Mielipide abortista?
Haluaisin kuulla mielipiteitä abortista? Onko mielesäsi abortti hyvä vai huono juttu? Ja perusteluja kiitos!
Kommentit (26)
Mitä vähemmän tänne maailmaan syntyy lapsia, sen parempi!
Ärsyttää tälläinen yksipuolinen käsitys abortista. Me yritettiin vuosia lasta, ensin luomusti ja sitten lopulta ivf:llä. Tulin viimein raskaaksi mutta lapsi ei ollut elinkykyinen. Aborttiin oltiin jo varattu aika koska raskaus olisi voinut jatkua pitkäänkin, vaikka tiedettiin 100% varmuudella että päättyy kuitenkin. Viimeisessä ultrassa ennen toimenpidettä kuitenkin huomattiin, ettei sydän enää syki.
Ei se abortti aina johdu vastuuttomuudesta tai ehkäisyn unohtumisesta.
Kun alat odottaa lasta, ajatteletko että hän on kiusallinen limaplöntti mikä pitää väkivalloin poistaa vai onko hän vauva. Olen saanut kolme lasta ja heti siitä hetkestä lähtien kun olen tullut tietoiseksi raskaudesta olen ajatellut tuon pienen olevan lapsi eikä mieleenkään ole tullut sikiönlähetys. Ihmeellistä on tuo evoluutiohömpötys mikä näyttää antavan oikeutuksen murhaamiselle. Kun kansakunta alentuu noin alas voiko sillä olla mitään siunausta. Elinkaaren molemmista päistä halutaan ehdointahdoin tuhota elämää. Se on sairasta itsekkyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän aborttia alhaisempana ja väkivaltaisempana tekona mitä ihminen voi toiselle ihmiselle tehdä.
Haluatko kertoa miten sikiö muka olisi ihminen? Se että siitä saattaisi tulla joskus ihminen, ei tee siitä ihmistä. Pidätkö myös siittiöitä ihmisinä? 😅
Onko sinulla biologiasta noin hatara käsitys. Minäpä kerron nyt sulle että siittiö ei ole ihminen eikä munasolu ole ihminen. Mutta kun siittiö ja munasolu hedelmöityvät voidaan kyllä tästä hedelmöityneestä munasolusta puhua ihmisenä, ihmisalkiona. Siinä on kaikki se mitä tarvitaan ihmisruumiin, sielun ja hengen rakentumiseen. Ja juuri tähän te kohdistatte mukavuudenhalussanne vihanne. On ihan liian paljon niitä jotka käyttävät aborttia ei ehkäisykeinona vaan elimoimiskeinona.
Vierailija kirjoitti:
Ne perustelut olis myös jees. Vaikea antaa minkään näköistä painoarvoa millekään mielipiteelle, jos ei edes osata perustella.
Onhan täällä monikin antanut perustelut.
En itse tekisi aborttia mutta en tuomitse jos joku niin päättää. Varhaisilla viikoilla alkio on kuin katkarapu ei mikään minikokoinen vauva.