Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2019 OFFICIAL / DARUDE

Vierailija
07.02.2019 |

Noniin! Tehdäänpäs tällekin oma aloitus. Jännittää todella paljon, että mitä sieltä tänä yönä tulee. Pääsee paremmin spekuloimaan onko mitään mahdollisuutta menestymiseen viisuissa.

Kommentit (1608)

Vierailija
221/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun me kritiikin antajat olemme se maksava yleisö. Jos biisejä ei tehdä meille, niin kenelle sitten? Jos me emme tykkää, ei kyllä tykkää muutkaan.

Kyse on nyt siitä, että suomalaiset eivät osaa kannustaa yhtään. Ei sitten yhtään. Nytkin jotkut lyttäsivät tällä foorumilla Daruden, vaikka eivät olleet kuulleet ensimmäistäkään kappaletta. Kritiikin antaminen on tietenkin sallittua, mutta senkin voi tehdä tyylikkäästi.

Öö mitä ihmettä? Silloin kun edustaja julkaistiin, varmaan 80% viesteistä oli positiivisia. Itse en tykkää Daruden kaltaisesta musasta, joten kuuluin vähemmistöön. Ihmettelin miten valtaosa suomalaisista oli niin innoissaan, mutta hyväksyin musamakujen erilaisuuden. Joten väärässä olet. Vain pieni vähemmistö piti Daruden valintaa negatiivisena, ehdoton enemmistö oli kannustava ja tyytyväinen valintaan. Monet piti parhaimpana valintana pitkään aikaan. Joten mistä revit tuon suomalaisten negatiivisuuden Daruden valinnasta?

Tänään täällä on näkynyt vähän enemmän negakommentteja, sillä odotukset oli korkealla (Sandstorm) ja tultiin rymisten alas. Monet ovat pettyneet 1. kappaleeseen. Se EI johdu mistään suomalaisten negatiivisuudesta, vaan siitä, että Release Me -kappaletta pidetään vaisuhkona, epä-darudemaisena ja jopa plagiaattina kertsin osalta. Jos kappale olisi ollut mieleenpainuvampi ja tarttuvampi, viestit olisi edelleen positiivisia.

Puhuin ennen kaikkea yleisellä tasolla eli aina on sellainen "ei tästä tule mitään" -asenne vallalla. Olisi todellakin luullut, että Darude olisi hyväksytty lähes yksimielisesti, mutta ei.

Darudehan onkin hyväksytty lähes yksimielisesti, joten miksi valitat? Taidat syyllistyä itse siihen pessimistisyyteen? Harvoin näkee Vauva-palstalla niin paljon positiivista palautetta kuin Kuka Suomen Euroviisuedustajaksi 2019 -ketjussa Daruden nimen julkistamisen jälkeen tiistaina 29.1.

Tässä muutamia poimintoja siitä, kuinka hyvin Darude otettiin vastaan:

- Artisti joka ei laula edustamaan Suomea laulukilpailuun. Sillälailla.

- Kovin on heikoksi mennyt musiikki!!! Koneen kanssa, voi voi

- Itse pidän odotukset melko matalalla ettei tarvitse taas pettyä.

- 25 vuotta myöhässä.

- Mistä haudan takaa ovat sen keksineet esiin kaivaa

- Eikös euroviisuissa pidä laulaa, sehän on laulukilpailu. Ei riitä mikään tökö tökö tökö tökö tökö tö tö tö tö tööööööööö ja tiki tiki tiki tiki tiki tiiiiiiiii.

jne

Hakeudut varmaan päivystykseen itkien, kun kynsi katkeaa. Nosta jo pää pensaasta, ei ole mitään syytä tuollaiseen pessimistisyyteen.

Vierailija
222/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei luoja. Tuliko kenellekään muulle kieleen Agnes - Release Me, saman niminen hittibiisi siis? :D Tuossa release me -kohdassa on täsmälleen sama melodia. Aloin laulaa tämän toisen biisin sanoja (cause Iii'm not able to) heti kun Sebastian ensimmäisen kerran kiekaisi "release me".

Minulla tuotti kyllä vaikeuksia jaksaa edes kuunnella biisiä loppuun, ja ainoa mikä jäi mieleen oli juuri tuo "release me" -koukku, varmaan koska se oli tuttu jo ennestään. Samaa mieltä edellisen kanssa, tällä ei missään nimessä mennä finaaliin. Toivottavasti Darude on säästänyt parhaan viimeiseksi! :D

ps. Hemmetin Yle, voisiko sinne Instagramiin laittaa vaikka LINKIN biisiin! En löytänyt sitä Spotifysta hakusanoilla Darude, Release Me, Sebastian Rejman, UMK tai näiden yhdistelmällä. Areenassakin oli turha haaveilla videosta etusivulla tai selkeästi merkittynä... (tämä siis klo 00.15)

Se fiilis, kun luet oman kommenttisi kirjoitusvirheineen päivineen (kieleen=mieleen) iltapäivälehdestä... 😂🙄 Täytyy näköjään olla tarkkana, mitä tänne kirjoittaa...

Minunki pitkä sepustus, jonka väsyneenä kirjoitin oli lehdessä lainattuna virheineen. Ei kyllä ollut viisuista, mutta oli noloa ja tuntui, että, kun toimittaja olis virheet korjannut. 😂

Kalevauva on myös minun sepustuksia lainannut. Se tuntuu nololta. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisko ketjuun edes linkin tuosta biisistä. Minä pidän Darudesta. Hänen pitää vain olla oma itsensä. Sitä, mitä osaa. Eli biletys.

Euroviisut ovat viihdettä. Ajat ovat muuttuneet. Sitten uskon, että kyllä tuolla joku korruptuneisuus kukoistaa. Jos laulu on tärkeää, miksi Saara koulutettu laulaja ei saanut edes tuomaripisteitä? Epäonnistuneen liian ison show.n takia?

Koska hän huusi.

Tuomaristo arvioi myös kokonaisuutta. Joka oli kamala.

Mutta eikö Sebulta vaadita lauluun sitä apinan raivoa? Näin olen itseni antanut lukea kommenteista.

Vierailija
224/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulannan Toni karjumalla karjuu ja hänestä pidetään.

Ei kannata sitten laittaa viisuihin mieskuoro huutajia. Vieläkö he toimivat?

Vierailija
225/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nyt kuuntelemassa ton biisin toisen kerran. Itse asiassa tykkäsin siitä. Kyllä toi radioon luulis kelpaavan.

Vierailija
226/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo biisi ei oikeasti ole agnesin biisin kanssa samanlainen, mutta sen samankaltaisuuden voisi muuttaa.

Vierailija
227/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lausuuko ulkomaalaiset Daruden nimen daruuud? Painottaen tuota rude-kohtaa? Vai millä tavalla se lausutaan oikeaoppisesti? Ja kokevatko että dj:n taiteilijannimi tarkoittaa epäkohteliasta/tylyä? Da (=the) rude?

Vierailija
228/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko kappale oli ihan käsittämättömän tylsä. Tylsä. Tylsä. Kuin jokin insinööri/sairaanhoitajaperheen rivarikoti Espoossa. Pelkkää beessiä ja ennalta-arvattua haljuutta.

Miten joku VOI kuvitella, että tommosella mennään Euroviisuihin?

Vierailija
229/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lausuuko ulkomaalaiset Daruden nimen daruuud? Painottaen tuota rude-kohtaa? Vai millä tavalla se lausutaan oikeaoppisesti? Ja kokevatko että dj:n taiteilijannimi tarkoittaa epäkohteliasta/tylyä? Da (=the) rude?

Daruud.

Ja nimihän tulee Rude boysta.

Vierailija
230/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun me kritiikin antajat olemme se maksava yleisö. Jos biisejä ei tehdä meille, niin kenelle sitten? Jos me emme tykkää, ei kyllä tykkää muutkaan.

Kyse on nyt siitä, että suomalaiset eivät osaa kannustaa yhtään. Ei sitten yhtään. Nytkin jotkut lyttäsivät tällä foorumilla Daruden, vaikka eivät olleet kuulleet ensimmäistäkään kappaletta. Kritiikin antaminen on tietenkin sallittua, mutta senkin voi tehdä tyylikkäästi.

Öö mitä ihmettä? Silloin kun edustaja julkaistiin, varmaan 80% viesteistä oli positiivisia. Itse en tykkää Daruden kaltaisesta musasta, joten kuuluin vähemmistöön. Ihmettelin miten valtaosa suomalaisista oli niin innoissaan, mutta hyväksyin musamakujen erilaisuuden. Joten väärässä olet. Vain pieni vähemmistö piti Daruden valintaa negatiivisena, ehdoton enemmistö oli kannustava ja tyytyväinen valintaan. Monet piti parhaimpana valintana pitkään aikaan. Joten mistä revit tuon suomalaisten negatiivisuuden Daruden valinnasta?

Tänään täällä on näkynyt vähän enemmän negakommentteja, sillä odotukset oli korkealla (Sandstorm) ja tultiin rymisten alas. Monet ovat pettyneet 1. kappaleeseen. Se EI johdu mistään suomalaisten negatiivisuudesta, vaan siitä, että Release Me -kappaletta pidetään vaisuhkona, epä-darudemaisena ja jopa plagiaattina kertsin osalta. Jos kappale olisi ollut mieleenpainuvampi ja tarttuvampi, viestit olisi edelleen positiivisia.

Puhuin ennen kaikkea yleisellä tasolla eli aina on sellainen "ei tästä tule mitään" -asenne vallalla. Olisi todellakin luullut, että Darude olisi hyväksytty lähes yksimielisesti, mutta ei.

Darudehan onkin hyväksytty lähes yksimielisesti, joten miksi valitat? Taidat syyllistyä itse siihen pessimistisyyteen? Harvoin näkee Vauva-palstalla niin paljon positiivista palautetta kuin Kuka Suomen Euroviisuedustajaksi 2019 -ketjussa Daruden nimen julkistamisen jälkeen tiistaina 29.1.

- 25 vuotta myöhässä.

- Eikös euroviisuissa pidä laulaa, sehän on laulukilpailu. Ei riitä mikään tökö tökö tökö tökö tökö tö tö tö tö tööööööööö ja tiki tiki tiki tiki tiki tiiiiiiiii.

jne

Hakeudut varmaan päivystykseen itkien, kun kynsi katkeaa. Nosta jo pää pensaasta, ei ole mitään syytä tuollaiseen pessimistisyyteen.

Kommentit eivät olleet minun, jos et sitä ymmärtänyt.

Vierailija
231/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapelkaa, lapset, tapelkaa!

Vierailija
232/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpäs tätä. Darude lähti Kaliforniaan kiireellä tekemään biisejä ja videoita. Kaikki sujui aikataulussa vaikka tiukkaa teki. Ainakin yksi biisi oli isoilta osin jo valmis, kun Darude laittoi siihen omat komppinsa päälle. Kaikki näytti hyvältä. Tässä hyvä biisi ensimmäiseksi ehdokkaaksi. Huolettomin mielin takaisin kotimaahan ja valmistautumaan biisin julkistukseen.

Muutaman hetken kuluttua biisin julkistamisesta tulee ensimmäisen plagiointiepäily ilmaan. Darude ei ollut valmistautunut tällaiseen julkisuuteen lainkaan. Hän ymmärsi, että nyt häntä on kus**ettu. Nämä rapakon takana oleat biisinikkarit menivät sieltä missä aita oli matalin. Daruden oli pysyttävä biisinsä takana, vaikka fiilis ei ollut korkealla. Soitto Manniselleheti tilaisuuden tullen ja yhdessä voidaan syyttää Burnettia tästä. Vai hiipiikö takaraivoon tunne, että molemmilla tyypeillä oli tieto tästä ennen Darudea.

Paniikki seuraavien biisien kanssa. Pakko varmistaa, että ne tulevat julkisuuteen itse biiseinä, ei plagiointisyytösten kera.

Vierailija
233/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- 25 vuotta myöhässä.

jne

Kommentit eivät olleet minun, jos et sitä ymmärtänyt.

Eihän kukaan niin olettanutkaan. Sinä kopsasit vain noita negatiivisia kommentteja, vaikka positiivisia olisi olluy kymmen kertaa enemmän. Koska haluat ilmeisesti velloa pessimistisyydessä. T. Eri

Vierailija
234/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daruud.

Mikä/kuka sitten on tämä Rude boy?

Vierailija
235/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ko kappale oli ihan käsittämättömän tylsä. Tylsä. Tylsä. Kuin jokin insinööri/sairaanhoitajaperheen rivarikoti Espoossa. Pelkkää beessiä ja ennalta-arvattua haljuutta.

Miten joku VOI kuvitella, että tommosella mennään Euroviisuihin?

Hissiin sopivaa musaa, miellyttävän tylsää

Vierailija
236/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daruud.

Google

Vierailija
237/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daruud.

Google

No voi suatana. Linkki tai lärvikii.

Vierailija
238/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ihmetyttänyt miten tämä muka kuulostaa Agnesin Release me kappaleelta? Itse pidän tuosta Agnesin kappaleesta joten jos olisi ollut samantyylinen niin olisi ollut hyvä mutta kun koitin kuunnella tätä daruden viisua niin eih... tylsä, ei mitään mistä saisi kiinni eikä jäänyt mieleen. Ainoa minkä pystyi yhdistämään Agnesin kappaleeseen oli toi Release me kiekaisu. Toivottavasti muut kappaleet on parempia.

Vierailija
239/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Daruud.

Google

No voi suatana. Linkki tai lärvikii.

Googleta itse. Darude on itse kertonut nimensä alkuperän ja minä ystävällisesti referoin sen sinulle. Pienrä vaivannäköä voit nähdä itsekin. Ole hyvä. Ei kestä kiittää.

Vierailija
240/1608 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on ihmetyttänyt miten tämä muka kuulostaa Agnesin Release me kappaleelta? Itse pidän tuosta Agnesin kappaleesta joten jos olisi ollut samantyylinen niin olisi ollut hyvä mutta kun koitin kuunnella tätä daruden viisua niin eih... tylsä, ei mitään mistä saisi kiinni eikä jäänyt mieleen. Ainoa minkä pystyi yhdistämään Agnesin kappaleeseen oli toi Release me kiekaisu. Toivottavasti muut kappaleet on parempia.

Niin tämähän on tässä moneen kertaan käsitelty, että tuo yksi kohta release me on plagioitu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä