Miksi täällä ei keskustella juuri koskaan uusperhehelv*tistä?
? Ollaan hiljaa, että muutkin haksahtavat ojasta allikkoon?
Kommentit (26)
Minä olen uusperheellinen, eikä minulla ole keskusteltavaa tämän helvettimuodosta. Sellaista ei ole näiden viiden vuoden aikana näkynyt.
Av:lla on paljon väittämiä, että ”uusperhe on helvetti”. Ja se väittämä jää usein ilman perusteluita, tai väittämän takaa löysätyy nössö vastuuta pakeneva mies. Ei silloin perhemuotoa voi syyttää, vaan kyseinen mies on ollut vastuuta pakoileva jo ydinperheen aikana.
Muutamilla on kokemuksia oikeasti pahoista äitipuolista, mutta kuinkakohan iso prosentti äitipuolista on oikeasti pahantahtoisia, ilkeitä, solvaavia...? Prosentuaalisesti varmaan yhtä moni kuin biologisistakin äideistä. Samoja mielenvikaisia tyyppejä ovat, oli sitten ydinperhe tai uusperhe. Mielenvikaisuus ehkä vain näkyy molemmissa eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska iso osa uusperheistä toimii hyvin ja jos taas ei, ongelmien ratkaisuun ja vertaistukeen löytyy monia paljon parempia foorumeita kuin vauvapalsta.
t: Onnellinen uusperheellinen
Mistä foorumeista saat parempaa apua?
Supli-Suomen uusperheiden liitto, Suplin paikallisosastot, Bonusäidit, Bioäidit, Bonusäidit ilman omaa lasta yms. Löytyvät facebookista ja myös anonyymisti julkaisu onnistuu.
Harva se päivä täällä on keskusteluja aiheesta. Äitien, äitipuolien, isien ja isäpuolien näkökulmasta, joskus on ollut jopa teinilapsien. Käytä google hakua.
Erosin 7 vuotta sitten. Olen seurustellut 5 vuotta enkä aio perustaa uusperhettä, koska tämä on meille helpoin ja mukavin ratkaisu. Ympäristölle tämä ei sovi - muuttakaa nyt yhteen ja lopettakaa vuo viikkoilu. Miksi ihmeessä.
On täällä ollut usein keskusteluja, ainakin itse olen moneen ketjuun vastannut. Meillä olisi lasten kanssa mennyt hyvin, miehen ex vaan ei jättänyt rauhaan ja käytti lapsia koston välineenä. Hänellä oli itsellään kuitenkin jo uusi suhdekin. Helvettiä kesti kolmisen vuotta, sen jälkeen ei ongelmia.
Pahin minkä tiedän niin "isäpuoli" teki seksuaalisia vihjauksia 6v tytölle!
Ei meinannut äitinsä millään tajuta kuinka vakava asia :(