Jos joka junassa olisi karjavaunu , jossa saisi matkustaa ilmaiseksi?
Niin matkustaisitko siellä aina? Veikkaan , että olisi täynnä pihejä ihmisiä.
Kommentit (14)
Lapset ja naiset karjavaunuun ja miehet salonkivaunuun.
Ensin se menisi juuri näin, hyvin nopeasti eri järjestöt kuitenkin vaatisivat parempia oloja ilmaismatkustamiseen ja homma kääntyisi itseään vastaan.
Kun siitä yritettäisiin luopua, vassarit ja liitot järjestäisivät mielenosoituksia koska porvarit kiristävät ruuvia köyhimmän osan kustannuksella.
Tämä johtaisi 1918 uusintaan. Sitäkö haluat ap? Sisällissodan?
No en kyllä menisi karjavaunussa, koska tarvitsisin sitten aikaa tuulettautua/ vaihtaa vaatteet / käydä suihkussa. Ulosteen haju tarttuu vaatteisiin ja tukkaan yllättävän nopeasti. Nimim. maalla kasvanut.
Ei ole tällä hetkellä tarvetta matkustaa junalla.
Tavaraliikenne kiskoilla ja toisaalta henkilöjuna-,eli matkustajaliikenne siellä ovat nykyisin kokonaan erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin matkustaisitko siellä aina? Veikkaan , että olisi täynnä pihejä ihmisiä.
En varmaan matkustaisi koska ostan nykyäänkin lipun aina Extra-luokkaan.
No joo, oispa kiva silitellä jotain lehmiä ja possuja siellä. Tosin jos suoraan junasta pitäisi mennä ilman suihkua jonnekin niin sitten en tiedä menisinkö koska karjan haju tarttuu niin helposti.
Karjavaunu lienee tässä tapauksessa kuvannollinen termi, vähän kuten lentäessä sillipurkki jos jalkatilaa ei ole ostettuna lisää.
Kuvitellaan vaunu seisomapaikoilla tai kapeilla kirkon penkeillä.
Karjavaunu olisi hyvä kaikille ryhiksille.
Vierailija kirjoitti:
Karjavaunu olisi hyvä kaikille ryhiksille.
Ei niillä polvet kestä edes seisomista lähijunassa 15min
Olen viimeksi matkustanut junalla, kun silloinen autoni hajosi seitsemän vuotta sitten ja jotenkin piti kotiin päästä.
Nääh, matkustan nytkin lähijunassa pummilla kaikki matkat. :)
Helsinkiin menevissä lähijunissa on ainoastaan karjavaunuja. Istumaan ei pääse kuin Riihimäeltä tulleet ja heilläkin on polvet hampaissa.
Niitä sellaisia entisiä vanhoja, karjankuljetuksiin tarkoitettuja puuvaunuja ei yleensä voi kytkeä näihin uusiin henkilöjuniin.
Taitaa muuten nuo 'Karjaportin' yms. teurastamojen karjakuljetukset kulkea nykyään enemmän vain rekoissa maanteillämme.
Näin olen kuullut ,mutta asiahan sinänsä ei minulle kuulu, koska olen lähinnä kasvissyöjä ja sen lisäksi syön vain kalaa (joiden kuljetus rekoilla taas on vain normaalia pakastekuljetusta.)