Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vähän ahdistava/typerä työkaveri?

Vierailija
08.02.2019 |

Jo pari kuukautta tulin hyvin toimeen uudehkon työkaverin kanssa, mut nyt tuntuu, että maku menny hänestä, vai mitä mieltä olette, kun

Muutama viikko sitten alkuviikosta eräänä iltapäivänä iloisesti totesin, että "sehän on jo melkein perjantai!"
Ja työkaveri tähän naurahtaa ja sanoo, että se on aika hyvin jos täs vaiheessa tuntuu jo siltä.

Mut sit se tarttu tohon juttuun kiinni ja seuraavana perjantaina sit sano, että "noh, nyt se on sit perjantai"
Seuraavana maanantai aamuna nasevasti virne päällä "noh, se on taas melkein-perjantai..."
Nyt sit taas keskiviikkona jutellessamme sanoi "ai onks nyt taas se... Eiku mikäs päivä se oli kun sä sanoit sen, et on melkein perjantai..?"

Ja sit nyt sit eilen heti aamulla ekana tulee mun luo ja sanoo virnuillen "noh, oispa vasta-maanantai".

Mikä tota tyyppiä vaivaa, vai enkö vaan ymmärrä hänen huumoriaan?

Seuraavaks täytyy sanoa, että on jo kulunut läppä, ei naurata enää. Jos tajuais lopettaa.

Mut voiko kaikki olla vaan ylireagointia, koska mua on niin paljon kiusattu elämäni aikana, niin tommoset jutut on vaikeita mulle.

Sit lisänä vielä se, kun aiemmin syksyllä turhuatumisissani kerroin et voisin mennä postinkantajaksi, niin tällä viikolla, kun käveli vastaan niin tyypillä kauhee virne päällä ja kertoo et oli avoimissa duuneissa ollu postinkantajan paikka avoinna, et olin kuulemma heti tullu hänen mieleensä siitä.

Jotenkin vähän ahdistavaa, vai miten te kokisitte vastaavan?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kaveri minusta oudolta vaikuta, ehkä itse olet vähän yliherkkä? Työkaveristasi tulee ihan symppis kuva, sä vaikutat herkästi hermostuvalta.

Ihan varmasti suhtautuisit samalla tavalla, jos osuis omalle kohdallesi? ;)

Vierailija
22/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo kaveri minusta oudolta vaikuta, ehkä itse olet vähän yliherkkä? Työkaveristasi tulee ihan symppis kuva, sä vaikutat herkästi hermostuvalta.

Vaikea tietysti sanoa varmasti. Mä hermostun yleensä enemmän sellaisesta, ettei vaivaudu ollenkaan juttelemaan tai edes moikkailemaan. Yritystä arvostan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä sun työkaveri on vaan yrittänyt heittää sun kanssa läppää ja piristää sua. Kaikkihan nuo on sanottu vain ihan hyvällä, vaikka onkin vähän no heh heh -osastoa. Ajan myötä teille tulee muitakin yhteisiä kokemuksia ja juttuja. Anna hänelle aikaa. :)

Kiitos. Muuten meillä kyllä on ollut tosi mielenkiintoisia kymmenien minuuttien keskusteluja.

Mut kiusaamisen traumat triggeröityy jotenki tommosesta niin herkästi; on vaikea luottaa ihmisiin.

Vierailija
24/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää keventää ilmapiiriä... parempihan toi on kuin syvä hiljaisuus juttuihisi ja iso kysymysmerkki.

Vierailija
25/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittää keventää ilmapiiriä... parempihan toi on kuin syvä hiljaisuus juttuihisi ja iso kysymysmerkki.

Niin ja onhan se toisaalta parempi niinkin, että olemassaoloni ja sutkautukseni herättävät hilpeyttä kuin vihaa ja turhautumista. :D

Vierailija
26/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa oudolta, eikös jokin oireyhtymä saa ihmisen tekemään tuollaista? En nyt muista, oliko asperger vai ADD, mutta hehän eivät ymmärrä juuri esim. huumoria tai sarkasmia kovin hyvin ja viljelevät niitä oudoissa tilanteissa ja vaikuttavat oudoilta muiden silmissä sen takia. 

Ensi kerralla vastaat vain että olipas hauskaa, joko riittäisi tai katsot vain oudosti joka kerta kun hokee tuota.

Vierailija
27/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selkee assburger joka pitää itseään sinua parempana. Ne on aina tommosia kilipäitä.

Enpä tiedä siitä.

Mut muuten tyyli on sellanen erittäin naseva ja sarkastinen.

N. 50 v, ei perhettä ja ollu myös työttömänä kauan. Ite oon puolet nuorempi ja päinvastasessa tilanteessa.

Mut joo, mitä tästä opimme? Vältä kaikkea muuta kuin työasioista puhumista kyseisen ihmistyypin kanssa.

Työttömyydellä ja perheettömyydellä tuskin on mitään tekemistä asian kanssa. Minä olen tavannut työelämässä useita alallaan pitkään työskennelleitä perheellisiä, joilla on juuri tuollainen kumma tapa venyttää jotain vitsiä tai veetuilumielessä takertua jonkun sanavalintoihin tai muihin heittoihin. Siinä olet varmasti oikeassa, että kyseisen henkilön kanssa on parasta puhua lähinnä työasioista ja niistäkin neutraalin asiallisesti.

Vierailija
28/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa oudolta, eikös jokin oireyhtymä saa ihmisen tekemään tuollaista? En nyt muista, oliko asperger vai ADD, mutta hehän eivät ymmärrä juuri esim. huumoria tai sarkasmia kovin hyvin ja viljelevät niitä oudoissa tilanteissa ja vaikuttavat oudoilta muiden silmissä sen takia. 

Ensi kerralla vastaat vain että olipas hauskaa, joko riittäisi tai katsot vain oudosti joka kerta kun hokee tuota.

Nojoo, ehkä parasta vaan unohtaa koko tyyppi. Oishan se vaihtoehto sanoa jotain napakkaa, et ois hiljaa sit jatkossakin, mut ei vaikuta kuitenkaan pahantahtoiselta, niin parempi olla reagoimatta.

Koska voi olla kyse just jostain pienimuotoisesta oireyhtymästä tai muusta.

Harva ns. Täysjärkinen keskittyy heittämään tommosta läppää.

Vierailija
29/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muutoin olisi hyvin käyttäytyvä henkilö, jos alkaa takoa yhtä samaa lausetta, se on vihamielistä ainakin outoa.

Ota asia puheeksi.

Vierailija
30/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että hän pitää sinusta ja koettaa näyttää sen vuorovaikuttamalla kanssasi. Kai teillä ei vielä ole muita yhteisiä "eväitä" vuorovaikutukseen kuin nuo pari juttua. Ole iloinen, että joku on kiinnostunut sinusta ja muistaa, mitä on puhuttu. Ellei hän sitten ole jotenkin muuten häiriöksi.

Vierailija
31/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri kuin jolle vastasit, mutta minä en kyllä suhtautuisi samoin kuin sinä. Tuon "ahdistavan" työkaverin käytös nimittäin kuulostaa kovasti siltä, mitä omassa kaveripiirissäni harrastetaan. Hyväntahtoista kuittailua. Minun mielestäni hän koettaa vain kaverustua kanssasi.

Vierailija
32/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että hän pitää sinusta ja koettaa näyttää sen vuorovaikuttamalla kanssasi. Kai teillä ei vielä ole muita yhteisiä "eväitä" vuorovaikutukseen kuin nuo pari juttua. Ole iloinen, että joku on kiinnostunut sinusta ja muistaa, mitä on puhuttu. Ellei hän sitten ole jotenkin muuten häiriöksi.

Okei, no niin se varmaan on. Se sellanen ihme virne naamalla ja ääni vaan tekee sen jotenkin niin käsittämättömäksi.

Vierailija
33/38 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap on vaan turhan herkkä, jos tuommoisesta hyvässä hengessä sanotusta kuittailusta ahdistuu. Jos liikaa ahdistaa voi varmaan sanoa, että eiköhän tuo oo jo vähän vanha vitsi. Turha nyt asiasta sen suurempaa numeroo tehä.

Vierailija
34/38 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mä ennemmin valitsen olla ilman tollasen tyypin kaveruutta, kun kuunnella jotain vajaalta vaikuttavaa hehhehh kuittailua kuukaudesta toiseen samasta jutusta yhdistettynä typerä virne ja äänensävy

On siellä mulla monta muutakin kaveria keiden kanssa voi keskustella ihan normaalisti vuodesta toiseen ilman mitään nasevuuksia ja muka hauskoja läppiä.

Varmaan kuulostan juttujen perusteella tosikolta tai yliherkältä, mutta mulla vaan jostain syystä ei riitä huumori ja mielenkiinto tollasiin juttuihin saati että joku yrittää kaverustua mun kanssa sillä tavalla, koska tommosesta tulee vaa niin vajaa fiilis.

Mut minkäs teet, osaan pitää suuni kiinni, kun seuraavaksi kohtaan nasevan huumorimiehen. :D

Vierailija
35/38 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisiin tyyppeihin työelämässä törmää, ei kannata ottaa niin tosissaan. Jotkut on pikkasen rasittavia ja täytyy pitää käsivarren mitan päässä. Jos siinä ei ole muuta vikaa kuin kulunut huumori niin mikset pysyisi puheväleissä?

Vierailija
36/38 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä uusi työkaveri kuvittelee olevansa hauska. Hän ei tajua että tämä juttu meni jo. Itse sanoisin hänelle että jutut elää, perjantai juttu tuli ja meni, mitäs nyt keksittäisiin ja hymyilusin muikeimman hymyni. Se siitä. Mielenkiintoista miten sitten jatkaa tai ylipäätänsä reagoi! En kuuntelisi jos minulle heitettäisiin jatkuvasti omaa heittoani takaisin. Herkkä tai ei, jotain rajaa.

Vierailija
37/38 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä kuittailijalla on kaveri mukana pelissä, silloin kiusaamista ja siihen paras keino on reagoida heti suoraan, mutta muutoin pelkkää huulenheittoa jolla testailee apn sosiaalista ymmärryskykyä. 

Vierailija
38/38 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ootte ihan oikeessa. Kuitenkin, niinkun tänään aina jäädään jauhamaan ties mistä asioists ja myös henk. Koht jutuistakin ollaan puhuttu.

Joskus vaan mietin, että mikä vttu mua vaivaa?

Miten en muka voi luottaa ihmiseen, jonka kanssa on käyty mielenkiintoisia keskusteluja varmaan monen tunnin edestä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän