Onko vähän ahdistava/typerä työkaveri?
Jo pari kuukautta tulin hyvin toimeen uudehkon työkaverin kanssa, mut nyt tuntuu, että maku menny hänestä, vai mitä mieltä olette, kun
Muutama viikko sitten alkuviikosta eräänä iltapäivänä iloisesti totesin, että "sehän on jo melkein perjantai!"
Ja työkaveri tähän naurahtaa ja sanoo, että se on aika hyvin jos täs vaiheessa tuntuu jo siltä.
Mut sit se tarttu tohon juttuun kiinni ja seuraavana perjantaina sit sano, että "noh, nyt se on sit perjantai"
Seuraavana maanantai aamuna nasevasti virne päällä "noh, se on taas melkein-perjantai..."
Nyt sit taas keskiviikkona jutellessamme sanoi "ai onks nyt taas se... Eiku mikäs päivä se oli kun sä sanoit sen, et on melkein perjantai..?"
Ja sit nyt sit eilen heti aamulla ekana tulee mun luo ja sanoo virnuillen "noh, oispa vasta-maanantai".
Mikä tota tyyppiä vaivaa, vai enkö vaan ymmärrä hänen huumoriaan?
Seuraavaks täytyy sanoa, että on jo kulunut läppä, ei naurata enää. Jos tajuais lopettaa.
Mut voiko kaikki olla vaan ylireagointia, koska mua on niin paljon kiusattu elämäni aikana, niin tommoset jutut on vaikeita mulle.
Sit lisänä vielä se, kun aiemmin syksyllä turhuatumisissani kerroin et voisin mennä postinkantajaksi, niin tällä viikolla, kun käveli vastaan niin tyypillä kauhee virne päällä ja kertoo et oli avoimissa duuneissa ollu postinkantajan paikka avoinna, et olin kuulemma heti tullu hänen mieleensä siitä.
Jotenkin vähän ahdistavaa, vai miten te kokisitte vastaavan?
Kommentit (38)
Työkaveri vaikuttaa kieltämättä vajaalta.
No on todellakin. Vaikuttaa ihan keharilta.
Ihan selkee assburger joka pitää itseään sinua parempana. Ne on aina tommosia kilipäitä.
Sulla on sentäs oikee työpaikka. Elele vaan sen voimalla, älä muusta huolestu.
Vierailija kirjoitti:
Ihan selkee assburger joka pitää itseään sinua parempana. Ne on aina tommosia kilipäitä.
Enpä tiedä siitä.
Mut muuten tyyli on sellanen erittäin naseva ja sarkastinen.
N. 50 v, ei perhettä ja ollu myös työttömänä kauan. Ite oon puolet nuorempi ja päinvastasessa tilanteessa.
Mut joo, mitä tästä opimme? Vältä kaikkea muuta kuin työasioista puhumista kyseisen ihmistyypin kanssa.
Kuule ap. Sun pmat jutut on kaikesta päätellen ihan yhtä vanhoja ja säälittäviä (siis sekä se melkeinperjantai että se postinkantajajuttu, ja varmaan miljoona muutakin). Et huomaa sitä itse, eihän kukaan huomaa, mutta ne käy työkaverisi hermoille vähintään samassa määrin kuin sen jutut sun hermoille.
Vierailija kirjoitti:
Kuule ap. Sun pmat jutut on kaikesta päätellen ihan yhtä vanhoja ja säälittäviä (siis sekä se melkeinperjantai että se postinkantajajuttu, ja varmaan miljoona muutakin). Et huomaa sitä itse, eihän kukaan huomaa, mutta ne käy työkaverisi hermoille vähintään samassa määrin kuin sen jutut sun hermoille.
Kuules vierailija, ei mulla oo tapana toistella mun spontaanisti heitettyjä juttuja viikosta ja kuukaudesta toiseen toisille ihmisille ja vielä kuvitellen, et ne ois jotenkin hauskoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuules vierailija, ei mulla oo tapana toistella mun spontaanisti heitettyjä juttuja viikosta ja kuukaudesta toiseen toisille ihmisille ja vielä kuvitellen, et ne ois jotenkin hauskoja.
No sun spontaanisti heitetyn jutut vaikuttaa olevan tarpeeksi vanhoja ja väsyneitä saadakseen aikaan saman reaktion.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sun spontaanisti heitetyn jutut vaikuttaa olevan tarpeeksi vanhoja ja väsyneitä saadakseen aikaan saman reaktion.
En tiedä mistä keksit sen, että hän ois reagoinut niihin turhautumalla, mut sun pointti ilmeisesti olikin vaan tulla haastamaan riitaa jutuillas.
Toivottavasti saat asiasi kuntoon! :)
Ei tuo kaveri minusta oudolta vaikuta, ehkä itse olet vähän yliherkkä? Työkaveristasi tulee ihan symppis kuva, sä vaikutat herkästi hermostuvalta.
Ehkä tyyppi on epävarma ikä eronne ja pitkän työttömyyden takia ja siksi käyttäytyy alentuvasti sinua kohtaan. Ja/tai hänellä on huono huumorintaju tai ei itse edes tiedosta huonoa tapaansa. Joka tapauksessa jätä heitot omaan arvoonsa ja ole oma itsesi. Kaikkia ei voi eikä pidä miellyttää.
On vaan vähän kummallinen. Jotkut ihmiset on, antaa niiden olla - eipä sille mitään voikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot itse assburger, sekä vajaa katseinen ääliö.
Pakko kysyä, onko nimikirjaimet T.J?
Mun mielestä sun työkaveri on vaan yrittänyt heittää sun kanssa läppää ja piristää sua. Kaikkihan nuo on sanottu vain ihan hyvällä, vaikka onkin vähän no heh heh -osastoa. Ajan myötä teille tulee muitakin yhteisiä kokemuksia ja juttuja. Anna hänelle aikaa. :)
Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Tai joo joo vanha vitsi heko heko tyyliin vastaat.