjestelmäänsä että kuka on hakenut.
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllähän puolisonkin paketteja saa hakea, ellei ole kirjattu kirje. Kirjatut kirjeet on ainoita, jotka saa antaa vain vastaanottajalle. Henkkarit pitää olla, kirjaavat järjestelmäänsä että kuka on hakenut.
Ja tavallisiin paketteihin ei postilla tarvitse edes valtakirjaa, ärrällä muistaakseni tarvitsee.
Tässäpä vielä faktaa postilta: https://posti.humany.net/henkiloasiakkaat/99/voiko-toinen-henkilo-nouta…
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Itse olen hakenut useita isännän paketteja silloin, kun hän on ollut työmatkalla toisella puolella maata. Lisäksi olen kirjoittanut usein postin lähetystunnuksen eli sen tappopitkän ritirimpsun erilliselle pienelle paperille ja saanut paketit sillä. En viitsi kuljettaa mukanani postin kirjettä saati näyttää tekstiviestiä vanhasta liukukannellisesta Nokiastani
Sori, lapsi ei tuossa vaiheessa tiedä että paketti on hänelle, ellet tiedota vanhempaa.
Mutta lapsen nimellä postiinkin tarvitaan vanhemman kännykkänumero.